Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Klíčovou novinku VW dál trápí rozsáhlé problémy, desetitisíce aut skladuje, kde se dá
1.3.2020 | Petr Miler
Měl to být zásadní trumf Volkswagenu v boji za snížení průměrných emisí CO2 prodávaných aut a jeho výroba začala už v listopadu. Kolik aut bylo od té doby prodáno? Přesně 0, všechna vyrobená jsou doteď odstavená a čekají na opravy softwaru.
Již na počátku loňského listopadu Volkswagen vítězoslavně spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. Už to bylo neobvyklé, neboť běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. Tady to ale neplatilo a nyní se ukazuje, že ani v létě ID.3 do prodeje nedorazí.
S odkazem na své zdroje u Volkswagenu to tvrdí německý Manager Magazine. Problémy jsou se software vozu, který se už měsíce nedaří doladit tak, aby fungoval podle očekávání. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, které jsou neustále připojeny na internet, navíc je prvním ryzím elektromobilem stojícím na nové platformě MEB. To pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané a evidentně neprobíhá hladce.
O tomto už se mluvilo dříve, problémy ale eskalují. Z našich zdrojů můžeme potvrdit přinejmenším to, že potíže skutečně nebyly vyřešeny a navíc Němci se potýkají i s nedostupností akumulátorů. Podle Manager Magazinu tak byla koncem týdne svolána přímo ve Wolfsburgu krizová schůzka nejvyššího vedení v čele se samotným Herbertem Diessem. Téma? Desítky tisíc aut stojících na různých místech v okolí továrny na ID.3 s nehotovým software. Podle zdroje VW uvolnil neskutečných 10 tisíc techniků na to, aby auta vyladili k dokonalosti, do dnešního dne ale neuspěli.
Na nižších pozicích už padají hlavy a jistý si ničím nemůže být ani sám Diess. Zdánlivě jde o okrajový model, který si letos koupí nejspíše jen pár desítek tisíc lidí, ať už bude k dispozici kdykoli, celá věc je ale složitější. VW musí prodávat elektromobily, aby dostal průměrné emise CO2 svých aut na patřičnou úroveň a pokud to nesvede, může platit snadno miliardové pokuty. Takový finanční otřes by od kormidla mohl dostat i Diesse.
Původní termín doladění všech dětských nemocí byl jaro 2020, to ale začne za 20 dnů a tomuto termínu nevěří ani Thomas Ulbrich, který je u VW odpovědný za elektromobilitu. Počet vyrobených aut se blíží už 30 tisícům, prodat ale nelze jediný. A zastavení výroby nepřipadá v úvahu, to by pro Němce byla jen další ekonomická rána.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, možná ale vše časem „vyřeší” jiný problém, který se v mezičase objevil. Pokud bude nový koronavirus zasahovat další a další země, pak se stane nereálnou výroba a prodej nejen ID.3, ale i dalších modelů. V tu chvíli se zřejmě potíže se software elektrického benjamínka stanou druhořadým















Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 odstartovala již dávno, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad. Vyprodukovala jich už desítky tisíc, prodat ale nemůže jediné a problémy trvají dál
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva