Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kam míří Lamborghini s novým šéfem? Stefano Domenicali odhalil své vize
24.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníci italské značky mají autopiloty hledat v nabídkách jiných značek. Příchod elektrifikace, hybridů a palivových článků je ale prý nevyhnutelný.
Italská automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku nedávno dostala nového šéfa. Příchodu Stefana Domenicaliho jsme se přitom poněkud obávali, neboť nejde o zas tak úspěšnou osobu, jakou byl jeho předchůdce Stephan Winkelmann. Dříve totiž působil kupříkladu jako šéf týmu Ferrari F1, kde nedosáhl zrovna působivých výsledků. Každý byl proto zvědavý, jakým směrem se Lamborghini pod jeho vedením začne ubírat.
Jisté obavy však Domenicali momentálně dokázal zaplašit. Během otevření centra ACSL (Advanced Composite Structures Laboratory) na vývoj uhlíkových vláken v americkém Seattlu totiž zmínil, že příchod autonomního řízení do Sant'Agata Bolognese nehrozí. „Běžně mají naši zákazníci mnoho aut, nejen Lamborghini. Doufám tedy, že se na autopiloty budou soustředit u ostatních členů své flotily.“
„Když řídíte Lamborghini, musíte mít jistou vášeň... a tak si nedokážu představit Lamborghini s tímto systémem,“ uvedl dále nový šéf značky. Zároveň přitom dodal, že „nemůžete strávit celý život sezením ve voze, který udělá vše za vás. Musíte být aktivní a být centrem toho, co děláte. A to je podstata Lamborghini.“ Jinými slovy, autopilot Italy zatím nikterak nenadchl, a proto jej nenabídnou.
O poznání méně odmítavý je ovšem Domenicali v rámci alternativních systémů pohonu. „Je to budoucnost,“ říká s pokrčenými rameny. „Nemůžeme si nemyslet, že elektrifikace, hybridy a palivové články jednou nezasáhnou segment sportovních aut. Zasáhnou, je to jen otázka času.“ Aktuálně tak sice nevidí v elektromotorech pro sportovní vozy výhody, Lambo však musí být připraveno.
„Nečekám, že v krátkodobém horizontu budeme mít v segmentu sportovních aut takovou elektrifikaci, ale přijde. Mou odpovědí proto je, abychom mysleli dopředu a měli produkt, který bude flexibilní natolik, aby daný krok mohl být realizován tak rychle, jak jen bude potřeba,” říká šéf Lamba a na mysli tím nejspíše má platformu, která by dokázala pojmout různé ústrojí, nejen to ryze spalovací.
Odmítavý je pak Domenicali k jisté „privatizaci“ Lamborghini, tedy k primárnímu úpisu akcií po vzoru Ferrari. Připouští sice, že nikdy se nemá říkat nikdy, nicméně momentálně prý má značka jiné priority. Mezi ty nejspíše patří SUV Urus, které lze očekávat v showroomech značky za dva roky. Tím ale expanze značky minimálně v nejbližších letech skončí.
Nový šéf automobilky totiž dodává, že ačkoliv by rád viděl takový koncept Estoque na registračních značkách, velmi pravděpodobně se jej nedočkáme. Jeho příchod do reality by totiž byl spojen s investicemi, jenž si Lamborghini momentálně nemůže dovolit. Je tedy patrné, že Domenicali je především pragmatik. I když nadšení pro věc mu též není cizí.



Nový šéf Lamborghini Stefano Domenicali zjevně zastává pragmatičnost řízlou jistou dávkou vášně. Elektrifikaci tak vidí jako nevyhnutelnou budoucnost, autopiloty však odmítá
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva