Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Korejský Mercedes třídy S koupíte už po pár letech za cenu Škody Fabia, proti originálu stojí zlomek
22.9.2022 | Mirek Mazal
Pokud ti nepotrpíte na image, je to velmi zajímavá cesta, jak se dostat k opravdu luxusnímu autu s výjimečnou technikou za cenu úplně obyčejných vozů. Smířit se je třeba s tím, že cena bude dál klesat, z 365 tisíc Kč už to ale velký pád nebude.
Mercedes třídy S je už po léta synonymem luxusních limuzín nejvyšší třídy. Přepych tedy nejlépe charakterizuje několikastránkový seznam sériové a příplatkové výbavy německého sedanu, který dlouhodobě ovládá trh s vozy tohoto ražení. Bohatá klientela promítá své společenské postavení do trojcípé hvězdy zářící na kapotě a jen zřídka se nechá nalákat na alternativu s jiným, zejména pak nikoli německým emblémem ve znaku. Přesto takové alternativy existují.
Kvalitativně zdařilou, ovšem z hlediska image nesrovnatelnou variací na stejné automobilové pohodlí je Hyundai Genesis. Bez deseti centimetrů pětimetrový koráb má třímetrový rozvor, který je základem dostatku místa pro pohoštění na vysoké úrovni. Tuzemští zákazníci znají podobu elegantní asijské limuzíny zejména z obrázků, na cestách jich jezdí jen minimum. I tak se ale v Evropě pár takových aut prodalo, další byla dovezena z jiných koutů světa, a tak je lze až překvapivě levně koupit jako ojetá.
Současné ceny tohoto modelu nejlépe potvrzují, jak složité je vyrovnat se image zejména německých soupeřů. I když Mercedes S není žádným držákem hodnoty, vozy podobného ročníku a nájezdů nekoupíte pod tři čtvrtě milionu korun. A pokud budete trvat na srovnatelném výkonu i výbavě, snadno budete na milionu. Auto na fotkách níže pochází z roku 2015, jde tedy stále jen o jednotky let starý vůz, přesto je k dispozici za pouhých 14 900 Eur, tedy asi 365 tisíc Kč.
To je až směšná cena, uvážíme-li, že za takové peníze dnes dostanete leda úplně základní Škodu Fabia s litrovým tříválcem bez turba a nejnižší možnou výbavou s jedním, možná dvěma příplatkovými prvky. Je to málo touto optikou, je to málo vedle konkurentů typu zmíněné třídy S a je to málo i vedle původní ceny, která se v závislosti na specifikaci pohybovala okolo 2 milionů Kč.
Auto je to skutečně velké i velmi době vybavené. Z komfortní výbavy zmiňme třeba multizónovou klimatizaci, adaptivní tempomat, bezklíčové otevírání a start, vyhřívané a ventilované elektrické sedačky s pamětí, zadní křesla i s odvětráváním, vyhřívaný volant, elektrické víko kufru, příplatkovou audiosoustavu, satelitní navigaci, Wi-Fi hotspot a plno senzorů bezpečí nebo pomocných funkcí moderních systémů. Vše je v tomto případě zabaleno karoserie v černé metalíze, barevně nápaditý interiér je plný kůže i kovových a dřevěných dekorů.
Pod kapotou bije ještě objemný atmosférický šestiválec 3,8 GDI s výkonem 232 kW (315 koní) a 397 Nm točivého momentu. To stačí na 6,8 sekundy zrychlení do stovky za pomoci osmistupňového automatu, maximální rychlost činí 258 km/h. To jsou všechno vzhledem k ceně zajímavé parametry, sama cena pak odráží hlavně nedostatečnou image jen pár let staré značky. O to lepší koupí ale může tento vůz fakticky být - ne každý si rád hraje na někoho bohatšího, než kým reálně je.
Tohle konkrétní auto stojí v Polsku, najelo 150 tisíc km a vypadá po nich velmi dobře. Je zjevně dovezeno z USA, pořídit se ale dají i jiné kousky, klidně i evropského původu, za vyšší nebo dokonce i nižší ceny. Vybírat si navzdory omezeným dobovým prodejům můžete docela svobodně, cena se bude odvíjet hlavně od nájezdu.











Jen 7 let starý Hyundai Genesis dnes nestojí víc než základní Fabia. Je to zlomek své původní ceny i ceny rivala od Mercedesu, vzhledem k velikosti, výbavě, technice vozu a nakonec i designu vozu je to zajímavá nabídka. Foto: MS Automania, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další těžké zranění Jorge Martina včera 14:00
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha včera 12:32
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač 13.4.2025
Nejnovější články
EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
před 2 hodinamiOvečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
včeraProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
včeraMercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.14. 20:32 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.14. 19:35 - jerry
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Onboard videa 04.13. 10:59 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch