Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik dnes může stát nový VW Golf? Tento je za 1,98 milionu Kč nejdražší v Evropě
27.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S tímto Golfem dostává pojem „lidový vůz” docela nový rozměr. Dostat se s cenou tak vysoko přitom není vůbec takový problém, jak se může zdát.
Připusťme, že když se řekne „levné auto”, málokdo na vás v reakci na tato slova vyhrkne jméno největší světové automobilky. Volkswageny nejsou levné, už dávno, na druhou stranu ale nejsou ani vysloveně drahé. Je celkem jedno, na který z jeho modelů se zaměříme, v každé třídě najdeme ještě o poznání dražší auta. Už sesterské Audi nabízí ve skoro všech segmentech něco dražšího, BMW nebo Mercedes na tom nejsou jinak a to pořád nejsou opravdu prestižní automobilky.
Při pomyšlení na „drahý Volkswagen” vás pak nejspíše napadne něco jako nový Arteon, který nechce být jen racionální, ale i stylový a taková věc se nedává zadarmo. O Golfu, a to ani tom faceliftovaném s inovovanou technikou něco takového asi neřeknete. Je to sice dobré, ale také obyčejné, dokonce nejobyčejnější z obyčejných aut. I když jde o skoro nepřekonatelný prodejní fenomén, VW to jeho cenami příliš nepřehání - základní cifra 411 900 Kč rozhodně není nic ujetého.
Pravda, to odpovídá litrovému tříválci v základní výbavě, ani vrcholný Golf R ale není zase tak drahý. Dostanete ho v základu pod 1 milion Kč, což nám přijde jako velmi slušná cena za vůz, který má dnes 310 koní, pohon všech kol, na stovku sprintuje bezpečně pod 5 sekund a na 250 km/h je dříve než vyjmenujete celou Švecovic rodinu. Právě proto nás zaujala nabídka Golfu, který vám dnes ukážeme - jeho cena je neskutečných 75 793 Eur, tedy asi 1 979 000 Kč, skoro 2 miliony.
Není to přitom žádná specialita, omezená edice, auto po Celine Dion nebo cokoli podobného, je to „normální” nový Golf 2017 tak, jak si ho zítra může naspecifikovat kdokoli. Mysleli jsme si, že je to omyl, jenže není, cena je míněna vážně. Mysleli jsme si, že je to lokálním zdaněním, jenže není, auto je nabízeno v Nizozemsku s 4 % specifickou daní, což ve výsledku nehraje až tak velkou roli. Mysleli jsme si spoustu věcí, fakt je ale jen jeden: právě tolik může nový Golf stát kohokoli z nás.
Tento kus je výjimečný jen v tom, že někdo při jeho specifikaci zvolil „Vybrat vše” a k tomu přihodil i pár věcí, které v běžném ceníku nejsou. Třeba zdánlivě nudnou, ve skutečnosti individuální baru šedá Nardo, kterou známe třeba z Audi. Její přesnou cenu neznáme, s ohledem na částky potřebné na běžné příplatkové barvy to ale 50 až 100 tisíc Kč bylo jistě.
Takových věcí je tu víc a naprostou většinu najdete i v českém konfigurátoru. Čalounění kůží Nappa Carbon? 85 400 Kč. Paket R-Performance? 75 500 Kč. Výfuk Akprapović? 93 400 Kč. Za pět dveří připlatíte skoro 30 tisíc, za kola podobně, aktivní podvozek nebo panoramatické střešní okno jakbysmet. Desetitisíce naskakují jak na staré kase z Konzumu a během chvíle i z českého ceníku „vytřískáte” sumu 1 708 288 Kč. A to jste nepřidali nic výjimečného, jako třeba onen lak.
Přidejte podobné věci, ono 4% zdanění navíc a jste na svém - skoro 2 miliony korun. Za Golf. To je skoro spáč, akorát v tomto případě ne (jen) dynamikou. To je cenový spáč - když někam přijedete s takovým vozem. málokdo si vás všimne, přitom jste za podobné peníze mohli mít třeba i BMW M3 (2 119 000 Kč), které by přehlédl málokdo. Jinou věcí je, jestli byste volbou em-trojky neudělali lépe, ale to už je otázka, na kterou si musíte odpovědět sami...
Takhle vypadá VW Golf za skoro 2 miliony Kč. Není to nic mimořádného, jen mimořádná specifikace
Sem jsme se v rychlosti dostali v českém konfigurátoru, specifikaci onoho šedého kusu jsme ale zcela vyrovnat nemohli - třeba zvláštní laky na přání v běžném ceníku nefigurují
Zdroj: Marktplaats
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 5 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před hodinou - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 3 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 4 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 5 hodinami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva