Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Když ani peníze nestačí: Ferrari vám auto na zakázku do roku 2021 nepostaví
26.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Program One-Off zvládá jen tři auta ročně. Návrh každého z nich zabere moře času a ještě více peněz. Snít mohou všichni, realizovat jen vyvolení.
Enzo Ferrari měl jedno zlaté pravidlo, dle kterého maranellská automobilka musí vždy vyprodukovat minimálně o jeden exemplář méně, než trh požaduje. K tomu se časem přidalo další, jež limituje maximální roční produkci. Tu sice nový šéf značky Sergio Marchionne hodlá zvednout na 9 000 vozů, i přesto je ovšem zjevné, že Ferrari na každém rohu neuvidíme. Tedy snad s výjimkou Monaka, Beverly Hills a pár dalších podobných míst.
Proč zde ale o tom hovoříme? Důvod je prostý, navzdory existující exkluzivitě se zákazníci Ferrari hodlají navzájem dále odlišovat. Proto automobilka spustila divizi Tailor Made, která se snaží splnit každé jejich přání. Ta jsou ale víceméně spojena pouze se zakázkovými laky či specifickým čalouněním. Případně pak s nějakými karbonovými doplňky nebo unikátními litými koly.
Pokud ovšem chcete více, pak musíte zaměřit svou pozornost na program One-Off. Ten spočívá v kompletní přestavbě, kdy stranou zůstává víceméně jen technika, nicméně karoserie může projít radikální proměnou od podlahy až po střechu. Z toho důvodu Ferrari zvládá vyrábět pouze tři takové exempláře ročně. Asi proto nepřekvapí, že divize má práci až do roku 2021.
S danou informací přišel obchodní ředitel značky Enrico Galliera, který zároveň zmínil, že vývoj naprostého maranellského unikátu zabere 18 až 24 měsíců. Pokud přitom klient mění zadání, prodlouží se i čekací lhůta. Po celou tu dobu se oslovený šťastlivec účastní pravidelných schůzek s designéry a techniky, což zabere spoustu času a ze zákazníka udělá nedílnou součást tvůrčího týmu.
V závislosti na zvoleném šasí - osmiválcovém či dvanáctiválcovém - se pak pohybuje cena, nicméně se sumou nižší než 3 miliony Eur (cca 81,07 mil. Kč) byste rozhodně neměli počítat. Ovšem i kdybyste vytáhli z kapsy třeba trojnásobek a mimo to nějakým zázrakem předstihli zmiňovanou čekací listinu, nemusí to notně znamenat, že se zakázkového exempláře dočkáte.
Galliera totiž dodává, že pozvánku do daného programu si musíte zasloužit. „Je to něco, co se vyvine v osobní kontakt. Pokud před sebou máme klienta, který miluje naše speciální edice nebo hledá něco zajímavého, pak ho možná oslovíme. Výběr klientů je pro nás důležitý. Snažíme se vybírat ty, kdo žijí a dýchají pro Ferrari a ocení, nakolik výjimečné naše vozy jsou.“
Není to ovšem jediné omezení. Dále totiž automobilka touží po těch zákaznících, kteří nebudou své vozy schovávat do klimatizovaných garáží, ale místo toho je budou řídit. A to tak často, jak jen je to možné. Navíc můžete zapomenout třeba na růžovou barvu, ostrou verzi modelu GTC4Lusso či cokoliv, co nezapadá do mantinelů italské automobilky.
Síto je tedy velmi tenké, přičemž propadnout jím může jen velmi výjimečná a šťastlivá klientela. Pokud tedy máte desítky milionů korun, dostatek času, začněte nakupovat standardní i limitovaná Ferrari a usedejte denně za jejich volant. Když půjde vše jako na drátkách, Galliera nebo některý z jeho kolegů se vám ozve. Za 10, 20 let...




Poslední kreací zvešlou z programu One-Off je Ferrari 458 MM Speciale...
...jeho majitel přitom na Festivalu rychlosti v Goodwoodu prokázal, že s ním skutečně hodlá jezdit
Mimo to se zakázková divize postarala o celou řadu výjimečných exemplářů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB