K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech

Není to žádné prehistorické auto, automobilka navíc musela už v době jeho vzniku dobře vědět, že jím uspokojí jen hrstku nadšenců. Přesto si netroufla takové provedení nenabídnout. Dnes je nepředstavitelné, že by výrobce vyšel vstříc byť o řády větší skupině zákazníků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech

včera | Petr Miler

K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech

/

Foto: M.B., publikováno se souhlasem

Není to žádné prehistorické auto, automobilka navíc musela už v době jeho vzniku dobře vědět, že jím uspokojí jen hrstku nadšenců. Přesto si netroufla takové provedení nenabídnout. Dnes je nepředstavitelné, že by výrobce vyšel vstříc byť o řády větší skupině zákazníků.

Čas toho z automobilového světa odnesl už spoustu a jednou z takových věcí je ruční řazení u jakkoli výkonnějších nebo větších resp. luxusnějších aut. Výjimky se ještě najdou, ale je jich opravdu poskrovnu. Po faceliftu Golfu R už pomalu nepřežívá ani žádný hot hatch s výkonem okolo 300 koní, který by takovou možnost nabídl, z menších sedanů už jde jen o nové BMW M3 (480 koní). Kupé se najde víc, opravdu výkonný kombík s manuálem už ale neexistuje žádný, SUV žádné a luxusní auto vyšší třídy? Nenechte se vysmát.

V tomto kontextu je pozoruhodné, že Porsche ještě před 11 léty - vydrželo to až do dubna 2013 - nabízelo Panameru i s manuálními převodovkami. Panamera je velmi luxusní a velmi výkonná limuzína (dobře, technicky je to liftback, ale jinak jde o konkurenci BMW řady 7 nebo Audi A8), u které byste to navzdory její značce nečekali. A nabídka nekončila u jedné verze pro pár bláznivých kupců, k dispozici byla pro většinu variant.

Porsche se tehdy cítilo být ještě nekompromisně řidičskou značkou, která své špičkové modely ani nenabízela s automatem, protože přidával kila navíc. Tyhle sněhy jsou pryč, ale ještě než roztály, bylo možné sáhnout po manuálu nejen k nejslabším šestiválcovým motorům, ale dokonce i k Panameře S o výkonu 298 kW (406 koní), který dodával motor 4,8 V8 výlučně kolům zadní nápravy. Byl to na svou velikost rychlý stroj, na stovku zrychlil za 5,6 sekundy a rozjel se na 285 km/h, zájem o něj byl ale minimální.

Prodáno bylo pouhých 96 exemplářů, a tak jsou mezi ojetými exempláři Panamery S s ručním řazením naprostou raritou. Jedna velmi zajímavá je teď ale na prodej kdesi mezi Francií a Itálií (majitel je Francouz, ale žije dnes v Itálii). Má skutečně ruční řazení a decentní specifikaci danou především černým zbarvením všeho myslitelného. I když tedy první generace tohoto modelu nebyla zrovna hezkým autem, tento kousek působí relativně sympaticky.

A je také velmi, velmi zachovalý, navzdory nemalému nájezdu. Je z roku 2010 a dodnes najel skoro 166 tisíc km, ovšem s veškerou péčí autorizovaných servisů. Vypadá vážně dobře a není troufalé tvrdit, že snadno ujede klidně ještě stovky tisíc km. Kdysi byly podobné exempláře nechtěné a prodávaly se za statisíce, dnes je to rarita, která na hodnotě jen roste. Toto konkrétní auto tak navzdory 14 létům stáří a neskromnému nájezdu přijde na 39 900 Eur, tedy něco málo přes 1 milion Kč.

Řekneme na rovinu, že nás láká, protože tak velké auto s tak velkým a silným motorem a ručním řazením už vám nikdo nikdy neprodá. Ano, „nikdy” se nemá říkat, ale tady si to troufneme tvrdit, zdá se to v tuto chvíli být absolutně vyloučené, tohle je prostě symbol už mrtvé éry. I proto lze o koupi podobného stroje uvažovat nejen jako o autu - stejně jako se dnes poslední Ferrari s manuálem prodávají za až absurdní sumy hlavně proto, nepochybujeme o tom, že i taková Panamera bude jednou na aukci sběratelských vozů platit za zjevení.


K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 1 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 01K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 2 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 02K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 3 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 03K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 4 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 04K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 5 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 05K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 6 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 06K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 7 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 07K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 8 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 08K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech - 9 - Porsche Panamera S V8 manual 2010 prodej 09
Tato Panamera S má skutečně manuální řazení. Je to naprostá rarita, v prodeji se objevuje jen jednou za čas. Foto: M.B., publikováno se souhlasem

Zdroj: Porsche Panamera S V8 4.8 400 Manual@Autoscout24.it

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše