Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kompletní ceník Ferrari 488 GTB fascinuje. Kolik stojí třeba parkovací kamery?
31.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Že jsou příplatky na vozy Ferrari opravdu drahé, není novinkou. Prostudování kompletního ceníku 488 může přesto leckomu vyrazit dech.
Vůz značky Ferrari je snem řady malých i velkých kluků. Lze třeba začít od modelů a plakátů, propracovat se ke starému Mondialu a jednou si koupit zbrusu nové Ferrari 488 GTB, naspecifikovat si ho přesně tak, jak to má být. Lze z něj udělat sporťák ověšený karbonem zvenčí i zevnitř, se závodními sedačkami, alcantarovým čalouněním a LEDkami ve volantu, které řeknou, kdy máte řadit.
Anebo lze v interiéru nechat komfortnější sportovní sedačky, připlatit za kůži v různých barevných kombinacích na většině ploch interiéru, prémiovou audiosoustavu, přední i zadní parkovací kamery, adaptivní světla, dvě sady zavazadel na míru a používat GTB většinu jeho života s podvozkem v režimu Comfort na grands tours, dlouhých cestách.
Seznam příplatků u Ferrari 488 GTB, resp. jeho otevřené verze Spider, je opravdu dlouhý. Když si otevřete konfigurátor na webu Ferrari, klidně tam strávíte hodinu jen výběrem barvy karoserie, kol a barvy brzdových třmenů. A další dvě kombinováním různých kůží v interiéru s prošíváním, typy sedadel a barvami koberců a otáčkoměru. Zejména, pokud není vaší oblíbenou jen černá, černá a zas černá.
Jenže onen konfigurátor u sebe nemá ceny. Vidíte všechny možnosti a vidíte je opravdu krásně, české konfigurátory nejedné značky by se mohly učit, ale ceny tu nejsou. Někteří říkají, že to je proto, že když se musíte ptát, nemáte na to. A možná na tom něco je, protože leckterý zákazník Ferrari si nový vůz prostě objedná i s příplatky podle sebe a cenu v tu chvíli kolikrát ani nezná. Pokud jde o žhavou novinku, ceníky k dispozici nebývají, vozy ale objednávat lze a zákazníci to dělají, protože na nový stroj nechtějí čekat roky. Jestli bude cena o milion vyšší nebo nižší, je zjevně nezajímá.
Kdyby je to zajímalo, nemohl by ceník právě 488 GTB vypadat tak, jak vypadá. Že to nebude čtení pro slabé povahy, naznačovaly už zkazky z minulosti, my jsme jej ale po dalším podobném údivu Matta Faraha v jeho testu GTB (který naleznete na videu úplně dole) chtěli vidět ceník celý, ne pár překvapivých detailů.
Dostat se k němu není snadné, ceníky značek jako Ferrari nejsou běžně k dispozici tak, že byste je za tři minuty našli na oficiálním webu se všemi detaily a mohli si je dokonale projít. Úplný americký ceník nového Ferrari 488 GTB a Spider modelového roku 2016 jsme ale nakonec získali. A je to vážně fascinující četba, zejména pokud jde o prvky mající něco společného s karbonem.
Parkovací kamera Ferrari 488 není žádný zázrak, běžný komponent značky Alpine. A ani jeho výstup není výjimečný, prostě promítá obraz na displej na přístrojové desce. Pokud sáhnete po kameře i vpředu i vzadu, bude Ferrari jen za toto chtít 147 tisíc Kč
Chcete třeba karbonový difuzor? 233 tisíc korun. Karbonovou lištu na předním spoileru? 158 tisíc. Takovou hloupost, jako karbonový kryt zadní mlhovky? 49 tisíc korun. Dvojbarevné lakování karoserie přijde na příznivých 286 tisíc, historické barvy Ferrari, kterých je v nabídce několik, rovnou na 303 tisíc korun. A tady to nekončí - brzdové třmeny v jiné než standardní barvě přijdou na 37 tisíc a loga Scuderia Ferrari za předními koly, nutnost na každé Ferrari, přijde na více než 41 tisíc.
V interiéru je situace podobná, karbonová sedadla s prošíváním Daytona stojí 221 tisíc, telemetrie 246 tisíc, karbonový volant s LEDkami 123 tisíc a karbonové obložení palubní desky, pár kousků karbonu, přijde na 164 tisíc korun. Také si můžete objednat sedačky s plným elektrickým ovládáním za 184 tisíc korun, 20" rezervní kolo za bezmála 70 tisíc, příruční hasicí přístroj - ne systém jako v závodním autě, prostě jen plechovku do ruky - za 23 tisíc nebo kufr na kolečkách a sportovní tašku na míru za 164 tisíc.
Parkovací kamery ale budou ve standardu, říkáte si? Když je takto nabízí u některých nebo dokonce všech modelů v základu (Buick) už leckterá obyčejnější značka? Špatně, zadní je za 65 tisíc, set přední a zadní dohromady za 147 tisíc. Připlácí se i za senzory, za start-stop - ale to je dobře, že není ve standardu - nebo za vyšité logo na hlavových opěrkách. A to, co tu vidíte, ještě nejsou konečné ceny, je k nim nutno připočítat 21 % DPH, pokud nejste plátci. Však se pokochejte sami, úplný seznam příplatků s cenami v dolarech přepočtenými na koruny v aktuálním kurzu ČNB následuje
Kompletní ceník příplatkové výbavy Ferrari 488 GTB a GTB Spider
Zkusili jsme auto na papíře naspecifikovat s karbonem, kam se člověk podívá, a došli jsme na sumu téměř 4,1 milionu korun jen za příplatky a bez DPH; celé auto by tak stálo hodně přes 10 milionů Kč včetně DPH, pokud bychom brali jako základ místní cenu asi 5,7 milionu korun. Jen za karbonové doplňky byste si v takovém případě koupili klidně dva další sporťáky a nebyly by to ojeté Fabie RS.
Můžete to považovat za adolescentní hrátky, za příklad ale můžeme vzít i dvě konkrétní, už vyrobená auta nabízená v Německu s přesně známými specifikacemi. To nenápadné šedé GTB si někdo naspecifikoval tak, že jen 23 příplatků na něm dělá skoro 2,5 milionu Kč. A to na něm na pohled sotva odhalíte něco výjimečného. Bílý Spider má 25 trochu levnějších příplatků, za něco málo přes 2 miliony Kč. A mimochodem, oba vozy mají ve výbavě onu telemetrii s kódem DEPK - docela příhodné označení, z její ceny skoro čtvrt milionu Kč nebude těžké mít „depku”. Podívejte se na tyto stroje sami.
Jedna z možných specifikací 488 GTB - s příplatky za 2 457 000 Kč
Jedna z možných specifikací 488 GTB Spider - s příplatky za 2 012 000 Kč
Pokud byste chtěli „řádit” sami, internetový konfigurátor Ferrari 488 GTB najdete na oficiálním webu zde. Já jsem se s kusem naspecifikovaným podle sebe, tj. bez karbonových detailů, dostal na 7,4 milionu korun bez DPH a příplatky z toho činily téměř milion a půl. Jak „úspěšní” budete vy?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva