LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš

(+ video) Svatá trojice hypersportů se střetla už dvakrát a vždy skončilo poslední Ferrari. Co třetí pokus?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš

19.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Svatá trojice hypersportů se střetla už dvakrát a vždy skončilo poslední Ferrari. Co třetí pokus?

Ještě donedávna se zdálo, že k přímému srovnání třech nejlepších hybridních sporťáků světa nikdy nedojde a vrcholem bude nepřímé srovnání dynamiky, ke kterému Ferrari ve slabé chvilce svolilo. Na pokusu o přímou konfrontaci si vylámal zuby i Top Gear a za viníka označoval právě italskou automobilku, která si vymýšlela možné i nemožné podmínky pro to, kdy a jak jeho klon se zbytkem celé trojice bude možné porovnat.

Viděli jsme řadu srovnání dvojice těchto aut, ale musel to být až Paul Bailey, majitel všech tří vozů, který se nějak u Ferrari domohl svolení takové srovnání udělat. Považujte podobná omezení toho, co můžete dělat s autem, která si za desítky milionů koupíte, za zvláštní, svět Ferrari ale je zvláštní. Buď jak buď, od té chvíle jako by se s těmito trojtesty roztrhl pytel.

O slovo se v této věci přihlásil i Jeremy Clarkson a vlastní srovnání nachystal i Alejandro Solomon, který navíc přizval Veyron a Huayru. Nejdále je s ním ale právě Bailey, který už nám ukázal, jak si proti sobě tyto vozy vedou na okruhu i kdo je nejlepší na 400 metrech. Celé klání má ale tři části a tato je třetí z nich - akcelerace z 0 na 300 km/h na delší letištní ploše.

Můžete se ptát, jaký je rozdíl mezi zrychlením a zrychlením, ten tady ale je a ne malý. Že nějaký vůz akceleruje skvěle na čtvrtmíli ještě neznamená, že je na tom stejně dobře i na násobně delší trati. V krátkých sprintech má jasně výhodu Porsche 918 s pohonem všech kol a velkým elektromotorem, přesně to samé jej ale bude na delší trati brzdit - baterkám dojde šťáva, vůz ale zatěžují pořád a pohon 4x4 vám ve 200 km/h také není moc platný.

Nebudeme tentokrát chodit kolem horké kaše - zatímco na krátkém sprintu 918 válela, tady je poslední. Ještě do nějakých 230 km/h vládne i tomuto klání, pak se ale její rychle pozice rychle změní až na poslední. Jak to? Zřejmě právě tehdy úplně nebo do značné míry vypadnou ze hry akumulátory a jimi hnané elektromotory a nejslabší benzinový pohon z celé trojice už vozu na víc nestačí.

A jak si vede zbylá dvojka? Je tohle konečně šance, kde Ferrari osvědčí svou výhodu v podobě nejlepšího poměru výkonu a hmotnosti? Na to už se podívejte sami, odpovědi vám dá buď přiložená galerie s velmi podrobnou dokumentací akcelerace všech vozů. nebo samotné video...


LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 1 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 01LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 2 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 02LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 3 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 03LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 4 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 04LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 5 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 05LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 6 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 06LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 7 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 07LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 8 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 08LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 9 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 09LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 10 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 10LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 11 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 11LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 12 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 12LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 13 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 13LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 14 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 14LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 15 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 15LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 16 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 16LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 17 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 17LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 18 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 18LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 19 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 19LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 20 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 20LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš - 21 - LaFerrari P1 918 0-300 kmh video 21
Jak vidno, Ferrari ani tentokrát své akcie nepotvrdilo, jakkoli si vedo lépe než v předchozích kláních

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.