Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari vs. P1 vs. 918 potřetí: v Portimao bylo zase leccos jinak
20.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Také Chris Harris srovnal hybridní hypertrio a přizval si k tomu i Tiffa Needela a Marina Franchittiho. Jak to dopadlo v Portimao?
Také toto srovnání začíná slovy o tom, že už to vypadalo, že k němu nikdy nedojde, ale nakonec k němu došlo. Jenže není jediné a jistě nebude náhodou, že je to od včera v řádu jednotek hodin už třetí podobné video, které „Svatou trojici” hypersportů - tedy Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder - nějak srovnává.
Jako první uzavřel svůj třídílný test Paul Bailey a pokud bychom měli určit jeho celkové pořadí, pak po vítězství ve sprintu na 300 km/h a na okruhu v Silverstone patří primát McLarenu. Za něj bychom mohli zařadit Porsche dominující ve 400metrovém klání a na okruhu bylo druhé. Na posledním místě by pak skončilo Ferrari s pouze jedním druhý místem v akceleraci 0-300 km/h.
Libůstka Alejandra Salomona, který k trojici přidal i Bugatii Veyron SS a Pagani Huayra vyzněla trochu jinak. Tedy pro Ferrari dopadla podobně, i to stačilo pouze na Veyron a Huayru, jinak se o první příčku praly opět P1 a 918. Tentokrát ovšem vítězně pro Porsche, které bylo nejrychlejší ve sprintu i na okruhu.
Třetí srovnání pustil krátce nato do světa Chris Harris. Ten vozy porovnal na portugalském okruhu v Portimao a na menší sprint došlo též. Výsledek jeho práce má stopáž 52 minut, které na jednu stranu stojí za zhlédnutí, na druhou ale nejsou tím pravým pro ty, které zajímají hlavně výsledky. A tak vám je prozradíme - pokud chcete být překvapeni, přeskočte z toho místa rovnou na video.
Harris jednak rozebírá, že Ferrari a McLaren bojovaly před testem hlavně o to, který vůz použije jaké pneumatiky. To je logické, jde o natolik zásadní část vozu, že může změnit čas na klidně o sekundy (a jak může na videu vidět, také mění), a tak nakonec na obě auta byly nazuty stejné pirellky. Porsche - jako obvykle - neřešilo nic a dodalo auto se standardními Micheliny.
První částí je hned bitva o nejlepší okruhový čas, který pro sebe nakonec získá McLaren těsně před 918, Ferrari zůstalo opět poslední. Je to pro Italy nepříjemné, ale zajímavé nejsou jen časy, které se nakonec liší minimálně. Podívejte se, jak ohromný je rozdíl v projevu jednotlivých aut - 918 je chladně stabilní až za hrob, P1 vedle něj působí neuvěřitelně rozevlátě. A také je vidět, jak velký mají zadokolky problém přenést výkon třeba už jen na docela tupém horizontu, kde se auta trochu nadlehčí.
Pak dojde i na kratší sprint s jasným vítězem (918), společné řádění Harrise, Needela a Franchittiho a slovní srovnání všech aut, které hovoří opět o minimálních rozdílech. Na jiném okruhu tak zřejmě bude zase leccos jinak... Nejen proto stojí vše za zhlédnutí - některé pasáže můžete spatřit v galerii, všechny pak na přiloženém videu, „kouře a rámusu” je v něm vážně spousta...
Harrisovo srovnání hybridního tria je zatím obrazově nejdůkladnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva