Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km?
25.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Když si koupíte nejlevnější Porsche 911 v nabídce bez jakékoliv servisní historie a 391 tisíci km na tachometru, čekat od ní mnoho nelze.
Pokud se díváte na nejlevnější ojeté Porsche 911 a říkáte si, že byste na to měli, ale vaše racionálnější já myslí na provozní náklady a možné poruchy, jistě nejste sami. Také byste ale nebyli první, kdo na racionální stránku věci zapomněl a nejlevnější německou ikonu si pořídil. Však jsme nadšenci a 911 je 911. Víme minimálně o jednom takovém člověku, kdo to udělal a jeho auto i další alternativy z podobného ranku jsme probírali před pár dny.
Dotyčný přijal za svou snad nejlevnější 911 generace 996 na světě bez jakkoli zdokumentované servisní historie a s ohromujícími 391 tisíci km na tachometru. Poté ji plánoval dva týdny používat na služebních cestách - přiletěl si pro ni letadlem, koupil auto a počal v něm jezdit. Za ty dva týdny nemáme zprávy o žádné závadě, což je jistě zajímavá zpráva. Jen kvůli ní bychom se ale k autu nevraceli.
V rámci oněch dvou týdnů ho napadla zajímavá věc - vzít svůj nový povoz na motorovou brzdu. Možná vás napadne, že trýznit motor unavený téměř čtyřmi sty tisíci kilometry v otáčkách blízkých maximu - nejvyšší výkon tu přichází v 6 800 rpm a motor končí na sedmi tisících - není dobrý nápad. Se slovem „unavený” bychom však byli opatrní, ostatně sám nový majitel hned říkal, že se pocitově projevuje velmi svěže.
Plochý šestiválec v tomto Porsche dával jako nový rovných tři sta koní. Na výstupu z motoru, samozřejmě; na kolech, tedy při měření na motorové brzdě, ukazují dnes motory v dobrém stavu nebo po generální opravě asi 240 - 245 koní. Očekávána byla pochopitelně nižší hodnota, jak moc, to bylo otázkou.
Měření proběhlo dvakrát - nejprve se majitel bál o to, zda to motor vůbec vydrží, a tak nechal měřícího technika vyšponovat otáčky nejvýše k hranici 6 800. Poté se ale nechal přemluvit, aby to zkusil až k omezovači a s obavami se dočkal pozoruhodného výsledku. Celý graf můžete vidět níže, maximální naměřená hodnota ale byla 239,79 hp, tedy v metrických koních 242,95 koně, tedy prakticky totéž, co je obvykle naměřeno zánovnímu motoru.
Jde o úctyhodný výsledek, vezmeme-li v úvahu, co má tohle auto za sebou. Dovolíme si odhadnout, že i když k vozu nebyla žádná dokumentace historie, předchozí majitelé údržbu nezanedbávali. A doufáme, že majitel nechal hned po koupi, nebo aspoň před takovouto zátěží, vyměnit motorový olej. Se svým vozem se nyní vrací domů, ze San Diega do Kansasu, po vlastní ose, což je asi 2 300 kilometrů. Snad dorazí bez závady...

Naměřený výkon auta na kolech je překvapivě vysoký
Spousta lidí by nevzala na brzdu svůj sporťák s nájezdem třetinovým oproti této 911. A majitel z toho také měl své obavy
Vizuální stav auta je mizerný, po technické stránce se ale zdá být ve formě
Zdroj: The Garage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 2 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 5 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 11:14 - jerry
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB