Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za nejdražší auto všech dob měl dát miliardy britský boháč. A má jít o mnohem víc než o samotný prodej
24.5.2022 | Petr Miler
Dát za jedno jediné auto přes 3 miliardy korun zní tak bláznivě, že se člověku krade na mysl, že za tím nutně musí být něco víc. A jsou-li pravdivé informace britských kolegů, pak za tím skutečně víc je.
Když se předminulý pátek rozšířila světem informace o prodeji auta za historicky rekordní sumu, mnozí tomu odmítali uvěřit. Dojít mělo k tomu, že Mercedes uzavřel své muzeum pro veřejnost, sezval do něj nejbohatší sběratele aut z celého světa a v aukci jen jim nabídnul jeden ze dvou Mercedesů SLR 300 Uhlenhaut Coupe. Krátká bitva příhozů pak měla skončit na 135 milionech Eur, tedy na více jak 3,3 miliardy Kč.
Zní to naprosto bláznivě, jak scéna z nějaké bondovky, ale přesně tohle se do puntíku stalo. Minulý týden to shodně potvrdili Mercedes, aukční firma RM Sotheby's a Simon Kidston, který auto fakticky koupil. Nebyl to ale on, kdo by je „konečným příjemcem výhod”, jak se u nás svého času hojně říkalo, je to na něj moc velké sousto. Na aukci zastupoval nejmenovaného sběratele z řad světově proslulých miliardářů.
Říkali jsme si, že by mohlo jít o někoho z arabského světa, tam bude při dnešních cenách ropy dobře, podle všeho je ale realita úplně jiná. A pokud mají kolegové z GT Spirit správné, byť zatím oficiálně nikterak nepotvrzené informace, dává celá koupě mnohem větší smysl, než se zprvu mohlo zdát.
Především je třeba si říci: Proč by vůbec Mercedes prodával takový skvost z muzea? Může dnes potřebovat peníze více než jindy a 3,3 miliardy korun je hodně peněz pro kohokoli, ale ruku na srdce - pro moloch typu této automobilky jsou to drobné, které v těžkých časech propálí za pár hodin. Loňský obrat značky činili 4,163 bilionu korun, tedy 4 163 miliard. Člověk nemusí být Einsteinm aby si spočítal, že automobilka utrží (a také téměř spálí, marže v tomto oboru nejsou vysoké) 11,4 miliardy denně včetně víkendů a svátků. Tady se o 3,3 miliardy vážně nehraje.
V tomto kontextu dává smysl, že za prodejem stálo víc než peníze a že kupcem měl být Sir James Arthur Ratcliffe. Britský miliardář (známý spíše jako Jim Ratcliffe) vydělal jmění v chemickém průmyslu a jeho současný majetek je odhadován na více jak 640 miliard korun. I pro něj jsou tedy 3,3 miliardy Kč sumou, kterou si může dovolit zaplatit. Navíc způsob prodeje odpovídá tomu, že kupcem měl být někdo takový.
Podle oficiálních informací se prodej uskutečnil z popudu zájemce po schválení nejvyššího vedení firmy. To ale logicky trvalo na tom, aby cena byla co nejvyšší, zároveň ale stála o to, aby byl prodej maximálně diskrétní. Proto neveřejná aukce s pár jednotkami zájemců. Potenciální kupec navíc musel mít pro Mercedes nějakou zvláštní hodnotu, což o Ratcliffovi platí více než o komkoli jiném.
Je to dlouholetý obchodní partner firmy, vlastní třetinu stáje Mercedes-AMG F1 (máte před očima logo Ineos na zádi monopostů? To je Ratcliffova firma) a koupil od Mercedesu továrnu na Smarty v Hambachu. Navíc se mluví o tom, že spolupráce se má prohlubovat a svérázná úlitba spojená s prodejem vytouženého SLR má být součástí dohody. Do třetice pak vše mělo zapadnout do snah Mercedesu posunout se na trhu výš a pozvednout svou image, protože teď je to třícípá hvězda, která vyrobila daleko nejdražší auto světa. „Nějaké Ferrari” je i s nejdražší 250 GTO kdy prodanou v aukci o miliardy pozadu.
Neříkáme, že to tak je, ale dává to smysl. Samotný prodej komusi z Emirátů ani ne. Další vývoj ukáže víc, pokud ale uvidíte Jima Ratcliffa třeba přebírat celou stáj Formule 1 Mercedesu, o čemž se dříve též mluvilo, víte, odkud vítr vane. V takovém případě by byl „uplacen” Mercedesem, aby jej týmu coby potenciální finanční zátěže zbavil.

Kupcem nejdražšího auta světa má být Jim Ratcliffe. Podle neoficiálních informací má jít o součást větší spolupráce - Ratcliffe vlastní třetinu formulového týmu Mercedesu, koupil od automobilky zbytnou továrnu a takto má navíc pomoci pozvednou image třícípé hvězdy ve vysokých kruzích. Foto: Land Rover
Je-li tomu tak, pak má doma miláčka k pohledání. Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe je jedno ze dvou takových aut na celém světě. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: GT Spirit
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 6 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 11 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před hodinouRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 3 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 4 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 5 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva