Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku

Lada sice má v České republice své zastoupení, to ale momentálně nemá co prodávat, ač by chtělo. V její nabídce není jediný nový model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku

15.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lada sice má v České republice své zastoupení, to ale momentálně nemá co prodávat, ač by chtělo. V její nabídce není jediný nový model.

V předchozích dnech jsme pracovali na článku o nových autech s nejmenší očekávanou ztrátou hodnoty v následujících letech, který se brzy objeví na našem webu. V takovém případě jednak kalkulujeme s očekávanými relativními ztrátami v procentech dle odhadů znalců, abychom ale celé statistice nastavili i poněkud pevnější tvář, hledali jsme také vozy, které na ceně ztratí nejméně v absolutní rovině. A abychom takovou tabulku mohli stvořit, potřebovali jsme znát jejich aktuální české ceny.

Jedním z kandidátů na vůz s nejmenší absolutní ztrátou hodnoty v následujících letech byla Lada Niva. Ta se v Evropě běžně prodává a v tom, jak si drží hodnotu v absolutní rovině, má být vůbec nejlepší ve své kategorii. Proto jsme tedy pro náš přehled chtěli zjistit její aktuální české ceny, ale úspěšní jsme nebyli - Lada Niva v České republice aktuálně není k dostání. A to do takové míry, že její aktuální česká cena prostě neexistuje.

Čas od času se nedostatkovým zbožím může stát kdejaké auto, ale aby nemělo ani ceník, to je divné. Však ještě vloni v září vůz byl v nabídce a v Německu se prodává prodává i dnes, takže nepochybně má homologaci pro celý evropský trh a musí plnit normu Euro 6. Přesto ale podle českého zastoupení Lady u nás tyhle vozy nové nedostanete a nejen ty - v tuto chvíli není oficiálně k mání ani žádný jiný model celé značky. Lady prostě došly - byly, budou, ale nejsou.

Leckomu to může připomenout doby dávno minulé, tehdy sice na oko bylo k mání kde co, reálně ale jen to, co nikdo nechtěl. A Lady, jejichž vývoz do zemí jako ČSSR byl během osmdesátých let uměle omezován, byly k dostání v mnohem menším počtu, než poptávka žádala. Dobře, to byla 80. léta, ale proč se totéž děje dnes? Zvláště když vozy jsou k mání v sousedním Německu?

Důvod je ve změně vedení automobilky Lada. Dosavadní šéf značky Bo Andersson skončil a uvolnil místo Nicolasi Mauremu, který přišel z rumunské Dacie. Hlavním úkolem Maureho bude vyvést firmu ze ztráty, která za loňský rok údajně dosáhla stěží uvěřitelných 983 milionů dolarů, tedy asi 23,7 miliardy korun. S novým generálním ředitelem se obměnila i část zbytku vedení.

A zatímco dovozci v Německu, Slovensku i Maďarsku stihli uzavřít smlouvy ještě se starým vedením, tomu českému se to nepodařilo. Do okolních zemí tedy nové Lady proudí, ale k nám oficiálně nikoliv, jak říká Milan Vozáb z českého zastoupení Lady. To tedy pracuje na tom, aby vozy byly zase brzy v prodeji, ale není to prý rychlý proces - nové vozy nejsou k dostání už několik měsíců.

Stálým zákazníkům dokáže česká Lada dovézt nový vůz individuálně, tedy z některé z okolních zemí. Pokud se ale mezi takové „šťastlivce” neřadíte, máte smůlu, tedy pokud si Ladu nehodláte individuálně dovézt sami. Oficiální prodej aut modelového roku 2016 zatím nezačal, proto není k dispozici oficiální ceník a když si nový vůz přijdete koupit, můžete se pokusit zapsat do pořadníku. Na jednu stranu trochu nepříjemnost, pro tradiční klientelu to ale vlastně může být i plus - kdy se vám znovu poštěstí koupit si novou Ladu „jako tenkrát”...


Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 1 - Lady dosly dalsi 01Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 2 - Lady dosly dalsi 02Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 3 - Lady dosly dalsi 03Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 4 - Lady dosly dalsi 04Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 5 - Lady dosly dalsi 05Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 6 - Lady dosly dalsi 06
Kdo rád vzpomíná na tyto časy - kdy Lady nebyly, ale Škody šlo koupit ihned - se dnes musí cítit v nabídce automobilů na českém trhu jako ryba ve vodě

Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 7 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 01Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 8 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 02Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 9 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 03Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 10 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 04Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 11 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 05Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 12 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 06Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 13 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 07Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 14 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 08Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 15 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 09Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 16 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 10Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 17 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 11Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku - 18 - Lada Niva 4x4 Elbrus Edition 12
Lada Niva resp. 4x4 Elbrus Edition je jednou z novějších iterací této legendy. Ta ani žádná jiná ale v České republice oficiálně nejsou k dostání. Poslední známá základní cena vozu vloni v září byla 249 900 Kč

Zdroj: Lada ČR

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.