Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncern Volkswagen se rozpadl, Škodu kupuje Babiš
1.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V kauze Dieselgate došlo na naplnění pro Volkswagen nejčernějšího scénáře. Vedení firmy neustálo tlak - ponechá si pouze vlastní značku, zbytek rozprodá.
O dieselovém skandálu Volkswagenu se zmiňujeme již déle než šest měsíců. Za tu dobu jsme byli konfrontováni s řadou černých scénářů, které počítaly i s prodejem některých koncernových značek. Zdálo se to být nepravděpodobné, však finanční nároky celé kauzy zatím pro VW nebyly tak velké, aby bylo nutné k tak drastickému kroku přikročit. Jenže v poslední době se pozitivní očekávání Němců začaly hroutit jak domeček z karet.
Automobilka je totiž řešením následků kauzy permanentně sužována. Je tu jejich průběžné řešení v Evropě, ocitla se pod palbou akcionářů, kteří jí vyčítají nedostatečnou informovanost a požadují miliardové odškodnění kvůli propadu ceny akcií a v neposlední řadě Volkswagen nebyl schopen do 24. března americké justici předložit řešení celé kauzy v USA. Dostal další, teď už jistě šibeniční termín a aby toho nebylo málo, byl žalován americkou Federální obchodní komisí (FTC) kvůli lživé kampani s motory TDI označovanými jako „Clean Diesel”. Nevíme, co z toho se stalo pomyslnou poslední kapkou, Volkswagen ale dnes oznámil, že na další konstruktivní řešení rezignuje.
Šéf VW Group Matthias Müller ráno na tiskové konferenci sdělil, že se představenstvo i dozorčí rada dohodly na osekání aktivit koncernu až na kost. Schválen tak byl prodej všech zúčastněných značek krom samotného Volkswagenu. Jsme tak svědky pádu německého impéria vybudovaného zejména Ferdinandem Piëchem. Je paradoxem, že právě z jeho vůle se měl do čela firmy vyšplhal Matthias Müller, aby v jeho práci pokračoval. Buď si ale nevybral toho správného člověka, nebo se situace stala tak neúnosnou, že Volkswagenu prostě nezbylo nic jiného - toto budou muset vyjasnit až následující dny.
Z našeho pohledu je pochopitelně otázkou, co bude s českou Škodou. V tomto případě ale bylo další řešení naznačeno neprodleně - kupcem se má stát Andrej Babiš, český ministr financí a především majitel holdingu Agrofert, jedné z největších firem v zemi. O škodovku prý stál již dlouho a teď se zkrátka jen naskytla příležitost ji uchvátit „Je to ten nejlepší projekt, jaký jsem kdy vymyslel. Napadlo mě to, když jsem čekal s dětmi ve frontě v zoo,” řekl Babiš k záměru českou automobilku převzít.
Je nyní otázkou, co se bude dít dále. S ohledem na náklady celé kauzy se dal prodej některých značek očekávat, tak náhlé a rychlé nabídnutí všech přidružených značek ale svědčí o tom, že se Volkswagen musel dostat do velkých patálií. Ukázalo se snad, že kauza nemá vůbec žádné řešení? Další dny napoví a jistě řeknou více i o tom, jestli si pomalu máme zvykat na to, že jezdit budeme Babiškodou...



Andrej Babiš by se jistě jako majitel Škody viděl rád, uchvácení mladoboleslavské značky je ale možná i nad jeho síly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva