Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari, P1 a 918 konečně v přímém klání na okruhu s jedním pilotem
11.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(video) Srovnat „Svatou trojici” v jeden den na jednom místě se zdálo nemožné, nakonec se ale podařilo.
Brit Paul Bailey se svého času stal možná prvním, ale dnes určitě není jediným majitelem „Svaté trojice” hypersportů Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918. Těch hypersportů, u nichž se už pomalu roky ptáme, který z nich je vlastně rychlejší. Bez odpovědi. Nikomu, a to ani žádnému z majitelů všech tří aut dosud nebylo dovoleno vzít je na okruh, protáhnout je před zraky kamer samostatně nebo s pomocí některého z profesionálních pilotů a říci světu, kdo je v této trojici za jedničku.
Nepodařilo se to ani žádnému médiu a zuby si na snaze srovnat toto trio bok po boku vylámal i jinak všehoschopný Top Gear. Tehdy ještě Clarkson a spol. valili vinu na Ferrari a jak se později ukázalo, byly to opravdu hlavně podmínky italské značky, které jakékoli srovnání zhatily. V jedné slabé chvilce maranellští svolili k nepřímému porovnání dynamiky, ale to bylo tak vše. Jinak jsme se mohli spolehnout leda na mnoho neříkající amatérská klání nebo podobně „výmluvná” nepřímá srovnání.
Postavit vedle sebe celé trio nezvládl ani mocný americký Motor Trend, který nakonec porovnal jen Porsche 918 Spyder a McLaren P1, přesto to byl velmi zajímavý výsledek. Podceňovaný Němec si dal McLaren P1 k svačině, i když dorazil „jen tak”, zatímco McLaren přijel s týmem mechaniků, kteří si hráli s nastavením vozu až do aleluja, aby z něj dostali maximum. Snad se povedlo, 918 Spyder ale byla vždy rychlejší.
Nyní konečně tato nekonečná sága neúspěšných pokusů končí a jistě ne náhodou. Muselo to být Ferrari, dosud i svým zákazníkům zakazující takový pokus uskutečnit, kdo změnil svůj přístup. Snad pod novou vládou Marchionneho rázem srovnání možná jsou - viděli jsme, že jej připravují Clarkson a spol. pro svou novou show a byl u toho i Chris Harris, který nám též nabídne vlastní srovnání v rámci svého kanálu na Youtube. Ani jedno z toho ale dnes neuvidíte, neboť se odehrál ještě třetí srovnávací test, už dříve.
Postarali se o něj Britové z klubu SuperCarDriver, kteří uzmuli auta jednoho z členů, Paula Baileyho, posadili do nich Mata Jacksona, závodníka z BTCC a pronajali si Silverstone. Připravili tak celkem třídílné srovnání, z nichž hned to první je snad nejzajímavější, když porovnává právě okruhové časy všech tří vozů na slavném britském okruhu, v jedné z jeho kratších verzí. Autoři navíc zdůrazňují, že žádný z výrobců nedostal auto před testem do rukou, a to srovnání činí možná zajímavější než ta Clarksona či Harrise - jejich vozy, a to už víme, byly vždy tovární.
Jak to tedy dopadlo? Nebudeme kazit zápletku, podívejte se na výsledek sami. My jen dodáme, že tím zdaleka není zodpovězeno vše, neboť jen změna okruhu může rázem favorizovat jiný stroj. A sluší se říci i tolik, že krátce po realizaci tohoto testu se právě Baileyho 918 stala součástí ošklivé nehody na Maltě. Nyní to ale vypadá, že už pro nikoho neskončí fatálně. To je dobrá zpráva, jestli pro vás bude dobrou zprávou i výsledek prvního přímého srovnání „Svaté trojice” hypersportů, uvidíte za chvíli sami...
Tohle je opravdu první přímé srovnání celé trojice novodobých hyperaut, které lze brát vážně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva