Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si zánovní auta z 90. let, ale za zlomek ceny. Focus I, Golf IV i Mégane I
12.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud s láskou vzpomínáte na starý Focus, Mégane nebo Golf, právě je šance si je pořídit jako skoro nové. A zajímavé nabídky jsou to i jinak.
Zajímavé kousky z milionů ojetých aut vám ukazujeme pravidelně. Sami se v inzerátech rádi „přehrabujeme” a když narazíme na cokoli zajímavého rádi se o to podělíme. Obvykle se jedná o výjimečné či výjimečně zachovalé stroje minulých let či dekád, ať už jde ale o nový Fiat Ritmo Super 75 nebo dekády nejetou Škodu 100, mají tyto vozy jedno společné - nejsou levné, alespoň na poměry toho, kolik tyto ojeté modely obvykle strojí.
Je to pochopitelné, nové Ritmo staré 35 let je rarita a rzí nedotčená Škoda 100 s původními pneumatikami je veterán hodný do muzea. A měli jsme tu i další podobné vozy - nový VW Corrado poslední nikdy neprodané BMW M1 nebo nový Renault Clio V6. Nabídka takových aut je obvykle zcela jedinečná, pokud ne na světě tak alespoň na kontinentu a cena tomu vždy odpovídala - leckdy atakovala cenou auta podobné třídy, která si můžete koupit jako nová v autosalonu, pokud ji rovnou nepřesahovala. Případ tří aut, která tu máme dnes, je ovšem jiný.
Neplatí to co do stavu, všechny tyto vozy jsou vpravdě zánovní, ani jedno nenajelo více než pár tisíc kilometrů i přes své stáří 16 až 17 let. Ujetým kilometrům jejich stavy od pohledu odpovídají, vypadají skutečně jako nová. A mají očekávatelnou historii - první majitele, kteří pro své stáří či zdravotní stav vyjížděli jen velmi zřídka. Mnohé z toho lze říci i o dalších autech, která se u nás objevila, tato jsou ale v jedné věci jiná - nejsou nesmyslně drahá.
Jde totiž o tři nejprodávanější kompaktní modely 90. let minulého století na Starém kontinentu a ty zjevně nikdo jako ceněnou raritu do klimatizované garáže nepoptává. Jejich nabídka je přitom také unikátní - jde o Ford Focus první generace, Renault Mégane první generace a VW Golf čtvrté generace. Pokud se podíváte do nabídek ojetin po celé Evropě další takové kousky nenajdete.
Z podstaty jsou to zajímavé stroje. Focus I byl Auto roku, evropský bestseller, pro Ford průlomový model. Mégane kypěl pohodlím a prodával se též velmi dobře a vysloveně špatný Golf snad nikdy nevznikl - čtvrtá generace byla postavená velmi kvalitně. Jedno auto potěší řidiče druhé, pasažéry, třetí náklad a všechna mají atmosférický motor, takže pokud vám nevyhovuje „doba oturbená”, mohly by být dobrou nabídkou. Pochopitelně je třeba mít na paměti, že tehdy nebyla standardem výbava typu klimatizace, přesto v tomto ani v jiných ohledech nejde o marné stroje. Podívejme se na ně.
První nabízený vůz je zároveň tím nejsilnějším, je to Ford Focus I. generace ve výbavě Trend. Má osmnáctistovku o zmíněných 116 koních, ale chybí jak klimatizace, tak elektrické nastavování zrcátek; okna se tu naštěstí ručně stahovat nemusejí. Má za sebou 7 766 km a byl prvně registrován v roce 1999 člověkem, kterého soukromý nabízející označuje za důchodce.
Údajně byl garážovaný a nebyl nikdy v provozu v zimě. Dá se tomu věřit, vypadá opravdu svěže a zachovale, má prý jen jednu malou bouli na blatníku. Tohle je ten vůz, který má nejlepší podvozek ze všech tří. A v červené barvě mu to docela sluší i přes kola s plastovými poklicemi. Pokud nepatříte k těm, kterým by vadil interiér interiér prvního Focusu, je to za cenu 5 tisíc Eur, tj. cca 135 tisíc korun, velmi zajímavá nabídka.
I v roce 2016 lze koupit zánovní Focus první generace, navíc za dobrou cenu
Máte-li radši pohodlnější francouzská auta, lze nabídnout Renault Mégane I. generace s motorem 1.6e. Tenhle kousek má nejlepší výbavu, má klimatizaci, elektrická okna a zrcátka. Ale také je z trojice nejslabší, už v tu dobu starý motor 1.6e nabídl jen 90 koní. První registrace tohoto auta byla v roce 1998 a od té doby najelo 8 536 kilometrů.
Podle popisu inzerátu mělo dva předchozí majitele a první majitelka byla paní ročníku 1936. Příliš s vozem nejezdila, do roku 2009 ujelo jen 7 778 km a už tehdy prošlo výměnou rozvodového řemene. Tento Mégane pochopitelně také působí jako nový, ale oproti Focusu výše je ještě o kus levnější - stojí 3 490 Eur, tedy zhruba 94 tisíc korun. Mégane nevynikne krásou a na aktivní řízení se nehodí, ale zánovní vůz za sto tisíc... Podívejte se na něj.
Také Mégane s 8 tisíci km vypadá velmi dobře a jeho cena je ještě nižší
Poslední automobil, Volkswagen Golf Variant IV. generace, je největší a nejdražší a má nejmenší kilometrový proběh, jen 3 650 km od první registrace v roce 1999. Je opět zjevně v perfektním stavu, jakkoli výbavou nehýří - nenabídne klimatizaci, ovšem elektrická okna i zrcátka má. Trochu na škodu může být automatická převodovka, která je spojena s atmosférickou šestnáctistovkou o 101 koních, dobře známou třeba i z první generace Škody Octavia.
Také tento vůz má specifického předchozího majitele - handicapovaného člověka, jak naznačí i přestavba pracoviště řidiče na ruční ovládání. Tuto úpravu zajistil přímo Volkswagen a je od ní prý faktura. A také je možno ji vymontovat, pokud máte to štěstí a plně ovládáte všechny končetiny. Cena je 7 490 Eur, tedy cca 202 tisíc korun, což už není tak málo, ale pořád to je zlomek ceny nového Golfu Variant tehdy i dnes. I tento inzerát stojí za pozornost.
VW Golf IV Variant s motorem 1,6 SRi je nudné auto od hlavy až k patě, s najetými tkm za 200 tisíc Kč je to ale též zajímavá nabídka
Zdroje: Mobile.de poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus