Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kvalita Tesly Model 3 je mizerná i u těch nejlepších kusů, říká poradce investorů
13.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Různorodé spáry karoserie, problémy s prosklenou střechou a gumovým těsněním či špatné švy. To je vizitka prezentačních kusů nejnovější Tesly.
Poslední měsíce rozhodně nejsou pro Teslu procházka růžovou zahradou. Firma se sice touto dobou měla vést na vlně úspěchu nového Model 3, nicméně i přestože první opravdu produkční exemplář sjel z montážní linky na počátku července, automobilka má stále problémy se sériovou výrobou. V srpnu a září mělo vzniknout minimálně 1 600 vozů, nakonec však značka zvládla smontovat jen 260 exemplářů.
Je otázkou, jak rychle jede linka v těchto dnech, podle Elona Muska ale již byla vyřešena řada problémů. Produkční peklo tedy podle jeho slov již není na úrovni 9, ale na osmičce, přičemž sestup na ještě nižší úroveň je prý na dohled. Nicméně i přes tato slova Tesla změnila předchozí plán, který počítal s produkcí pěti tisíc aut týdně. K naplnění této vize mělo dojít ještě letos, nicméně dle nové prognózy bychom se tak mělo stát na sklonku března 2018.
Tesla teď tak trochu připomíná druhoválečné Německo, neboť boj na poli výroby Modelu 3 není jediná fronta, se kterou se Musk potýká. Druhou je pokles hodnoty akcií značky, která je ve srovnání se zářím tohoto roku o 20 % níže. Tesla proto o víkendu uspořádala akci pro investory firmy, neboť bez jejich podpory by se mohlo stát, že její pokladna vyschne, a tak nebude moci dostát svým závazkům. Různí zástupci investičních skupin si tak měli Model 3 ohmatat, aby byli uklidněni, že negativa jsou jen výplodem nepřejících novinářů. Jenže věci nešly úplně podle plánu.
„Měli jsme příležitost vidět a otestovat Model 3 v showroomu Tesly v Red Hook Brooklyn v New Yorku... přičemž slícování a zpracování dvou demontračních vozů - pravděpodobně nikterak překvapivě - bylo relativně špatné,“ uvedl Toni Sacconaghi, analytik společnosti Bernstein radící investorům, kam ideálně vložit peníze. Dodal ovšem, že většina potenciálních klientů bude případné vady ignorovat.
Řeč je ovšem o zájemcích, kteří nyní s nadšením čekají v řadě mezi prvními budoucími odběrateli a Tesle odpustí snad cokoliv. V případě Model 3 to u prvních sériových kusů znamená problémy s prosklenou střechou, nestejnoměrné spáry mezi jednotlivými panely karoserie, špatné gumové těsnění okolo oken či nepřesné švy v oblasti stropu vevnitř v kabině. Šíře potenciálního zklamání je tedy opravdu nemalá.
Sacconaghi navíc dodává, že zapředl rozhovor se zástupci značky. Z toho vyplynulo, že Tesla si je mnoha problémů v kvalitě montáže vědoma. A co více, že pro danou promoakci byly vybrány ty nejreprezentativnější exempláře vůbec. Kvalita zbytku produkce je tedy nejspíše ještě horší. Není tedy překvapivé, že se analytik obává podlomení reputace značky i případného přehlcení servisní sítě.
To ale není jediný problém, který Tesla má. I přes mizernou kvalitu prvních sériových exemplářů má Model 3 potenciál ohrozit prodeje starších sourozenců, v jejichž případě značka disponuje větší marží. Opět zde tak hrozí vysychání finančního toku, jenž v kombinaci s přeplněnými servisy může automobilce zlomit vaz. Muskovo produkční peklo je tedy možná o stupeň nižší, ovšem to manažerské je stále na nejvyšší úrovni...




























Takovouto tragickou kvalitou se vyznačoval jeden z předprodukčních exemplářů Tesly Model 3. Nyní se ukazuje, že u sériové produkce nedošlo k takovému zlepšení,
Zdroj: CNBC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před hodinouRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před hodinouAudi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před 2 hodinamiSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB