Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini je hrdé na atmosférické motory. „Turba ale stejně přijdou,” říká šéf
16.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lamborghini se chce držet atmosférických motorů tak dlouho, jak to jen půjde. Turba ale jsou mezi možnostmi pro další produkty v budoucnosti.
Pokud patříte k těm, kteří za ideál pro sportovní jízdu považují atmosféricky plněný motor, asi vás nepotěšilo ani Porsche s nástupem přeplňování, ani Ferrari, když světu ukázalo model 488 GTB. Tím spíše, když to není zas tak dávno, co vzpínající se kůň přeplňování odmítal a pořád nepřímo říká, že jeho přístup je ve smyslu „nechceme, ale musíme”.
O to více může těšit konkurence z Maranellu nedaleké Sant'Agaty Bolognese, která se přeplňování brání o něco tvrdošíjněji. Už při představování Aventadoru se o turbodmychadlech spekulovalo a v případě Huracánu tím spíš, protože se ukázal v době, kdy naprostá většina portfolia Volkswagen Group pod kapotou „zázračné turbíny” už měla či se na ně alespoň chystala. Přesto však nové „baby-Lambo” zůstalo u atmosférického desetiválce.
„Jsme hrdí, že v této generaci automobilů máme atmosférické motory,” uvedl Andrea Baldi, šéf asijsko-pacifické divize Lamborghini. „Některé země však tento přístup trestají,” dodal, snad na adresu přeregulované Evropy. Puristická filozofie Lamborghini je podle něj slučitelná s globálními emisními standardy. Prozatím.
Desetiválec v Huracánu prý „z většiny odpovídá světovým nařízením” po stránce emisí. „Pro tuto generaci jsme si vybrali takto. Turba jsou řešení, které zvažujeme ve střednědobé a dlouhodobé budoucnosti pro nové produkty, a to z důvodu výkonu, který díky nim dostaneme. Ale pro Huracán máme jasnou volbu. Jsme na ni hrdí a víme, že to je zábavný motor. Nelitujeme ničeho,” uvedl dále Baldi.
Přiznal ale, že ať se to značce líbí či nikoliv, regulace CO2 jednou donutí i Lamborghini přejít na přeplňované motory. Bude se ale snažit zachovat svou pokrevní linii „čistou” tak dlouho, jak to jen půjde. Jakými způsoby bude k této snaze značka přistupovat, však zatím těžko spekulovat; něco mohl naznačovat koncept Asterion LPI910-4, ať zněla prohlášení jakkoliv.
Také turbo pod kapotou Urusu by mohlo pomoci zachovat atmosféry v supersportech déle. Vysoký výkon v nízkých otáčkách, kterého s turbodmychadly snadno dosáhnete, se totiž pro vozy kategorie SUV hodí, protože jsou těžké a většinu života pravděpodobně stráví v dolních dvou třetinách otáčkoměru.
Lamborghini je hrdé na atmosférický motor Huracánu
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva