Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncern Volkswagen se rozpadl, Škodu kupuje Babiš
1.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V kauze Dieselgate došlo na naplnění pro Volkswagen nejčernějšího scénáře. Vedení firmy neustálo tlak - ponechá si pouze vlastní značku, zbytek rozprodá.
O dieselovém skandálu Volkswagenu se zmiňujeme již déle než šest měsíců. Za tu dobu jsme byli konfrontováni s řadou černých scénářů, které počítaly i s prodejem některých koncernových značek. Zdálo se to být nepravděpodobné, však finanční nároky celé kauzy zatím pro VW nebyly tak velké, aby bylo nutné k tak drastickému kroku přikročit. Jenže v poslední době se pozitivní očekávání Němců začaly hroutit jak domeček z karet.
Automobilka je totiž řešením následků kauzy permanentně sužována. Je tu jejich průběžné řešení v Evropě, ocitla se pod palbou akcionářů, kteří jí vyčítají nedostatečnou informovanost a požadují miliardové odškodnění kvůli propadu ceny akcií a v neposlední řadě Volkswagen nebyl schopen do 24. března americké justici předložit řešení celé kauzy v USA. Dostal další, teď už jistě šibeniční termín a aby toho nebylo málo, byl žalován americkou Federální obchodní komisí (FTC) kvůli lživé kampani s motory TDI označovanými jako „Clean Diesel”. Nevíme, co z toho se stalo pomyslnou poslední kapkou, Volkswagen ale dnes oznámil, že na další konstruktivní řešení rezignuje.
Šéf VW Group Matthias Müller ráno na tiskové konferenci sdělil, že se představenstvo i dozorčí rada dohodly na osekání aktivit koncernu až na kost. Schválen tak byl prodej všech zúčastněných značek krom samotného Volkswagenu. Jsme tak svědky pádu německého impéria vybudovaného zejména Ferdinandem Piëchem. Je paradoxem, že právě z jeho vůle se měl do čela firmy vyšplhal Matthias Müller, aby v jeho práci pokračoval. Buď si ale nevybral toho správného člověka, nebo se situace stala tak neúnosnou, že Volkswagenu prostě nezbylo nic jiného - toto budou muset vyjasnit až následující dny.
Z našeho pohledu je pochopitelně otázkou, co bude s českou Škodou. V tomto případě ale bylo další řešení naznačeno neprodleně - kupcem se má stát Andrej Babiš, český ministr financí a především majitel holdingu Agrofert, jedné z největších firem v zemi. O škodovku prý stál již dlouho a teď se zkrátka jen naskytla příležitost ji uchvátit „Je to ten nejlepší projekt, jaký jsem kdy vymyslel. Napadlo mě to, když jsem čekal s dětmi ve frontě v zoo,” řekl Babiš k záměru českou automobilku převzít.
Je nyní otázkou, co se bude dít dále. S ohledem na náklady celé kauzy se dal prodej některých značek očekávat, tak náhlé a rychlé nabídnutí všech přidružených značek ale svědčí o tom, že se Volkswagen musel dostat do velkých patálií. Ukázalo se snad, že kauza nemá vůbec žádné řešení? Další dny napoví a jistě řeknou více i o tom, jestli si pomalu máme zvykat na to, že jezdit budeme Babiškodou...
Andrej Babiš by se jistě jako majitel Škody viděl rád, uchvácení mladoboleslavské značky je ale možná i nad jeho síly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva