Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km?
25.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Když si koupíte nejlevnější Porsche 911 v nabídce bez jakékoliv servisní historie a 391 tisíci km na tachometru, čekat od ní mnoho nelze.
Pokud se díváte na nejlevnější ojeté Porsche 911 a říkáte si, že byste na to měli, ale vaše racionálnější já myslí na provozní náklady a možné poruchy, jistě nejste sami. Také byste ale nebyli první, kdo na racionální stránku věci zapomněl a nejlevnější německou ikonu si pořídil. Však jsme nadšenci a 911 je 911. Víme minimálně o jednom takovém člověku, kdo to udělal a jeho auto i další alternativy z podobného ranku jsme probírali před pár dny.
Dotyčný přijal za svou snad nejlevnější 911 generace 996 na světě bez jakkoli zdokumentované servisní historie a s ohromujícími 391 tisíci km na tachometru. Poté ji plánoval dva týdny používat na služebních cestách - přiletěl si pro ni letadlem, koupil auto a počal v něm jezdit. Za ty dva týdny nemáme zprávy o žádné závadě, což je jistě zajímavá zpráva. Jen kvůli ní bychom se ale k autu nevraceli.
V rámci oněch dvou týdnů ho napadla zajímavá věc - vzít svůj nový povoz na motorovou brzdu. Možná vás napadne, že trýznit motor unavený téměř čtyřmi sty tisíci kilometry v otáčkách blízkých maximu - nejvyšší výkon tu přichází v 6 800 rpm a motor končí na sedmi tisících - není dobrý nápad. Se slovem „unavený” bychom však byli opatrní, ostatně sám nový majitel hned říkal, že se pocitově projevuje velmi svěže.
Plochý šestiválec v tomto Porsche dával jako nový rovných tři sta koní. Na výstupu z motoru, samozřejmě; na kolech, tedy při měření na motorové brzdě, ukazují dnes motory v dobrém stavu nebo po generální opravě asi 240 - 245 koní. Očekávána byla pochopitelně nižší hodnota, jak moc, to bylo otázkou.
Měření proběhlo dvakrát - nejprve se majitel bál o to, zda to motor vůbec vydrží, a tak nechal měřícího technika vyšponovat otáčky nejvýše k hranici 6 800. Poté se ale nechal přemluvit, aby to zkusil až k omezovači a s obavami se dočkal pozoruhodného výsledku. Celý graf můžete vidět níže, maximální naměřená hodnota ale byla 239,79 hp, tedy v metrických koních 242,95 koně, tedy prakticky totéž, co je obvykle naměřeno zánovnímu motoru.
Jde o úctyhodný výsledek, vezmeme-li v úvahu, co má tohle auto za sebou. Dovolíme si odhadnout, že i když k vozu nebyla žádná dokumentace historie, předchozí majitelé údržbu nezanedbávali. A doufáme, že majitel nechal hned po koupi, nebo aspoň před takovouto zátěží, vyměnit motorový olej. Se svým vozem se nyní vrací domů, ze San Diega do Kansasu, po vlastní ose, což je asi 2 300 kilometrů. Snad dorazí bez závady...
Naměřený výkon auta na kolech je překvapivě vysoký
Spousta lidí by nevzala na brzdu svůj sporťák s nájezdem třetinovým oproti této 911. A majitel z toho také měl své obavy
Vizuální stav auta je mizerný, po technické stránce se ale zdá být ve formě
Zdroj: The Garage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před hodinou - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva