Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš
19.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Svatá trojice hypersportů se střetla už dvakrát a vždy skončilo poslední Ferrari. Co třetí pokus?
Ještě donedávna se zdálo, že k přímému srovnání třech nejlepších hybridních sporťáků světa nikdy nedojde a vrcholem bude nepřímé srovnání dynamiky, ke kterému Ferrari ve slabé chvilce svolilo. Na pokusu o přímou konfrontaci si vylámal zuby i Top Gear a za viníka označoval právě italskou automobilku, která si vymýšlela možné i nemožné podmínky pro to, kdy a jak jeho klon se zbytkem celé trojice bude možné porovnat.
Viděli jsme řadu srovnání dvojice těchto aut, ale musel to být až Paul Bailey, majitel všech tří vozů, který se nějak u Ferrari domohl svolení takové srovnání udělat. Považujte podobná omezení toho, co můžete dělat s autem, která si za desítky milionů koupíte, za zvláštní, svět Ferrari ale je zvláštní. Buď jak buď, od té chvíle jako by se s těmito trojtesty roztrhl pytel.
O slovo se v této věci přihlásil i Jeremy Clarkson a vlastní srovnání nachystal i Alejandro Solomon, který navíc přizval Veyron a Huayru. Nejdále je s ním ale právě Bailey, který už nám ukázal, jak si proti sobě tyto vozy vedou na okruhu i kdo je nejlepší na 400 metrech. Celé klání má ale tři části a tato je třetí z nich - akcelerace z 0 na 300 km/h na delší letištní ploše.
Můžete se ptát, jaký je rozdíl mezi zrychlením a zrychlením, ten tady ale je a ne malý. Že nějaký vůz akceleruje skvěle na čtvrtmíli ještě neznamená, že je na tom stejně dobře i na násobně delší trati. V krátkých sprintech má jasně výhodu Porsche 918 s pohonem všech kol a velkým elektromotorem, přesně to samé jej ale bude na delší trati brzdit - baterkám dojde šťáva, vůz ale zatěžují pořád a pohon 4x4 vám ve 200 km/h také není moc platný.
Nebudeme tentokrát chodit kolem horké kaše - zatímco na krátkém sprintu 918 válela, tady je poslední. Ještě do nějakých 230 km/h vládne i tomuto klání, pak se ale její rychle pozice rychle změní až na poslední. Jak to? Zřejmě právě tehdy úplně nebo do značné míry vypadnou ze hry akumulátory a jimi hnané elektromotory a nejslabší benzinový pohon z celé trojice už vozu na víc nestačí.
A jak si vede zbylá dvojka? Je tohle konečně šance, kde Ferrari osvědčí svou výhodu v podobě nejlepšího poměru výkonu a hmotnosti? Na to už se podívejte sami, odpovědi vám dá buď přiložená galerie s velmi podrobnou dokumentací akcelerace všech vozů. nebo samotné video...
Jak vidno, Ferrari ani tentokrát své akcie nepotvrdilo, jakkoli si vedo lépe než v předchozích kláních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva