Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lady došly, všechny. Zájemci o nový vůz se teď jen mohou zapsat do pořadníku
15.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lada sice má v České republice své zastoupení, to ale momentálně nemá co prodávat, ač by chtělo. V její nabídce není jediný nový model.
V předchozích dnech jsme pracovali na článku o nových autech s nejmenší očekávanou ztrátou hodnoty v následujících letech, který se brzy objeví na našem webu. V takovém případě jednak kalkulujeme s očekávanými relativními ztrátami v procentech dle odhadů znalců, abychom ale celé statistice nastavili i poněkud pevnější tvář, hledali jsme také vozy, které na ceně ztratí nejméně v absolutní rovině. A abychom takovou tabulku mohli stvořit, potřebovali jsme znát jejich aktuální české ceny.
Jedním z kandidátů na vůz s nejmenší absolutní ztrátou hodnoty v následujících letech byla Lada Niva. Ta se v Evropě běžně prodává a v tom, jak si drží hodnotu v absolutní rovině, má být vůbec nejlepší ve své kategorii. Proto jsme tedy pro náš přehled chtěli zjistit její aktuální české ceny, ale úspěšní jsme nebyli - Lada Niva v České republice aktuálně není k dostání. A to do takové míry, že její aktuální česká cena prostě neexistuje.
Čas od času se nedostatkovým zbožím může stát kdejaké auto, ale aby nemělo ani ceník, to je divné. Však ještě vloni v září vůz byl v nabídce a v Německu se prodává prodává i dnes, takže nepochybně má homologaci pro celý evropský trh a musí plnit normu Euro 6. Přesto ale podle českého zastoupení Lady u nás tyhle vozy nové nedostanete a nejen ty - v tuto chvíli není oficiálně k mání ani žádný jiný model celé značky. Lady prostě došly - byly, budou, ale nejsou.
Leckomu to může připomenout doby dávno minulé, tehdy sice na oko bylo k mání kde co, reálně ale jen to, co nikdo nechtěl. A Lady, jejichž vývoz do zemí jako ČSSR byl během osmdesátých let uměle omezován, byly k dostání v mnohem menším počtu, než poptávka žádala. Dobře, to byla 80. léta, ale proč se totéž děje dnes? Zvláště když vozy jsou k mání v sousedním Německu?
Důvod je ve změně vedení automobilky Lada. Dosavadní šéf značky Bo Andersson skončil a uvolnil místo Nicolasi Mauremu, který přišel z rumunské Dacie. Hlavním úkolem Maureho bude vyvést firmu ze ztráty, která za loňský rok údajně dosáhla stěží uvěřitelných 983 milionů dolarů, tedy asi 23,7 miliardy korun. S novým generálním ředitelem se obměnila i část zbytku vedení.
A zatímco dovozci v Německu, Slovensku i Maďarsku stihli uzavřít smlouvy ještě se starým vedením, tomu českému se to nepodařilo. Do okolních zemí tedy nové Lady proudí, ale k nám oficiálně nikoliv, jak říká Milan Vozáb z českého zastoupení Lady. To tedy pracuje na tom, aby vozy byly zase brzy v prodeji, ale není to prý rychlý proces - nové vozy nejsou k dostání už několik měsíců.
Stálým zákazníkům dokáže česká Lada dovézt nový vůz individuálně, tedy z některé z okolních zemí. Pokud se ale mezi takové „šťastlivce” neřadíte, máte smůlu, tedy pokud si Ladu nehodláte individuálně dovézt sami. Oficiální prodej aut modelového roku 2016 zatím nezačal, proto není k dispozici oficiální ceník a když si nový vůz přijdete koupit, můžete se pokusit zapsat do pořadníku. Na jednu stranu trochu nepříjemnost, pro tradiční klientelu to ale vlastně může být i plus - kdy se vám znovu poštěstí koupit si novou Ladu „jako tenkrát”...
Kdo rád vzpomíná na tyto časy - kdy Lady nebyly, ale Škody šlo koupit ihned - se dnes musí cítit v nabídce automobilů na českém trhu jako ryba ve vodě
Lada Niva resp. 4x4 Elbrus Edition je jednou z novějších iterací této legendy. Ta ani žádná jiná ale v České republice oficiálně nejsou k dostání. Poslední známá základní cena vozu vloni v září byla 249 900 Kč
Zdroj: Lada ČR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024 - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024 - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024 - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva