Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si poslední Volvo V70 R. Má 300 k, 4x4, manuál, horu místa, bezpečí i výdrže
20.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volvo V70 R a Volva R vůbec skončila v roce 2007 a už se nevrátila. Poslední mohykán měl 300 k, aktivní podvozek, tlumiče Öhlins a špičkovou bezpečnost.
Chcete-li zakládat rodinu, hodí se pořídit si k tomu kombík, protože... dokud to nezažijete, stejně neuvěříte, co všechno budou chtít děti a manželka tahat s sebou. Pokud vám na rodině záleží, bude se hodit bezpečné auto, protože člověk nikdy neví a pokud vám v žilách koluje benzin, bude se hodit i výkonný stroj.
Nová Fabia Combi s tříválcem tyhle požadavky asi nesplní, takže bude vhodné se porozhlédnout jinde. Docela pochopíme, pokud své štěstí najdete u značky Audi, která je rychlými kombíky pověstná, jenže každému Audi nevoní. Pro ty tu může být značka Volvo, která je pro změnu posedlá bezpečností, spojení kombíku a výkonu ji ale také léta není cizí. Nedávno jsme psali o modelu 850 R a zmiňovali jeden pěkný s takřka nulovým nájezdem.
Volvo 850 R je dnes legenda a nešlápnete s ním vedle, jenže takhle pěkný kus stál přes 1 milion korun - takové peníze na auto nemá každý a když se podíváte po horších, dostanete prostě... dvacet let starý ojetý vůz se vším, co k tomu patří. Pokud podobné auto přesto nemůžete vyhnat z hlavy, je třeba si říci, že historie rychlých kombíků Volva u 850 R ještě neskončila. Ona „osmsetpadesátka” měla nástupce - jmenoval se V70 R a vyráběl se do roku 2007.
Pod kapotou byl napříč umístěný benzínový pětiválec o objemu 2,5 litru, který díky turbodmychadlu nabízel 221 kW (300 koní) a 400 Nm. Posílal je na všechna čtyři kola, a to přes pěti- a později šestistupňový automat - anebo přes šestistupňovou manuální převodovku. Bylo to vůbec poslední R (pak už přišly jen R Designy) a s manuálem šel koupit až do konce svých dnů. Můžete adorovat automaty, ale ty od Volva zázračné nejsou a hledáme-li i trochu zábavy, ne „jen” superrychlý dostavník, musíme zvolit manuální převodovku. Ta tu má navíc velmi pozoruhodnou kulisu, však se na ní podívejte sami.
Dobré zprávy ale nekončí zde. Z dalších zmiňme, že tohle auto má standardně nastavitelný podvozek vyvinutý ve spolupráci s firmou Öhlins a brzdy od Bremba a nezdá se, že by proti 850 R ztratilo něco ze svých švédských kouzel - pasivně bezpečné je až za hrob a v nedávném žebříčku 10 největších držáků poslední dekády byla i V70 na špici, stejně jako 850.
Potíž je, že tahle auta se, podobně jako 850 R, zas tak často na prodej s malým nájezdem neobjevují a manuály jsou přece jen vzácnější. V Německu se aktuálně neprodává jediný kus, který by opravdu stál za řeč, v Holandsku jsme ale našli dva kousky, které jsou zajímavou. Králi garáží tyto stroje nejsou, oba najeto přes 100 tisíc kilometrů, vypadají ale skutečně zachovale, i když na nich samozřejmě věk a používání znát je. Byly pečlivě servisovány a jejich nájezdu lze věřit podle toho i díky tomu, co můžeme vidět.
První, levnější kus je černý a má za sebou konkrétně 176 800 kilometrů. „Parkovištní šrámy” na fotkách nevidíme, opotřebení je znát nejvíc v interiéru, kde zejména kůže sedačky řidiče dává jasně najevo, že nová opravdu není. Vůz ale vypadá, že ještě minimálně stejnou porci kilometrů zvládne. Může být váš za 13 950 Eur, tedy asi 377 tisíc korun.
Druhý vůz má barvu, kterou si s žádným jiným autem opravdu nespletete - ve světlé tyrkysové metalíze se nedělalo snad žádné jiné kombi a V70 R je jím proslulá. Interiér je také černý, ale vypadá o trochu méně opotřebovaně, a to i přes větší nájezd, 183 315 km. Tenhle kus se také liší upraveným výfukem o čtyřech koncovkách, ovšem ty nevypadají nijak vulgárně a autu docela sluší. Decentně naznačují majitelům dieselových Octavií, že by si měli dát pozor. I se zbytkem auta jsou k mání za 14 950 Eur, tedy asi 404 tisíc korun.
Zdroje: Markplaats poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva