Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si zánovní Škodu Fabia I „holobyt”. Skoro nejela a nestojí nesmysl
22.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud chcete zavzpomínat na doby, kdy auta byla sice kvalitnější, ale při ceně přes 300 tisíc Kč měla vepředu „švihadla”, tohle je skvělá příležitost.
Je pozoruhodné, jak moc odlišné osudy stíhají různé exempláře Škody Fabia první generace. Však jsme tu jen v poslední době měli auto, které kdysi dojelo od dealera do garáže a pak už nikam i vůz, co najel za stejnou dobu neuvěřitelnou porci kilometrů. Ve způsobu užívání je dělily světelné roky, spojovalo je ale jedno - až nesmyslně vysoká cena.
Pravda, ta první Fabia byla co do počtu ujetých kilometrů prakticky nová, jenže roky také něco znamenají a chtít dnes za takové auto skoro stejné peníze jako před 13 léty, není příliš rozumné. Ta druhá pak po více jak 600 tisících km z podstaty nemohla mít velkou, alespoň „bezúdržbovou” perspektivu a za cenu přes 50 tisíc Kč nestála. Dnes tu máme další pozoruhodný kousek, který si z obou zmíněných nabídek bere to lepší.
Je to skutečně zánovní Fabia první generace z roku 2002. Na tachometru má pouhých 11 984 km a i když Cebia za skutečný nájezd km ruku do ohně nedala, je to jen tím, že vůz v posledních letech jezdil ještě méně než dříve a záznamů o stavu tachometru není dostatek. O kilometrech ale v tomto případě nemáme velkých pochyb, však se na to auto do detailu podívejte. I když fotky nikdy neřeknou vše, vypadá netknutě a věci jako věnec volantu, hlavice řadící páky či interiér obecně vypadají jako nové.
Jsou tu také stále původní pneumatiky z 23. týdne roku 2002 a velmi slušná dokumentace servisní historie až do konce minulé dekády - těžko by to všechno dohromady náleželo podstatně více jetému autu. Prodávající říká, ze vůz byl garážovaný, je bez jakýchkoli kosmetických vad a koroze a i když bychom pár neduhů našli (třeba lehce podřené kryty kol), hledat na něm chyby vážně není snadné. Slova o „absolutním klenotu” jsou trochu přehnaná, faktem ale je, že takto zachovalá Fabia I se opravdu v prodeji nevídá.
Zajímavé je jistě i to, že vůz stojí v České republice, v Uničově a nemístná není ani jeho cena. Pravda, 129 800 Kč přesně není vysloveně málo, ale kupte si dnes za 130 tisíc prakticky nové auto. Jeho necelých 12 tisíc km tady má možná větší cenu než prakticky nulový nájezd km u starší nabídky - s tímto autem se jezdilo, bylo udržováno, bude pravděpodobně bez problémů pokračovat v „aktivní kariéře”. Když vůz 13 let stojí, leccos na něm může „odejít” právě kvůli tomu.
A pochopitelně, je to i zajímavý exkurs do historie, možnost koupit si dnes něco, co už se prostě neprodává - v dobrém i zlém. První generace Fabie platí za tu nejkvalitnější a nejtrvanlivější, zároveň ale pochází z dob, kdy standardem ve výbavě nebylo v této třídě prakticky nic. A tento kus od základu daleko nemá. Není to totálně oholený Junior, ale nemá k němu daleko. Vidíme okna na kličky vpředu, nelakovaná zrcátka a jinak... nevidíme prakticky nic.
Pod kapotou také není žádná perla, tehdy dožívající motor 1,4 MPi (tedy ještě staré škodovácké OHV po 15 faceliftech) ve slabší verzi s 44 kW (60 koní). První majitel si do vozu „ve slabší chvilce” pořídil klimatizaci, tím ale skončil, později už jen přikoupil neoriginální autorádio. Přesto za vůz u dealera nechal 303 400,90 Kč konečně ceny a to je skutečně „rána”. Za tyto peníze si dnes koupíte novou Fabii s nejsilnějším motorem 1,2 TSI 81 kW (110 koní) a prostřední výbavou Ambition nebo v jiné, podstatně atraktivnější kombinaci motoru a výbavy. A to srovnáváme fakturu s ceníkovou cenou, u dealera jistě cenu nové „fabky” trochou vyjednávání ještě o nějaký ten desetitisíc srazíte.
O to zajímavější vzpomínka tento vůz je, však se na něj podívejte sami v přiložené rozsáhlé galerii. A nebo si jej rovnou kupte, inzerát je zde.
Škoda Fabia I v takovém stavu se v prodeji nevidí. Rozumnou se zdá být i její cena, konkrétní provedení je ale pozoruhodným zábleskem z historie. Takto „oholené” auto za více než 300 tisíc Kč dnes neexistuje
Zdroj: Auto Trafex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 4 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 5 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 7 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva