Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik berou Clarkson a spol. za přípravy The Grand Tour? Víme to docela přesně
18.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak reálně drahé bylo pro Amazon angažovat trojici moderátorských es? Málo to není, původní spekulace o rozpočtu nemusely přehánět.
Již od uzavření dohody mezi Jeremy Clarksonem, Richardem Hammondem, Jamesem Mayem a společností Amazon se spekuluje o tom, na kolik tahle legrace americký internetový gigant přišla. Dle neoficiálních informací si Amazon objednal tři sezóny nového motoristického pořadu The Grand Tour, z nichž každá bude mít 12 epizod. A za šestatřicet zhruba hodinových dílů měl Amazon zaplatit 160 milionů liber (cca 4,7 miliardy korun).
Tato suma neměla zahrnovat jen samotnou výrobu pořadu, ale taktéž gáže všech zúčastněných a veškeré další náklady, pochopitelně. S ohledem na monumentálnost show a věhlas hlavních aktérů se částka 4,44 milionu liber (131 mil. Kč) rozpočítaná na jednu epizodu nezdála až tak ukrutně velká a nyní se ukazuje, že ve skutečnosti může být právě taková.
Do účetních knih Amazonu pochopitelně nevidíme, realistických informací ale přesto není těžké se dopátrat. Američané totiž show neprodukují přímo, výrobu pro ně kompletně zajišťuje společnost W. Chump and Sons, kterou - navzdory jejímu podivnému jménu - založili Clarkson, Hammond a May s producentem Andym Wilmanem právě za účelem výroby The Grand Tour.
Firma W. Chump and Sons (její název zahrnuje mix prvních písmen z příjmení všech čtyř zakládajících členů) nyní zveřejnila své finanční výsledky, které podle jejích vlastních slov odráží produkci televizních pořadů za období od 1. ledna do 31. prosince 2016. Z nich pak vyplývá, že trojice moderátorů - a jeden producent - vydělali za loňský rok díky The Grand Tour 8,39 milionu liber (247,7 mil. Kč) před zdaněním. Z této sumy následně zaplatila 1,67 milionu liber (49,3 mil. Kč) na daních, čistý zisk 6,7 milionu liber (198,8 milionu Kč) pak mířil za Clarksonem a spol.
Pokud si dotyční rozdělují zisk rovným dílem (což bychom očekávali), pak si každý loni přišel asi na 50 milionů Kč. To rozhodně není málo na roční angažmá, i když se vsadíme, že leckdo počítal s vyššími Clarksonovými výdělky než je „,mrzkých pár desítek milionů”. Je ale třeba dodat, že kromě The Grand Tour se Jezza věnuje internetovému projektu DriveTribe i psaní pro The Sunday Times, vydává knihy, DVD, účastní se živých show... Jeho celkové příjmy mohou být ještě docela jinde.
Tím ale ještě nekončíme, ze zveřejněných výsledků rovněž vyplývá, že roční obrat společnosti činil 35,33 milionu liber (1,04 miliardy korun). Právě to je suma, která bude mít blízko celkovým nákladům Amazonu na výrobu celé první sezóny. Kdyby to tak mělo být každý rok, pak jsme u celkové sumy na tři sezóny okolo 100 milionů GBP - (skoro 3 miliardy Kč). Dále také víme, že veškerý zbylý personál zajišťující přípravy The Grand Tour pro W. Chump and Sons stál firmu tři miliony liber (88,6 mil. Kč).
Oněch 100 milionů liber za tři roky je znovu hodně peněz, ale citelně méně než se spekulovalo. Celkové náklady pro Amazon ale přesto mohou činit oněch spekulovaných 160 milionů GBP - zbytek může snadno spolknout reklama. The Grand Tour tak snadno můžeme srovnávat s hollywoodskou produkcí, kde propagace a marketing taktéž stojí takřka tolik co výroba...





















Na první sezóně The Grand Tour všichni zúčastnění řádně vydělali. I když asi zase ne tolik, kolik jste si původně mysleli
Zdroj: The Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva