Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče...
14.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě loni se Švédové tvářili, že jim omezení na Nordschleife zabránilo vytvořit nový rekord trati za 5 minut 12. Teď couvají, prý potřebují měsíce na přípravu.
Loňský rok mají fanoušci Nordschleife jistě ještě v živé paměti. V návaznosti na březnovou nehodu závodního Nissanu GT-R, při které zahynul jeden divák, došlo k zavedení rychlostních limitů. Aby toho pak nebylo málo, majitel okruhu - společnost Capricorn Nürburgring GmbH - de facto zakázal veškeré pokusy o rekord. Podle některých spekulací přitom za tímto krokem, který nebyl nutně vyžadován legislativou, stálo Porsche, které se obávalo, že by jeho hybridní supersport 918 Spyder mohl dostat napráskáno od Koenigseggu.
Tyto zvěsti Švédové částečně přiživovali, neboť uváděli, že One:1, jejich vrcholný model, byl připraven rekord zdolat. Prý už jen chtěli všechno realizovat a natočit, ale najednou to nebylo možné. Důkazem místo slibů měl být zářez ve Spa, jenž supersport s výkonem 1 341 koní a hmotností 1 341 kilogramů zdrtil za 2 minuty a 32 sekund. Tedy mnohem rychleji než zmiňované Porsche či McLaren P1. Koenigsegg navíc uvedl, že měl problém s hlukovými limity a tudíž mohl zajet pouze tréninková kola, nikoliv to pořádně ostré.
Mohlo se tedy zdát, že po odstranění rychlostních limitů na Ringu Švédové nakráčejí na Severní smyčku, kterou pokoří stejným způsobem jako Spa. Nicméně automobilka aktuálně naznačila, že pokus o rekord se neodehraje jen tak, potřeba prý bude náročná příprava. Dle plánu se Koenigsegg nejprve hodlá účastnit řady privátních okruhových dní, než se pokusí o nejrychlejší obkroužení jednadvacetikilometrového okruhu. Jak totiž značka vysvětluje, řidič potřebuje poznat vůz i trať.
Po celou dobu se navíc hlavní tovární jezdec Robert Serwanski bude snažit co nejlépe naladit vůz právě na Severní smyčku, což jen naznačuje, že o ryze standardní model nepůjde. Navíc Švédové chtějí za volant někoho jiného, kdo již s Nordschleife má větší zkušenosti. I takový jezdec však prý bude potřebovat čas, aby si zvykl pro změnu na Koenigsegg One:1, který je „mnohem výkonnější než většina aut s pohonem zadních kol“.
Podtrženo a sečteno, zatímco ještě před pár měsíci si Švédové byli jisti v kramflecích a naznačovali, že zákaz na Ringu přišel jen kvůli nim, nyní již dodávají, že budou potřebovat měsíce na přípravu. Na rozdíl od Porsche 918 Spyder přitom chtějí svůj supersport naladit specificky pro daný okruh, což jim sice nikdo nezakazuje, neboť oficiální pravidla na Nordschleife neexistují, nicméně optimální přístup to z hlediska vnímání výsledného času také není.
Na výkon Koenigseggu jsme tedy skutečně zvědavi, i když aktuálně je otázkou, kdy a zda bude vůbec zveřejněn. Automobilka totiž dále ještě uvádí, že k pokusu o rekord možná letos dojde a možná také ne. Kromě dostupnosti tratě a řidiče je totiž prý ve hře ještě spousta dalších neznámých, kupříkladu počasí. Zdá se tedy, že ještě loni velmi jistí Švédové začínají pomalu couvat a spíše potvrzují svá předchozí slova, že po rekordech vlastně nejdou...
Zdrtí Koenigsegg One:1 Nordschleife či nikoliv? To se nejspíše ještě hezkých pár měsíců nedozvíme, proč asi?
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nejčtenější články
- Youtuber popsal, jak dostal Cybertruck do Evropy. Na loď nesměl, s dopravou stál 4,5 milionu, přihlásil ho v Albánii a trápí se s nabíjením
3.12.2024 - Žába už nesedí na prameni, a tak má v koncernu Stellantis dostat průchod dosud tajný vývoj nových motorů V8
3.12.2024 - Ve VW zastavilo práci skoro 100 tisíc lidí. Činí tak ale pod taktovkou špatných lidí za špatné věci, nálada průmyslu je u dna
4.12.2024 - Na luxusní hot hatch s motorem Ferrari uprostřed se zapomnělo, teď tato vzácnost může být vaše, nejspíš ne draho
4.12.2024 - Nejnovější Ford ukazuje jen prohlubující se zkázu značky. I za „zaváděcí cenu” je drahý, nabízí toho velmi málo
4.12.2024
Živá témata na fóru
- Science phlebitis, autotransfusion valsalva dozens experience. 01.01. 04:58 - osapabemgi
- Is online hydroxychloroquine generic quick communication, assumptions pharmacy without dr prescription atrium; judgment: 01.01. 04:42 - ikahokobpu
- S pregnancies socks ago purchase parlodel without a prescription sclera enhancing, doctors. 01.01. 04:30 - icuumebimiiza
- Smooth, asthalin hfa inhaler best price reproductive breach rising, dream. 01.01. 04:27 - areluke
- Endothelial side-opening summer cortices nephrolithiasis. 01.01. 02:14 - orarahhaq
- VZKAZY 12.31. 19:11 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.31. 18:30 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.31. 16:43 - VS*