Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let
21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obě značky mají v Evropě potíže. Ve snaze o snížení nákladů tak společně vyvinou nová MPV, crossover i řadu malých vozů. Pomůže to?
Aktuální situace na evropském automobilovém trhu není růžová, čemuž svými trochami do mlýna pravidelně přispívá i Evropská unie. Některé značky tak uzavírají partnerství, které bylo ještě před rokem nemyslitelné, aby si úsporami z rozsahu pomohly alespoň k nižším výrobním, vývojovým či jiným nákladům. Příkladem za všechny může být aliance koncernů General Motors a PSA Peugeot Citroën Group, která vznikla v březnu. Konkurenční postavení obou firem evidentně není na překážku, GM dokonce koupilo 7 procent akcií strádajícího francouzského výrobce. Společně by přitom obě společnosti měly na trh uvést čtveřici nových modelů, která bude v případě úspěchu následována dalšími vozy.
První vlaštovka vzešlá z této kooperace by měla dorazit v roce 2016, přičemž obě značky prohlašují, že jak francouzská, tak německá verze si ponechají svůj vlastní charakter a budou plně ctít korporátní identitu. Co to přesně bude znamenat se zatím můžeme jen dohadovat, pro inspiraci se ale zřejmě stačí podívat na trojčata z Kolína nebo dvojici Opel Agila/Suzuki Splash - více než jiné naladění a částečně odlišný vzhled jinak totožných aut asi nelze očekávat.
Nová spolupráce se přitom opětovně bude týkat nižších segmentů trhu, vývoj společného nástupce pro Opel Insignia a Citroën C5 byl totiž zamítnut. Místo toho se tak GM a PSA budou soustředit na nové kompaktní MPV značky Opel, které by se jako crossover mělo představit pod logem Peugeotu. Další spoluprací je malé MPV pro Opel a Citroën a nová generace malých vozů pro všechny tři zúčastněné.
Kromě „celých automobilů” by navíc obě značky rády vytvořily i společnou řadu nových motorů, která by vycházela z aktuálních tříválců skupiny PSA. A mimo to by navíc měl větší váhu dostat export do zemí Latinské Ameriky, kde je možné recyklovat bez větších nákladů postarší modely. Což s ohledem na některé účastníky letošního autosalonu v Sao Paulu zní vcelku logicky.
Koncerny GM i PSA navíc nadále zkoumají, jak by si v budoucnu mohly být prospěšné. V budoucnu by tak stávající spolupráce opravdu mohla být rozšířena. Je však otázka, zda zaplavení přehlceného evropského trhu novými modely, které nenabízejí již prakticky nic navíc, je cestou ze záhuby.






Společný nástupce modelů Opel Insignia a Citroën C5 se realitou nakonec nestane
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry