Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí

Není to ani CSL, ani M3, ani vůz ve stavu odpovídajícím tomu, v němž byl vyroben. Prostě „jen” hezký kus.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí

4.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není to ani CSL, ani M3, ani vůz ve stavu odpovídajícím tomu, v němž byl vyroben. Prostě „jen” hezký kus.

Patrně vás nepřekvapíme tvrzením, že BMW 3 generace E46 je podle nás nejlepší trojkou která kdy byla postavena. Nemyslíme si, že BMW od té doby zapomnělo vyrábět auta, to jen „é-čtyřicetšestka” dorazila v ten správný čas, aby se v ní mohlo sejít vše, co téměř dokonalý vůz střední třídy má mít. Podstatné pro její kvality je, že je v zásadě velkou evolucí řady E36, a tak nepřišla s příliš velkým množstvím zcela nových řešení, která by se časem ukázala být problematicky funkčními či trvanlivými. Světlo světa také poznala v době, kdy BMW ještě nebojovalo o zákazníky Volkswagenu a spol. a hrálo si svou hru na skutečně prémiovém písečku s adekvátními cenami. A v neposlední řadě nebyla jeho evoluce příliš zatížena všemožnými evropskými regulacemi, které tlačily a tlačí zejména na maximální snížení normované spotřeby paliva.

Vzniklo tak auto, které bylo v rámci své třídy opravdu výjimečné. Nadstandardně kvalitní a trvanlivé, nepostavené s cílem hlavně šetřit náklady, uzpůsobené primárně tomu, aby co nejlépe uspokojovalo potřeby svých, tehdy ještě specifických zákazníků. Ale výše zmíněné podmínky by samy o sobě nestačily, však ostatní výrobci měli vesměs stejné. E46 se k tomu ještě prostě povedla a navíc byla zabalena do stáleelegantního, široce pozitivně přijímaného „bezbanglovského” designu. Ano, vznikl jistý druh legendy - auto, jehož kvality se v pozdějších generací E90 a zejména F30 zcela nezrcadlí a těžko se kdy v nějakých dalších zrcadlit budou. A to i kdyby se BMW přetrhlo, o což se zrovna v tuto chvíli nesnaží...

„Hit je ho mít,” praví jedna známá reklamní fráze a v tomto případě musíme jen přikývnou. Ideální je vlastnit M3 a ještě lépe verzi CSL, která je dnes po právu největší legendou této ŕady. Obě tyto verze se stále dají sehnat v pěkných stavech, zejména na CSL si ale musíte připravit obrovské peníze - o víkendu jsme vám ukázali krásný kus za 3 miliony Kč. Takovou částku už si může dovolit dát za ojeté auto málokdo a u M3 to není o mnoho lepší - mějte k dispozici méně než půl milionu a dobrý exemplář nepořídíte ani omylem. Ale co když máte jen polovinu této cifry? Lze pak vůbec o nějaké pěkné E46 přemýšlet?

Kupodivu lze. A velmi pěkné, řekli bychom. S ohledem na pomalu kultovní statut této generace nečekejte za takovou částku nic relativně nového, natož pak další stroj času. Tohle je v podstatě „obyčejná” ojetina, na první pohled - je z roku 2001, tedy ještě před faceliftem, a má na tachometru 120 tisíc kilometrů, tedy sotva málo. Přesto je výjimečná a stojí zřejmě za každou korunu své ceny.

Že jde o verzi Individual v hedvábně modré barvě, tu snad ani není podstatné, jakkoli pozornost tím přitáhne. Podívejte se ale, jak tohle auto na svoje kilometry vypadá. A nezdá se, že by šlo jen o nějakého „potěmkina”, sám majitel označuje stav vozu za blízký novému, hovoří o pravidelném servisu, posledním před 1 tisícem km, kdy byly vyměněny všechny brzdy. Naznačenému odpovídají i záznamy v servisní knize a spousta viditelných detailů. Podívejte se třeba na interiér - ne, nový není, i na docela „hajsavých” polokožených sedadlech je těch 120 tisíc najetých kilometrů vidět docela málo.

Tohle je prostě pěkné auto a majitel vám k němu přidá i dvě sady kol s pneumatikami. Cena? 8 950 Eur, tedy asi 245 tisíc Kč u holandského prodejce. Říká, že takových trojek E46 už se vidí málo a má pravdu. Za auto z roku 2001 se může zdát čtvrt milionu Kč hodně, ale za pěknou E46? Která za zvuku plnotučného řadového šestiválce s 230 koňmi udělá stovku za 6,5 sekundy a „opře to” až o 250 km/h omezené rychlosti? S manuálním šestikvaltem a pohonem zadních kol? Posuďte sami, fotky napoví více...


Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 1 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 01Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 2 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 02Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 3 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 03Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 4 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 04Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 5 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 05Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 6 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 06Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 7 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 07Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 8 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 08Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí - 9 - BMW 330i E46 2001 Individual pekna prodej 09
Tohle je jednou z nejhezčích „obyčejných” BMW 3 E46 ze začátku miléna, které jsme v poslední době viděli

Zdroj: Marktplaats přes Autoblog.nl

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.