Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kdo letos prodá nejvíc aut na světě? Ani VW, ani Toyota, ani GM, říká tento muž
21.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho se zdálo být nemožné, že by se do boje o pozici největší automobilky světa zapojil někdo jiný mimo Toyotu, VW a GM. Teď se to ale vážně děje.
Pokud byste měli z fleku předpovědět, která automobilka bude stát na sklonku letošního roku na trůnu, jaké by byli vaše tipy? Vsadíme se, že nejspíše by šlo o Volkswagen, Toyotu či General Motors. Pravděpodobně nikdo by nezmínil alianci Renault-Nissan, která se doposud vždy krčila na čtvrtém místě. Nicméně z outsidera se v posledních měsících stal nebývale silný hráč, jehož od prvenství aktuálně dělí jen 300 tisíc prodaných aut.
Společnost JATO Dynamics zveřejnila data, dle kterých Volkswagen za první čtyři měsíce letošního roku prodal celosvětově 3,32 milionu vozů. Toyota na druhém místě disponuje 3,06 miliony registrací, hned za patami má právě Renault-Nissan s 3,02 miliony „zářezů na pažbě”. To šéfu francouzko-japonské aliance Carlosi Ghosnovi dodalo na sebedůvěře a prohlásil, že na konci roku dojde ke korunovaci nového krále.
„Od ledna jsme s ohledem na množství prodaných vozů mezi třemi vrcholnými výrobci a očekáváme, že do poloviny roku se staneme lídrem - ačkoliv toto nebyl náš cíl,“ uvedl Ghosn během výročního setkání akcionářů aliance. Na jeho slova skutečně může dojít, ostatně již před dvěma roky totiž přislíbil, že do roku 2018 bude Renault-Nissan mezi třemi nejlepšími. Ke splnění tohoto závazku ale došlo již letos.
Felipe Munoz, globální automobilový analytik u JATO Dynamics, sice očekávání poněkud snižuje, nicméně naznačuje, že pokud aliance neovládne celý svět letos, záhy se tak může stát. „Své značky řídí velmi dobře. Kde je slabý Renault, tam je silný Nissan. A naopak.“ Kromě toho Japonci loni převzali kontrolu nad Mitsubishi, které tak registrace aliance za rok 2016 navýšilo o 934 tisíc aut, a GM ztratí své pozice po dokončení prodeje Opelu.
Nejde však jen o tuto akvizici, Renault-Nissan se může pochlubit i největším růstem mezi třemi nejlepšími automobilkami světa. Od ledna do dubna se jeho prodeje zvedly o 8 procent oproti 6 procentům Toyoty a jednoprocentnímu poklesu u Volkswagenu. Nejrychleji přitom roste Infiniti (+24 %), které je následováno Renaultem (+10 %). Poté zde máme Ladu (+8 %), Nissan a Dacii (+7 %) a Mitsubishi (+5 %),
Klíčový je pro celou alianci růst na poli crossoverů a SUV, neboť Renault-Nissan aktuálně ovládá 12 procent globálního trhu v daných segmentech. Značnou zásluhu na tom nese Nissan Qashqai, evropská jednička a ještě více X-Trail, který je nejlépe prodávaným SUV na světě. Nicméně vozy jako Dacia Duster či Renault Kwid si velmi dobře vedou v Indii, Brazílii či na Středním Východě.
Na finální letošní zúčtování jsme tedy velmi zvědavi, ačkoliv Munoz dodává, že zejména VW může ještě zvítězit. Němci přivádějí na trh stále více crossoverů a SUV, jimiž se navíc zaměřují hlavně na Evropu a Čínu. Tedy ty země, kde jim pšenka kvete nejvíce. Pomůže to ale k překonání růstu Renaultu-Nissanu? To je prozatím ve hvězdách.









Carlos Ghosn oznámil, že aliance Renault-Nissan se již v pololetí letošního roku chce stát novým králem automobilového světa
Za tyto ambice vděčí hlavně mají SUV, neboť Nissan Qashqai je nejprodávanějším SUV Evropy...
...a X-Trail vůbec nejprodávanějším SUV světa
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včeraŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva