Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncern General Motors loni prodal 9,71 milionu aut. Překonal ale VW?
15.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Američané za sebou mají úspěšný rok, přestože evidují pokles evropských a jihoamerických prodejů a v Číně ztrácí i navzdory růstu.
Novinářské dny na detroitském autosalonu jsou za námi, díky čemuž se můžeme soustředit také na další automobilové novinky. Přitom asi nepřekvapí, že valná část z nich bude mít společného jmenovatele - prodeje. To je logické, neboť tu máme začátek nového roku a sečteny tak mohly být veškeré loňské registrace, které jako první publikoval koncern Volkswagen Group. Ten má přitom ambice stát se největší automobilkou světa, až dosud mu však v cestě stál General Motors nebo Toyota. Bylo tomu tak ovšem také v roce 2013?
V případě japonské automobilky prozatím nemůžeme nic potvrdit ani vyvrátit, neboť značka svou výsledovku ještě nepublikovala. V případě amerického koncernu však již máme čísla k dispozici. A nedá se říct, že by nám nezamotala hlavu. Na první pohled se totiž zdá, že GM svého německého rivala překonalo. Sice těsně, ale mohlo by tomu tak skutečně být. Zatímco totiž VW Group měl loni prodat 9,7 milionu nových vozů, v případě Američanů to bylo 9,71 milionu exemplářů.
Celá věc má ovšem jeden háček. Německý koncern totiž na rozdíl od General Motors nepublikoval číslo do detailu. Je tak dost možné, že u Volkswagenu veškeré prodeje jen zaokrouhlili. Pokud se tak stalo směrem dolů, pak jisté šance „lidový vůz“ ještě má. Pokud se tak ovšem stalo směrem nahoru, pak si u GM mohou blahopřát - za loňský rok totiž koncern prodal 9 714 652 nových vozů, o 4,5 procenta více než předloni.
Je tedy General Motors světovou jedničkou? To do odhalení konkrétních čísel Toyoty a Volkswagenu nelze říci, jedna věc je ale jistá. Ačkoliv se General Motors podařilo navýšit prodeje na čínském trhu o 11 procent (na 3 160 246 nových vozů), na překonání Němců to nestačilo. A to přesto, že ani v rámci asijsko-pacifického regionu VW Group nezveřejnil konkrétní číslo. Daných 3,27 milionu kusů však GM snadno překonává.
Zajímavé přitom je, že Čína je pro General Motors momentálně již nejdůležitějším trhem. Na domácí půdě totiž koncern prodal „jen“ 2 786 078 nových vozů (oproti roku 2012 jde o sedmiprocentní nárůst). Třetí nejvýznamnější oblastí pro automobilku se pak stala Brazílie, kde bylo zaregistrováno 649 849 exemplářů. Tedy o procento více než předloni.
V rámci celé Jižní Ameriky ovšem GM eviduje jednoprocentní pokles (na 1 037 458 kusů), a ještě horší je evropská bilance. Na Starém kontinentu totiž Američané prodali 1 556 754 nových vozů, což meziročně představuje tříprocentní propad. Pro automobilku se tak jedná o již 14 rok v řadě, kdy na tomto trhu ztrácí.
Pár slov na závěr pak můžeme zmínit o jednotlivých značkách spadajících pod křídla koncernu. Mezi nimi vede Chevrolet, který loni prodal 4,98 milionu nových vozů. Dalších 1,06 milionu vozů přihodila dvojice Opel/Vauxhall a 1,03 milionu kusů prodal Buick. Cadillac si pak připsal 250 830 registrací, což na první pohled není mnoho. Na ten druhý se však jedná o 28procentní nárůst oproti roku 2012.
Chevrolet je aktuálně pro koncern General Motors číslem jedna, stará se totiž o více než polovinu veškerých prodejů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva