Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si poslední BMW M5 s manuálem, v Evropě. Neprodá vám ho tu ani samo BMW
19.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
BMW M5 F10 se s manuálem vyrábí, dokonce v Mnichově, automobilka vám ho tu ale neprodá ani na zvláštní přání. Toto je k mání 180 km od hranic.
Chce-li člověk BMW M5 pro Evropu s manuální převodovkou, je potřeba hledat mezi ojetinami a zadat „M5 E39”. Novější generace se totiž v Evropě s manuálem neprodávaly. Ve Spojených státech ale manuál byl resp. je k mání pro E60 i F10, takže toužíte-li po takovém voze opravdu silně, dá s dovézt ze Spojených států.
Je to pochopitelně dražší, náročnější a také trochu bizarní proces. BMW totiž tato auta vyrábí výlučně v Mnichově, přesto vám žádné z nich neprodá, i kdybyste u dealera drželi hladovku. Můžeme se bavit o pokrytectví, když zjistíte, že automobilka na jednu stranu říká, že dvouspojkový automat je perfektní volbou, v rukou šéfa vývoje pětkové a šestkové řady pak ale objevíte M6 s manuálem. Ten si ji z USA jistě nedovezl, vy to udělat prostě musíte - musíte nechat vůz vykonat cestu do Amerika a zase zpátky, jiné cesty není.
Nebudeme polemizovat nad tím, jak moc to za to stojí, faktem ale je, že to udělal málokdo. A pokud už to někdo udělal, své auto si hýčká. Nabídky běžně nedostupných vozů s manuálními převodovkami na trhu ojetin sledujeme velmi bedlivě a dosud jsme narazili jen na pár málo M5 E60 s manuálem, F10 jsme tu k mání ještě neviděli. Teď tu ale jeden máme a to si zaslouží malou oslavu.
Pochopitelně byl původně vyvezen do USA, teď už je ale zpět v Evropě, je v krásném stavu a skutečně má manuální převodovku. A je to opravdu generace F10, což znamená 560 koní z přeplňovaného osmiválce. Konkrétní kus na snímcích má za sebou 3 000 kilometrů a byl prvně registrován v březnu roku 2013. Jak vidíte, je prakticky nový, nejen kilometráží - na některých místech vidíme ještě ochranné fólie.
Má německé doklady, takže přihlášení v ČR by už mělo být formalitou. I náročnější papírování by ale mělo stát za to, protože M5 F10 s manuálem se tu opravdu nevidí. Tahle je navíc v krásném stavu a po střechu plná výbavy; ani stropnice není originální, nýbrž z katalogu BMW Individual. V podstatě není věc, která by tu chyběla, ve výbavě vidíme mimo jiné adaptivní světlomety, měnič DVD nebo rozšířené služby BMW Online.
Jedinou nevýhodou tak může být, že tohle auto je snad v nejnudnější barevné kombinaci, jakou lze pořídit - má černou karoserii i interiér. Tmavé dřevo se snaží nudu trochu rozbít, ovšem nikoliv vizuálně, pouze tím, že to není karbon, hliník nebo černý klavírový lak, ale opravdu dřevo. Přesto by za to manuál stál, zejména s cenou 57 899 Eur, tj. asi 1,56 milionu korun. Docela sympatická cena na takový unikát, prakticky nový.
Platí to tím spíše, že je to poslední generace M5 s manuálem vůbec - BMW s ním znovu nepočítá ani pro USA. A stojí vážně nedaleko, v městě jménem Pfaffenhofen a.d. Ilm, asi 180 km od Rozvadova.











BMW M5 F10 s manuálem v Evropě je vážně rarita
Pokud ovšem je M5 E39 skutečně to, po čem prahnete - a vůbec bychom se vám nedivili -, i takových je zrovna v nabídce docela dost, a krásných. Tmavě modrý kousek z roku 2003, který si můžete prohlédnout níže, je jedním z nejdokonalejších, které jsme v poslední době viděli. Pochází prý ze Švýcarska a za svůj život najel 79 800 kilometrů, ale vidět je možná tak těch osm set - interiér je netknutý a stejně tak je v perfektním stavu zevnějšek.
Vůz má také na rok 2003 plnou výbavu, je tu i navigace, u které ovšem bude otázka, jak na tom jsou mapové podklady. Je k němu i kompletní servisní historie. A oproti M5 F10 výše má několik výhod - třeba normální ruční brzdu místo elektronické a atmosférický osmiválec místo přeplňovaného. Může být vaše za 49 800 Eur, tedy asi 1,35 milionu korun.
Překrásná M5 E39 dnes vyjde skoro stejně draho jako zánovní M5 F10 s manuálem
Jsou to ovšem docela velké peníze na to, že M5 E39 ještě nedávno stály okolo půl milionu. Ty doby jsou ale už bohužel pryč, jejich ceny nyní rostou a kde se zastaví, ví Bůh. Exemplář výše je skutečně výjimkou, je jako nový; pokud takovou míru zachovalosti nevyžadujete, můžeme nabídnout tenhle černý kousek za 792 tisíc, tenhle rovněž černý za 945 tisíc nebo tenhle zelený s béžovým interiérem za 702 tisíc korun. Neotálejte, ceny už asi nižší nebudou, bohužel.
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11