Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Která značka dělá nejúspornější auta dle realistických testů? Ta, co odmítá turba
3.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již počtvrté v řadě ovládla statistiku nejúspornějších aut dle americké EPA automobilka, která si příliš netyká s turby, downsizingem ani hybridizací.
Spotřeba paliva je jedním z faktorů, na které lidé při nákupu nového vozu hledí nejvíce, pochopitelně. Při pohledu na udávané hodnoty by v takové chvíli především Evropa měla být zaplavena hlavně litrovými tříválci či ještě menšími pohonnými jednotkami, jenže realita je jiná. Jak zmiňujeme při představení snad každé novinky, udávané hodnoty sice nejsou zcela vycucány z prstu, ovšem s realitou rovněž nemají nic společného. Jsou výsledkem praktik, při nichž automobilky dělají možné i nemožné, aby vůz vykázal co nejnižší hodnotu v rámci normovaného testu, který nemá s obvyklým způsobem zacházení s většinou aut společného zhola nic.
O trochu lepší situace panuje v zámoří, kde americká organizace EPA přece jen hledí na skutečný svět trochu jinak než přes růžové brýle. Měření sice taktéž probíhá podle přesně stanoveného testu, jak se ale můžete podívat níže, je definovaný do až pedantských detailů a na rozdíl od toho evropského jej není možné obelhávat věcmi jako uříznutí vnějších zpětných zrcátek nebo nafoukání pneumatik na tlak na hranici prasknutí.
Schéma testu měření spotřeby EPA je opravdu velmi propracované
Popsaný režim je běžnému zacházení s obyčejným autem tak blízký, že zjištěné hodnoty odpovídají skutečnosti mnohem více než ty, získané při použití evropské metodiky NEDC. Pochopitelně, ani takový test neprozradí spotřebu, se kterou budete jezdit právě vy, nicméně ukáže ale spotřebu, se kterou se ve skutečném světě jezdit dá, což potvrzují zkušenosti amerických majitelů.
Tolik ale pro úvod. Zákulisí tedy máme zmapované a můžeme přistoupit ke studii Light Duty Fuel Economy Trends, tedy volně přeloženo: Vývoj spotřeby osobních aut. Ta je vydávána každým rokem, přičemž letos - stejně jako v posledních třech letech - najdeme na špičce Mazdu. Ta v Americe prodává jen jediný přeplňovaný motor, ve zbytku jde o atmosférické jednotky. V portfoliu značky navíc nenajdeme ani elektromobily či hybridy. Mazda jde zkrátka proti proudu, nepodléhá downsizingovým ani hybridizačním svodům a věří spíše ve snižování hmotnosti a zefektivňování fungování konvenčních spalovacích motorů relativně vysokého objemu. Nakonec, nejeden její vůz jsme testovali.
Přesto Mazda dosáhla u vozů modelového roku 2016 průměru na celou značku ve výši 7,95 l/100 km. Ve srovnání s předchozím obdobím tak u automobilky došlo ke zlepšení o 0,2 %, kromě jiného je pak Mazda jediným výrobcem, který se dle metodiky EPA dostal pod osm litrů. Druhá Honda dosáhla na průměr 8,14, třetí Subaru 8,28 a čtvrtý Nissan 8,31 l/100 km.
Japonské automobilky tedy v zámoří dominují, ani pak nepřichází řada na „domácí“. Místo toho pátá příčka patří Hyundai (8,46 l/100 km), šestá pak sesterské Kie (8,94 l/100 km). Ta se již o svou pozici musí dělit s BMW, které dosáhlo stejného výsledku. Na rozdíl od Korejců, u nichž EPA eviduje vůči vozům modelového roku 2014 zlepšení o 0,4 procenta, se však mnichovská automobilka meziročně zhoršila, a to o 0,1 procenta.
Kompletní výsledky naleznete níže a nám nezbývá než znovu zdůraznit, jak velkého úspěchu Mazda dosáhla. Všechny ostatní automobilky totiž již značnou měrou kladou důraz na trendy, které fungují hlavně v laboratorním světě. Evropské testy ji za to neocení, americké zjevně ano. Buďme rádi alespoň a věřme, že opravdu dorazí realističtější evropská měření, která až absurdní downsizing zastaví.
Nejúspornější automobilky dle EPA za modelový rok 2016
1. Mazda - 7,95 l/100 km
2. Honda - 8,14 l/100 km
3. Subaru - 8,28 l/100 km
4. Nissan - 8,31 l/100 km
5. Hyundai - 8,46 l/100 km
6-7. Kia - 8,94 l/100 km
6-7. BMW - 8,94 l/100 km
8. Toyota - 9,33 l/100 km
9. Mercedes - 10,01 l/100 km
10. Ford - 10,23 l/100 km
11. GM - 10,55 l/100 km
12. FCA - 10,79 l/100 km
Mazda je dle EPA výrobcem nejúspornějších aut, a to i bez přeplňování či hybridizace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před hodinou - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva