Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče...

Ještě loni se Švédové tvářili, že jim omezení na Nordschleife zabránilo vytvořit nový rekord trati za 5 minut 12. Teď couvají, prý potřebují měsíce na přípravu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče...

14.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče...

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě loni se Švédové tvářili, že jim omezení na Nordschleife zabránilo vytvořit nový rekord trati za 5 minut 12. Teď couvají, prý potřebují měsíce na přípravu.

Loňský rok mají fanoušci Nordschleife jistě ještě v živé paměti. V návaznosti na březnovou nehodu závodního Nissanu GT-R, při které zahynul jeden divák, došlo k zavedení rychlostních limitů. Aby toho pak nebylo málo, majitel okruhu - společnost Capricorn Nürburgring GmbH - de facto zakázal veškeré pokusy o rekord. Podle některých spekulací přitom za tímto krokem, který nebyl nutně vyžadován legislativou, stálo Porsche, které se obávalo, že by jeho hybridní supersport 918 Spyder mohl dostat napráskáno od Koenigseggu.

Tyto zvěsti Švédové částečně přiživovali, neboť uváděli, že One:1, jejich vrcholný model, byl připraven rekord zdolat. Prý už jen chtěli všechno realizovat a natočit, ale najednou to nebylo možné. Důkazem místo slibů měl být zářez ve Spa, jenž supersport s výkonem 1 341 koní a hmotností 1 341 kilogramů zdrtil za 2 minuty a 32 sekund. Tedy mnohem rychleji než zmiňované Porsche či McLaren P1. Koenigsegg navíc uvedl, že měl problém s hlukovými limity a tudíž mohl zajet pouze tréninková kola, nikoliv to pořádně ostré.

Mohlo se tedy zdát, že po odstranění rychlostních limitů na Ringu Švédové nakráčejí na Severní smyčku, kterou pokoří stejným způsobem jako Spa. Nicméně automobilka aktuálně naznačila, že pokus o rekord se neodehraje jen tak, potřeba prý bude náročná příprava. Dle plánu se Koenigsegg nejprve hodlá účastnit řady privátních okruhových dní, než se pokusí o nejrychlejší obkroužení jednadvacetikilometrového okruhu. Jak totiž značka vysvětluje, řidič potřebuje poznat vůz i trať.

Po celou dobu se navíc hlavní tovární jezdec Robert Serwanski bude snažit co nejlépe naladit vůz právě na Severní smyčku, což jen naznačuje, že o ryze standardní model nepůjde. Navíc Švédové chtějí za volant někoho jiného, kdo již s Nordschleife má větší zkušenosti. I takový jezdec však prý bude potřebovat čas, aby si zvykl pro změnu na Koenigsegg One:1, který je „mnohem výkonnější než většina aut s pohonem zadních kol“.

Podtrženo a sečteno, zatímco ještě před pár měsíci si Švédové byli jisti v kramflecích a naznačovali, že zákaz na Ringu přišel jen kvůli nim, nyní již dodávají, že budou potřebovat měsíce na přípravu. Na rozdíl od Porsche 918 Spyder přitom chtějí svůj supersport naladit specificky pro daný okruh, což jim sice nikdo nezakazuje, neboť oficiální pravidla na Nordschleife neexistují, nicméně optimální přístup to z hlediska vnímání výsledného času také není.

Na výkon Koenigseggu jsme tedy skutečně zvědavi, i když aktuálně je otázkou, kdy a zda bude vůbec zveřejněn. Automobilka totiž dále ještě uvádí, že k pokusu o rekord možná letos dojde a možná také ne. Kromě dostupnosti tratě a řidiče je totiž prý ve hře ještě spousta dalších neznámých, kupříkladu počasí. Zdá se tedy, že ještě loni velmi jistí Švédové začínají pomalu couvat a spíše potvrzují svá předchozí slova, že po rekordech vlastně nejdou...


Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 1 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 06Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 2 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 07Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 3 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 08Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 4 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 09Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 5 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 10Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 6 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 11Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 7 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 01Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 8 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 02Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 9 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 03Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 10 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 04Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče... - 11 - vyvojovy koenigsegg one1 prodej 05
Zdrtí Koenigsegg One:1 Nordschleife či nikoliv? To se nejspíše ještě hezkých pár měsíců nedozvíme, proč asi?

Zdroj: Worldcarfans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.