Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg One:1 brutálně havaroval na Nordschleife, 1 ze 7 je zničen
18.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Koenigsegg se letos chystal na pokus o zdolání rekordu Severní smyčky Nürburgringu s One:1. Jedna z přípravných jízd skončila katastrofou.
Doplněno 19.7.: Koenigsegg již potvrdil, že auto znovu postaví, i kdyby z toho rozbitého měl použít pouze VIN. Zdá se tedy, že fatální bude tato nehoda jen pro pokus automobilky v dohledné době stanovit rekord Severní smyčky...
Koenigsegg je velmi sympatická automobilka. Stačí si přečíst o tom, jak Christian von Koengsegg vydupal prakticky z ničeho jednoho z nejrespektovanějších výrobců supersportů světa či jaké nadšení pro věc čiší z jeho zaměstnanců. Najde se asi jen málokdo, kdo by této partě nadšenců nepřál úspěch v tom, co se letos chystal udělat - přepsat rekordní tabulky Severní smyčky Nürburgringu.
Nevybrala si pro to žádné ořezávátko, ale model One:1 s dechberoucí dynamikou. Že je auto charakterizované více jak 1 300 koňmi 5,0litrového osmiválce na stejný počet kilogramů rychlé jako čert, o tom nepochybuje nikdo, ale připravit jej na nástrahy Norschleife je ještě něco jiného. Nezdá se přitom, že by Švédové cokoli podcenili - rozhodli se trénovat a vůz nastavit tak, aby si i se svými extrémními parametry se Smyčkou rozuměl. Při dnešních přípravných jízdách ale věci nešly podle plánu.
Informace o tom, co přesně se událo, jsou zatím strohé, z dostupné dokumentace je ale jasné jedno. Pilot One:1, pravděpodobně firemní matador Robert Serwanski, ztratil kontrolu nad vozem krátce za jedním z nejrychlejších míst trati, tzv. Liščí norou, Fuchsröhre. Je to přesně to místo, kde nedávno předvedl parádní drift řidič BMW 2 GT, pilot Koenigseggu ale podobné štěstí neměl.
Vypadá, že ještě v místech, kde stín stromů brání rychlému vyschnutí trati, dostal smyk na vlhkém asfaltu a ve vysoké rychlosti se začal nekontrolovatelně sunout směrem k bariérám. Rána díky bohu nepřišla hned, to dosvědčují neuvěřitelně dlouhé stopy od pneumatik na asfaltu, pak ale náraz do bariéry přišel a vůz ponechal těžce poničený zejména v jeho zadní části.
Devastace One:1 je ohromná, vzhledem k ohromné ceně jednoho z pouhých sedmi vyrobených exemplářů půjde o jednu z nejdražších nehod, které se kdy na Ringu odehrály. Vůz je podle fotek vážně zničen a za normálních okolností by to snad byla i škoda totální. Toto je ale stále tovární auto a hřát u srdce nás může, že Koenigsegg - ať už z vozu zbylo použitelné cokoli - dá jistě za vznik novému.
Ještě více nás může těšit, že pilot vozu neutrpěl přes hrozivě vyhlížející výsledek karambolu žádná vážná zranění. Byl převezen do nemocnice, ale odpoledne byl po sadě vyšetření propuštěn bez obav doktorů o jeho zdravotní stav. Koenigsegg před pár desítkami minut nehodu přiznal a konstatoval: „Tento incident je potvrzením, jak obtížné je jezdit na této úrovni na nejnáročnějším okruhu světa. Jsme pochopitelně konsternováni tímto vývojem, ale potěšeni tím, že naše bezpečnostní systémy fungovaly podle očekávání, aby ochránily řidiče.”
Švédové jsou nehodou zjevně zasaženi, ale zdá se, že odhodlání pokořit Nordschleife neztrácejí: „Koenigsegg je extrémně výkonné auto a musí být testováno odpovídajícím způsobem,” konstatují smířlivě v návaznosti na dnešní události. Snad tedy One:1 ještě někdy na Ringu uvidíme, byla by škoda, kdyby ne. Jisté ale je, že po této události se pokus Koenigseggu o rekord odsouvá ještě více na neurčito. To je nepochybně škoda, buďme ale rádi, že tuto nehodu odnesl na zdraví „jen” jeden One:1 - při pohledu na fotky je zjevné, že to mohlo dopadnout mnohem hůře. Však se přesvědčte sami...
Nehoda One:1 na Ringu se musela odehrát ve velmi vysoké rychlosti, i takto odolné auto z ní odkráčelo značně pošramocené
Zdroje: Auto Evolution, GT Spirit, Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva