Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Korejská kombi zcela propadla v losím testu, jsou nejhorší ze všech
4.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Hyundai i30, i40 a také Kia Cee'd odešly z losího testu s velmi špatným výsledkem. První Honda Civic je pokořila o masivních 12 kmh.
Losí test je velmi náročná zkouška pro ovladatelnost auta v nejširším slova smyslu. Z ničeho nic totiž začnete v ne zrovna nízké rychlosti prudce zatáčet, napřed tam, pak zase zpátky. Testuje všechno - pneumatiky, podvozkové díly, řízení, elektroniku. A třebaže se říká, že moderní auta jsou všechna stejná, v tomhle případě - a i v řadě jiných - to vážně neplatí.
Ze Švédska pocházela zpráva, že nový Ford Focus v tomhle testu naprosto propadl. Někdejší volba nadšeného řidiče mezi kompakty je dnes drtivě poražena třeba Nissanem Pulsar, což není vůbec etalon, a také obyčejným Seatem Toledo, tedy přeznačkovanou Škodou Rapid. Toledu pomohla jeho přetáčivost, charakteristika často označovaná jako nebezpečná.
Schéma losího testu
Pokud se vám losí test líbí a chtěli byste něco takového zkusit s vlastním autem, máme tu i schéma, jak jsou kužely při testu postavit. Stačí tak najít bezpečné místo a jít na to
Podobně odlišné výsledky vidíme v dalším losím testu Teknikens Värld, tentokrát kombíků různých tříd; jak vidno v tabulce na konci tohoto článku, je tu Renault Clio Grandtour, ale i Audi A6 Avant. Tahle dvě auta zrovna nejsou moc výjimečná, zato Civic Tourer ano - je na špici, jak se dalo čekat, protože podvozek tohoto auta je vynikající. Velmi dobře si vede také Volkswagen Golf, Toyota Auris nebo BMW řady 3.
Drtivě poražena odchází Korea, jejíž tři auta v tomhle testu obsadila tři poslední místa. Kia Cee'd SW je poslední s rychlostí 64 km/h - to je o celých 12 km/h méně, než s jakou rychlostí to zvládl Civic. Hyundai i30 kombi nezvládne losí test rychleji než v 65 km/h, i40 kombi končí na 66 km/h. Nepříjemně překvapit může také přítomnost Jaguaru u dna tabulky, výsledek Octavie je přesně průměrný.
Kia cee'd SW
Nejhorší kombík z tohoto testu zvládl losí test při 64 km/h, cokoliv více bylo nad jeho síly. V 70 km/h letí mimo trať tak divoce, že se kameraman či fotograf neubrání smíchu, jak je slyšet na videu. V 68 km/h to už je lepší, auto zůstalo na silnici, ale až při 64 km/h se vejde mezi kužely. Na pneumatiky to přitom moc svádět nemůže, má obuty Continentaly ContiPremiumContact 5 o rozměru 205/55 R16.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 64 km/h
Hyundai i30 kombi
Sedmdesátikilometrová rychlost je pro i30 zoufale hodně, není schopno se udržet na silnici. Porazí kužely na jedné straně a pak vyjede do pomyslné příkopy na straně druhé. 68 km/h je stále moc, i když se na silnici už udrží; až při 65 km/h testem projde. Má obuty pneumatiky Hankook Ventus Prime 2 o rozměru 225/45 R17.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 65 km/h
Hyundai i40 kombi
Větší a modernější i40 je o něco lepší, stále je ale její rychlost hluboko pod průměrem. Při sedmdesátce je to katastrofa, při 68 km/h je to lepší jen o trochu, rychlost 66 km/h ale už tenhle větší kombík zvládá. Má obuty stejné pneumatiky jako i30 výše.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 66 km/h
Mazda 6 Wagon
Pro srovnání tu máme kombík Mazdy 6, auto větší, nicméně stále nemusí být o tolik dražší, záleží na zvoleném motoru a výbavě. Je lehce nadprůměrná, zvládla test při 73 km/h s pneumatikami Bridgestone Turanza T001 o rozměru 225/45 R19. Při 70 km/h nevidíme ani náznak přetáčivosti a auto krásně poslouchá, ve vyšších rychlostech je vidět měkkost podvozku.
Zleva 70 km/h, 72 km/h a 73 km/h
Přehled všech výsledků zkoušených kombi
Pro úplnost přidáváme ještě tabulku výsledků všech 24 testovaných kombíků. Jak stojí i výše, Octavia si vede z hlediska dosažené rychlosti průměrně, jinak je až v druhé polovině žebříčku. Fabia Combi už je ale velmi nadprůměrná, zvládla zkoušku v 73 km/h stejně jako Mazda výše. Hodnota vítěze, Civicu Tourer, činí 76 km/h.
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
před hodinou - Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
před 3 hodinami - Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva