Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini Urus nepůjde po rekordu Nordschleife, důvod překvapí
3.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové se v posledních letech rozhodli ohromovat časy z Nordschleife, a tak logicky padají otázky, zda se o totéž nepokusí i SUV Urus.
Lamborghini před několika málo týdny opanovalo Nürburgring. Či spíše konkrétněji zveřejnilo čas, kterého nový model Huracán Performante dosáhl loni v říjnu. Tehdy měl takřka jednadvacetikilometrový okruh obkroužit za 6 minut a 52 sekund, čímž pokořil veškeré produkční vozy, jež v uplynulých dekádách do pohoří Eifel zamířily. Je ovšem třeba dodat, že Italové se svými trumfy nejsou zrovna přesvědčiví, na rekord tak dopadá poněkud nepříznivé světlo.
Po humbuku okolo zmiňovaného času se kde kdo začal ptát, zda se na stejném poli pokusí zabodovat i další novinka značky, a to Urus. Je to sice SUV, to ale již v moderní době není žádný problém. Ostatně stačí se jen podívat na sesterské Porsche Cayenne Turbo S, které Ring zvládlo těsně pod osm minut (7:59,74). Pokořilo tak třeba Aston Martin DBS, Lamborghini Diablo GT nebo první Cayman S řízený Walterem Röhrlem.
Urus by již s ohledem na pokročilejší vývoj, se kterým pravděpodobně bude spárován vyšší výkon, nižší hmotnost a lepší aerodynamika, měl dosáhnout daleko lepšího času, zvláště jde i o Lamborghini, u kterého lze automaticky očekávat více silniční zaměření. Jenže šéf asijsko-pacifické divize italské automobilky Andrea Baldi ale jakýkoliv útok na rekord vyloučil. Dle něj sice „nepůjde o Jeep“, nicméně jistými terénními schopnostmi tato novinka disponovat má. A právě to je důvod, proč na Ringu excelovat nebude.
„Cílem pro Urus jsou i jisté off-roadové schopnosti. Pokud ovšem míříte na Nürburgring, musíte být nejrychlejší. Urus je ovšem jiným druhem vozidla, není to ten typ, který by byl určen pro překonávání takových rekordů,“ upřesňuje překvapivou podstatu novinky Baldi. „Půjde sice o sportovní model, ale přesvědčí i v terénu. To ostatně zjistíte do konce roku, neboť k odhalení dojde v prosinci.“
Mimo to šéf asijsko-pacifické divize řekl, že věci jdou podle plánu a Urus dorazí do prodeje na počátku příštího roku. K mání bude se dvěma pohonnými jednotkami, a sice s přeplňovaným osmiválcem a také jistou formou hybridního ústrojí. Za tím nestojí ani tak snaha Lamborghini zalíbit se Bruselu, ale naopak touha oslovit největší trh světa.
„Občas opravdu nezáleží na emisích, ale na zdanění. Pokud míříte na jeden z nejdůležitějších trhů světa, jímž je s ohledem na fakt, že jde o SUV, Čína, pokaždé, když navýšíte objem motoru o litr, platíte vyšší daně. Rozdíl mezi třemi litry a čtyřmi litry je obrovský, mezi čtyřmi litry a šesti litry, kterými disponuje Aventador, je dokonce zhruba 50procentní.“
„Zdanění je tedy obrovským hnacím motorem, neboť ovlivňuje koncovou cenu a tím i pozici na trhu,“ dodává k čínskému trhu Baldi. Hybridní Lamborghini ale logicky nebude k mání jen na asijských trzích, ale po celém světě. Dorazí ovšem až s lehčím odstupem vůči ryze benzinovému provedení, které zaměstná poladěnou verzi koncernového čtyřlitru.
Lamborghini Urus již bylo nachytáno s vlastní karoserií. Odhalení na sklonku roku je tedy reálné, k pokoření Ringu ale prý nedojde
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
před 7 hodinami - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 9 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 10 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
dnes - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva