Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí
4.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není to ani CSL, ani M3, ani vůz ve stavu odpovídajícím tomu, v němž byl vyroben. Prostě „jen” hezký kus.
Patrně vás nepřekvapíme tvrzením, že BMW 3 generace E46 je podle nás nejlepší trojkou která kdy byla postavena. Nemyslíme si, že BMW od té doby zapomnělo vyrábět auta, to jen „é-čtyřicetšestka” dorazila v ten správný čas, aby se v ní mohlo sejít vše, co téměř dokonalý vůz střední třídy má mít. Podstatné pro její kvality je, že je v zásadě velkou evolucí řady E36, a tak nepřišla s příliš velkým množstvím zcela nových řešení, která by se časem ukázala být problematicky funkčními či trvanlivými. Světlo světa také poznala v době, kdy BMW ještě nebojovalo o zákazníky Volkswagenu a spol. a hrálo si svou hru na skutečně prémiovém písečku s adekvátními cenami. A v neposlední řadě nebyla jeho evoluce příliš zatížena všemožnými evropskými regulacemi, které tlačily a tlačí zejména na maximální snížení normované spotřeby paliva.
Vzniklo tak auto, které bylo v rámci své třídy opravdu výjimečné. Nadstandardně kvalitní a trvanlivé, nepostavené s cílem hlavně šetřit náklady, uzpůsobené primárně tomu, aby co nejlépe uspokojovalo potřeby svých, tehdy ještě specifických zákazníků. Ale výše zmíněné podmínky by samy o sobě nestačily, však ostatní výrobci měli vesměs stejné. E46 se k tomu ještě prostě povedla a navíc byla zabalena do stáleelegantního, široce pozitivně přijímaného „bezbanglovského” designu. Ano, vznikl jistý druh legendy - auto, jehož kvality se v pozdějších generací E90 a zejména F30 zcela nezrcadlí a těžko se kdy v nějakých dalších zrcadlit budou. A to i kdyby se BMW přetrhlo, o což se zrovna v tuto chvíli nesnaží...
„Hit je ho mít,” praví jedna známá reklamní fráze a v tomto případě musíme jen přikývnou. Ideální je vlastnit M3 a ještě lépe verzi CSL, která je dnes po právu největší legendou této ŕady. Obě tyto verze se stále dají sehnat v pěkných stavech, zejména na CSL si ale musíte připravit obrovské peníze - o víkendu jsme vám ukázali krásný kus za 3 miliony Kč. Takovou částku už si může dovolit dát za ojeté auto málokdo a u M3 to není o mnoho lepší - mějte k dispozici méně než půl milionu a dobrý exemplář nepořídíte ani omylem. Ale co když máte jen polovinu této cifry? Lze pak vůbec o nějaké pěkné E46 přemýšlet?
Kupodivu lze. A velmi pěkné, řekli bychom. S ohledem na pomalu kultovní statut této generace nečekejte za takovou částku nic relativně nového, natož pak další stroj času. Tohle je v podstatě „obyčejná” ojetina, na první pohled - je z roku 2001, tedy ještě před faceliftem, a má na tachometru 120 tisíc kilometrů, tedy sotva málo. Přesto je výjimečná a stojí zřejmě za každou korunu své ceny.
Že jde o verzi Individual v hedvábně modré barvě, tu snad ani není podstatné, jakkoli pozornost tím přitáhne. Podívejte se ale, jak tohle auto na svoje kilometry vypadá. A nezdá se, že by šlo jen o nějakého „potěmkina”, sám majitel označuje stav vozu za blízký novému, hovoří o pravidelném servisu, posledním před 1 tisícem km, kdy byly vyměněny všechny brzdy. Naznačenému odpovídají i záznamy v servisní knize a spousta viditelných detailů. Podívejte se třeba na interiér - ne, nový není, i na docela „hajsavých” polokožených sedadlech je těch 120 tisíc najetých kilometrů vidět docela málo.
Tohle je prostě pěkné auto a majitel vám k němu přidá i dvě sady kol s pneumatikami. Cena? 8 950 Eur, tedy asi 245 tisíc Kč u holandského prodejce. Říká, že takových trojek E46 už se vidí málo a má pravdu. Za auto z roku 2001 se může zdát čtvrt milionu Kč hodně, ale za pěknou E46? Která za zvuku plnotučného řadového šestiválce s 230 koňmi udělá stovku za 6,5 sekundy a „opře to” až o 250 km/h omezené rychlosti? S manuálním šestikvaltem a pohonem zadních kol? Posuďte sami, fotky napoví více...









Tohle je jednou z nejhezčích „obyčejných” BMW 3 E46 ze začátku miléna, které jsme v poslední době viděli
Zdroj: Marktplaats přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321