Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: na prodej je zánovní kousek s 30 tisíci km
23.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak vzdát hold loučící se Lancii? A co třeba koupí jednoho z jejích slavných modelů v „libovém” stavu?
Příznivce automobilky ani informované „blázny do aut” jistě nepřekvapíme informací, že Lancia už to má zřejmě nadobro spočítané. Věhlasnou italskou značku se Fiat rozhodl po letech trápení odpojit od přístrojů a brzy se s ní budeme setkávat už jen ve formě modelu Ypsilon, který dožije svou solidně rozjetou životní dráhu v Itálii, nebo pod značkou Chrysler, jenž si pro změnu získala alespoň trochu obliby ve Velké Británii. Jakmile ale budou doprodány vybrané modely současných generací, voda se nad ní zřejmě zavře už jednou pro vždy.
Platí to také o modelu Delta, který se sice ještě dočkal modelového roku 2014, ten bude ale zřejmě jeho poslední, aniž by si aktuální generace na trhu odkroutila mnoho. Delta je přitom dalším slavným jménem, které jsme ještě před 20 léty mohli vidět vítězit na kolbištích světových rallye. Jen o pár let dříve, v 1991, zvítězila Lancia Delta Integrale 16V řízená Juhou Kankkunenem v šampionátu WRC a Italové uzmuli i titul nejlepších konstruktérů. Byly to pro Lancii docela jiné časy, a tak si mohla k této příležitosti dovolit vydat i limitovanou edici 500 kusů silniční Delty HF Integrale Evo alias Evoluzione s podtitulem Martini coby tehdejšího titulárního sponzora rallyového týmu. A právě o tomto voze dnes bude řeč.
Od chvíle vzniku těchto aut uplynulo již přes 20 let, a tak jsou zpravidla... No, ony už povětšinou ani nejsou - buď vůbec, nebo alespoň nejsou vidět. Většina z nich jistě neklidně dožila své životy na silnicích, část zůstala zavřena v garážích majitelů, kteří si je hýčkali jako poklad. Mezi ně patři i jeden Nor, který si právě jednu z posledních edicí silniční Delty HF Integrale v barvách Martini Racing hýčkal kdesi ve stodole. Za více než dvě dekády s ní najezdil pouze 31 500 km a podle jeho slov je vůz nadále v originálním stavu, výjimkou jsou jen výfuk, kola a části podvozku. Vůz vypadá podle fotografií skoro dokonale, i uvnitř. Právě tento kousek si nyní může zakoupit.
Jak asi tušíte, takový malý poklad na kolech, zvlášť z Norska, nebude levný - majitel za něj požaduje 439 800 Norských korun, tedy asi 1,44 milionu Kč. Pokud ale vytáhnete tuhle sumu z portmonky, získáte vůz s dvoulitrovým turbem s 210 koňmi pod kapotou, pohonem 4x4, manuálním pětikvaltem a schopností zrychlit na stovku za 6,3 sekundy resp. rozjet se až na 219 km/h. I takové auto pravděpodobně zašlape do země nový Leon Cupra za zlomek této ceny, duši a kus historie s takovou náhradou ale dozajista nedostanete.
Pokud tedy chcete vzdát hold Lancii na konci její životní dráhy, víte kam vyrazit. I kdyby byla Lancia 20 let po smrti, tohle auto už v zapomnění zřejmě nikdy neupadne...
Tohle je kus automobilové historie na kolech, na první pohled ve špičkovém stavu
Zdroj: Finn.nl přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch