Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kamera v jiném autě zachytila nehodu Tesly s puštěným Autopilotem
3.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nehody Tesel ve chvílích, kdy je pomáhal řídit tzv. Autopilot, jsme už viděli. Obvykle z pohledu bourajících aut, tuhle tu máme jako na talíři.
Před pár dny jsme si opět připomněli, že Autopilot Tesly má stále velmi daleko k dokonalosti. Upozorňování na podobná selhání by mohlo vyvolat zdání, že jsme si snad na americkou automobilku zasedli či se třeba bráníme příchodu budoucnosti. Tak tomu ale není, naším jediným motivem je nezavírat oči před jasnými minelami firmy, kterou mnozí považují za nedotknutelnou. A spoluvytvářet tlak na to, aby byly napraveny.
Toliko pro úvod, byť očekáváme, že i tentokráte budeme posláni minimálně do nejhlubšího pekla. Opět si totiž hodláme vzít na paškál Autopilot. Ten znovu stál u havárie, která se odehrála na dálnici TX-121 v Grapevine v americkém Texasu. Vůz „přehlédl“ opravy silnice, kvůli nimž byla doprava svedena lehce doprava. Dodatečné značení na vozovce ale nebylo tak výrazné, aby je Autopilot následoval a pokračoval v cestě, jako by dálnice vedla stále stejným směrem.
Výsledkem byl kontakt Tesly Model S nejprve s umělou a posléze i betonovou bariérou, což vedlo k aktivaci airbagů. Automobil po havárii samovolně zastavil, byť v dosavad zvoleném, tedy levém, jízdním pruhu. To není zrovna bezpečné, vůz se totiž rázem mohl stát příčinou mnohem horšího karambolu, tento „detail” ale nyní nechme stranou.
Sám majitel přitom dodává, že řídil vůz „v levém pruhu dvouproudé dálnice. Vybaven je Autopilotem první generace, s nímž jsem až dodneška neměl jediný problém. Autopilot mne ale nevaroval. Pouze chybně přečetl vozovku a narazil do bariéry. Poté byly aktivovány airbagy, objevil se kouř a vůz pozvolna zastavil. Díky bohu nebyl nikdo zraněn a odešel jsem jen s pohmožděninami.“
Jak je patrné z dosud unikátního záznamu vozu jedoucího za Teslou, došlo de facto ke dvěma věcem - Autopilot vozu byl zmaten aktuálním stavem na komunikaci, jeho majitel pak jednoduše plně důvěřoval systému a věřil přinejmenším v to, že pokud by Autopilot „ztrácel půdu pod nohama”, upozorní jej. To se ale nestalo - systém na překážku nezareagoval nijak a prostě do ní naboural, bez upozornění i snahy se ji vyhnout.
Můžeme probírat, co to je za autopilot, když nejenže nezvládne docela banální situaci na dálnici, ale překážku typu betonový blog neregistruje až do takové míry, že ani nehlesne. Jenže Tesla je pochopitelně z obliga - její Autopilot není autopilot, je to Autopilot, asistenční systém neřídící auto, který si jen tak říká. Vše tedy můžeme uzavřít konstatováním, že největším viníkem je tu znovu zavádějící název systému Autopilot. Jakkoliv se Tesla i média snaží neustále zdůrazňovat, výše zmíněné, mnozí lidé jej nepoužívají stylem „řídím a Autopilot mi pomáhá”, ale „Autopilot řídí a já jsem připraven mu pomoci”.
Takto to bylo i v tomto případě a protože Autopilot nejenže nezvládl řízení, ale ani si o pomoc neřekl, skončilo to nehodou. Tak, pokud někdy budete mít tu příležitost, nepoužívejte Autopilot jako autopilot, protože to není autopilot. Jinak se vám může stát třeba to, co majiteli Modelu S zachyceného níže...






Nedá se říci, že by Autopilot nezaregistroval zrovna snadno přehlédnutelnou překážku
Autopilot Tesly stál sice u další nehody, na vině je ale spíše jeho zavádějící název než systém sám
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva