Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný
11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové mají pocit, že 700 koní je na dvě kola příliš. Koenigsegg One:1 či Hennessey Venom GT jich ale na jedné nápravě nabízí dvakrát více.
Italská automobilka nedávno odhalila nový model Huracán LP570-2, který se pyšní pouze jednou hnanou nápravou, a to samozřejmě tou zadní. Celý svět se tak okamžitě začal ptát, zda se stejnou kúrou může počítat rovněž větší Aventador. Odpověď šéfa vývoje Maurizia Reggianiho ovšem potenciální zájemce nepotěší, na tovární model si totiž mohou nechat zajít chutě. „Aventador může být pouze čtyřkolkou, neboť má příliš velký výkon a točivý moment. A takovou porci je možné zvládnout pouze s pohonem čtyř kol.“
Na jednu stranu lze přitom daná slova pochopit, Aventador není zrovna slabé auto a pohon všech kol jeho výkon jistě na silnici přenese lépe. Na druhou stranu tu ale máme třeba Koenigsegg One:1 nebo Hennessey Venom GT, tedy vozy totožné koncepce, které se ve srovnání s Lamborghini Aventador mohou pochlubit dokonce dvojnásobným výkonem, a přesto jim stačí pouze jedna hnaná náprava. Navíc jde o vozy s přeplňovanými motory, kde je otázka točivého momentu resp. výkonu v nižších a středních otáčkách ještě naléhavější. A aby toho nebylo málo, americká reinterpretace britského Lotusu navíc veškerý výkon přenáší přes manuál, což je ještě obdivuhodnější.
Vysvětlení Lamborghini tedy není příliš přesvědčivé, však je tu i spousta jiných aut od LaFerrari po McLaren P1, které mají výkon kdesi mezi Aventadorem a dvěma výše zmíněnými bijci a přesto používají pouze pohon zadních kol. A znovu nikoli neúspěšně - v nejednom klání McLaren P1 zdolal Porsche 918 Spyder, které je právě čtyřkolkou. Reggianiho slova se tedy zdají být na vodě, reálný důvod bude jinde. Spekulovat můžeme dlouho, ale cokoli od toho, že Italové jakožto malá automobilka s omezeným rozpočtem nemají jednoduše na vývoj takového modelu kapacity, až po prosté vyřčení, že pohon 4x4 je součást jejich aktuální DNA, by se poslouchalo lépe.
Ať tedy v budoucnu vzniknou jakékoliv další varianty Aventadoru, systém pohonu všech kol bude přítomen u každé z nich. To samé platí také o chystaném SUV Urus, které by dle slov šéfa automobilky Stephana Winkelmanna bylo s jednou poháněnou nápravou jen jakousi „náhražkou“, jež by postrádala pravé off-roadové schopnosti, po kterých prý zákazníci Lamborghini touží.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že Huracán byl od počátku vývoje výjimkou, v jejímž případě nebylo přepřáhnutí na pohon zadních kol problémem. Tedy až na fakt, že Italové museli snížit výkon desetiválce na 580 koní - i původních 610 by bylo na jednu nápravu moc. Ani tomu jsme nevěřili, a to nejen proto, že u Švédů nebo „toho pána z Texasu“ to nesnáz není...
Aventador je prý na pohon jedné nápravy příliš výkonný. Také máte pocit, že vysvětlení Lamborghini je poněkud na vodě?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.