Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik km je možné najet s Peugeotem 208 za dva roky? Pravda vás překvapí
11.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U Mercedesu třídy E, VW Passat nebo i Škody Octavia se vysoký nájezd čeká, ale co u městského hatchbacku? Kolik toho lze najíždět s takovým autem?
Občas prezentujeme auta, která mají za krátkou dobu najeto spoustu kilometrů. Mimo jiné jsme tu měli např. pouhý rok starý Volkswagen Passat, který za tu dobu stihl najezdit přes 200 tisíc kilometrů. U takového auta člověk bude očekávat, že najede hromadu kilometrů, ovšem 200 tisíc za rok je opravdu pořádná nálož.
Jsou ale auta, u kterých tak nějak očekáváme malý nájezd, tak do 10 tisíc kilometrů ročně. Spousta lidí najede jen tolik, víc jezdit nepotřebují, zejména pokud žijí ve velkém městě a do práce jim stačí MHD. Nebo pokud naopak autem jen poskakují po městě. Dá se očekávat, že takový člověk si koupí třeba Peugeot 208.
Jenže ne každý si podobný vůz koupí na pár tisíc kilometrů ročně. To auto je docela fajn, příjemně se řídí a má vynikající sedačky, takže nakonec proč ne. Jedním z takových je i první německý majitel bílé 208 na snímcích. Vůz byl prvně registrován v květnu roku 2014, takže téměř přesně před dvěma lety.
Kolik může mít najeto? Dvacet, třicet tisíc? Omyl. Tohle auto má za sebou 380 tisíc kilometrů během dvou let na světě. Bližší zkoumání dokumentace navíc odhalí, že už v lednu 2016, tedy po necelých 20 měsících ježdění, měl na tachometru 366 tisíc km. To dělá průměr 18 300 km za měsíc, v mini naprosto nevídaná porce.
Nevíme, za jakých okolností majitel s vozem tak moc najezdil, ale s průměrným nájezdem velmi blízko onomu černému Passatu. Pokud si navíc pořádně projdete jednotlivé záznamy ze servisní knížky, odhalíte ještě bizarnější špičky. V krajních případech vůz ujel 33 tisíc km za 43 dnů nebo 26 tisíc km za 36 dnů. To jsou průměry přes 720 km denně včetně víkendů a státních svátků a skoro se člověk nediví, že majitel předepsané kilometry pro kontroly nezřídka překračoval - i tak musel mít pocit, že v servisu byl naposledy včera.
Můžeme předpokládat, že většinu najetých kilometrů zdolal v rámci zaměstnání, takže asi i za firemní peníze na palivo, jinak by se ani v tak malém autě účtů nedoplatil. A podobně možná přišel k lehké nehodě, která vůz stála přední nárazník a masku; vůz údajně má v pořádku chladič i klimatizaci a motor funguje, takže je pojízdný, jen kvůli rozbité přídi není legálně použitelný a bude muset být opraven.
Pod kapotou je jednotka 1,4 HDi, která dává 70 koní a na přední kola je přenáší manuální pětikvalt. Výbava vozu není špičková, vidíme např. standardní rádio místo displeje navigace, ale jinak toho tu je docela dost - ESP, plejáda airbagů a elektrická okna jsou samozřejmostí a vůz má i tempomat.
V servisní knížce vidíme, že veškeré prohlídky byly prováděny v autorizovaném servise a posledního servisu se vozu dostalo v lednu letošního roku při 366 tisících kilometrech. Víme také, že rozvody byly měněny při 182 tisících km, takže je nyní čas je udělat znovu.
Cena auta je 4 990 Eur (mirror), tedy asi 135 tisíc korun. Není to zrovna málo na nájezd téměř 400 tisíc kilometrů u poškozeného auta, ale to je tady druhotné. Vůz je spíše bizarním důkazem toho, že mimořádně, až absurdně a nepochopitelně vysoké kilometry může mít najeto i auto pro takové využití naprosto nevhodné. Takže až někde v českém bazaru uvidíte dva roky starý Peugeot 208 po zapomětlivém důchodci, který ztratil i servisní knížku, ale jinak najel sotva 20 tisíc km, buďte opatrní. I takový vůz může mít „natočeno” skoro 400 tisíc km...
Díky za tip, Luďku!
Poškození tady není podstatné, tohle auto má za sebou opravdu úctyhodné množství kilometrů
Dokumentace najetých kilometrů je naprosto neuvěřitelná, sami se podívejte, jaký čas uběhl mezi některými servisními prohlídkami a kolik kilometrů vůz za tu dobu najel
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 8 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před hodinou - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
před 4 hodinami - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 5 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 7 hodinami - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva