Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik dnes může stát nový VW Golf? Tento je za 1,98 milionu Kč nejdražší v Evropě
27.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S tímto Golfem dostává pojem „lidový vůz” docela nový rozměr. Dostat se s cenou tak vysoko přitom není vůbec takový problém, jak se může zdát.
Připusťme, že když se řekne „levné auto”, málokdo na vás v reakci na tato slova vyhrkne jméno největší světové automobilky. Volkswageny nejsou levné, už dávno, na druhou stranu ale nejsou ani vysloveně drahé. Je celkem jedno, na který z jeho modelů se zaměříme, v každé třídě najdeme ještě o poznání dražší auta. Už sesterské Audi nabízí ve skoro všech segmentech něco dražšího, BMW nebo Mercedes na tom nejsou jinak a to pořád nejsou opravdu prestižní automobilky.
Při pomyšlení na „drahý Volkswagen” vás pak nejspíše napadne něco jako nový Arteon, který nechce být jen racionální, ale i stylový a taková věc se nedává zadarmo. O Golfu, a to ani tom faceliftovaném s inovovanou technikou něco takového asi neřeknete. Je to sice dobré, ale také obyčejné, dokonce nejobyčejnější z obyčejných aut. I když jde o skoro nepřekonatelný prodejní fenomén, VW to jeho cenami příliš nepřehání - základní cifra 411 900 Kč rozhodně není nic ujetého.
Pravda, to odpovídá litrovému tříválci v základní výbavě, ani vrcholný Golf R ale není zase tak drahý. Dostanete ho v základu pod 1 milion Kč, což nám přijde jako velmi slušná cena za vůz, který má dnes 310 koní, pohon všech kol, na stovku sprintuje bezpečně pod 5 sekund a na 250 km/h je dříve než vyjmenujete celou Švecovic rodinu. Právě proto nás zaujala nabídka Golfu, který vám dnes ukážeme - jeho cena je neskutečných 75 793 Eur, tedy asi 1 979 000 Kč, skoro 2 miliony.
Není to přitom žádná specialita, omezená edice, auto po Celine Dion nebo cokoli podobného, je to „normální” nový Golf 2017 tak, jak si ho zítra může naspecifikovat kdokoli. Mysleli jsme si, že je to omyl, jenže není, cena je míněna vážně. Mysleli jsme si, že je to lokálním zdaněním, jenže není, auto je nabízeno v Nizozemsku s 4 % specifickou daní, což ve výsledku nehraje až tak velkou roli. Mysleli jsme si spoustu věcí, fakt je ale jen jeden: právě tolik může nový Golf stát kohokoli z nás.
Tento kus je výjimečný jen v tom, že někdo při jeho specifikaci zvolil „Vybrat vše” a k tomu přihodil i pár věcí, které v běžném ceníku nejsou. Třeba zdánlivě nudnou, ve skutečnosti individuální baru šedá Nardo, kterou známe třeba z Audi. Její přesnou cenu neznáme, s ohledem na částky potřebné na běžné příplatkové barvy to ale 50 až 100 tisíc Kč bylo jistě.
Takových věcí je tu víc a naprostou většinu najdete i v českém konfigurátoru. Čalounění kůží Nappa Carbon? 85 400 Kč. Paket R-Performance? 75 500 Kč. Výfuk Akprapović? 93 400 Kč. Za pět dveří připlatíte skoro 30 tisíc, za kola podobně, aktivní podvozek nebo panoramatické střešní okno jakbysmet. Desetitisíce naskakují jak na staré kase z Konzumu a během chvíle i z českého ceníku „vytřískáte” sumu 1 708 288 Kč. A to jste nepřidali nic výjimečného, jako třeba onen lak.
Přidejte podobné věci, ono 4% zdanění navíc a jste na svém - skoro 2 miliony korun. Za Golf. To je skoro spáč, akorát v tomto případě ne (jen) dynamikou. To je cenový spáč - když někam přijedete s takovým vozem. málokdo si vás všimne, přitom jste za podobné peníze mohli mít třeba i BMW M3 (2 119 000 Kč), které by přehlédl málokdo. Jinou věcí je, jestli byste volbou em-trojky neudělali lépe, ale to už je otázka, na kterou si musíte odpovědět sami...






























Takhle vypadá VW Golf za skoro 2 miliony Kč. Není to nic mimořádného, jen mimořádná specifikace
Sem jsme se v rychlosti dostali v českém konfigurátoru, specifikaci onoho šedého kusu jsme ale zcela vyrovnat nemohli - třeba zvláštní laky na přání v běžném ceníku nefigurují
Zdroj: Marktplaats
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 2 hodinamiNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva