Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino
23.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dvanáctiválcových kupé BMW 850i s manuálem vznikla jen hrstka. Najít dnes dobrý kus je těžké, existence skoro nového auta je malý zázrak.
Pokud se vám v 90. letech líbilo BMW řady 8 a dnes byste si chtěli koupit nové, máte smůlu, BMW nic takového nevyrábí. Řada 8 skončila v roce 1999 a zatím se nedočkala nástupce, dvanáctiválec dostanete jen do řady 7 a ta sportovní moc není - a ani být nemá. Pokud ovšem po „osmičce” stále toužíte, tenhle kousek by mohl být ten pravý - je to totiž 24 let po svém vzniku prakticky nový.
Není to bohužel CSi, verze připravená divizí M s 280 kW (381 koní) a 550 Nm. Je to „jen” 850i, tedy verze s pětilitrovým dvanáctiválcem, který dává 220 kW (300 koní) v 5 200 ot./min a 450 Nm v 4 100 ot./min a na zadní kola je posílá přes šestistupňový manuál. Auto to nebylo nejlehčí, vážilo 1 790 kg, dynamika verze s manuální převodovkou ale přesto nezklame - stovka za 6,8 sekundy, kilometr s pevným startem za 26,3 a maximálka omezená na 250 km/h.
Celkem vzniklo lehce přes 30 tisíc kusů řady 8 všech variant, ale 850i s manuálem je údajně bylo jen 3 666. To z dělá tohoto stroje docela raritní provedení a při jeho stavu zřejmě světový unikát. Tuto verzi „osmičku” v podobném stavu už jsme neviděli léta.
Auto, které před sebou vidíte, má totiž za sebou pouhých 1 790 kilometrů od roku 1991, kdy byl vyroben. Kdyby se psal rok 1991, možná 1992, v motoru tohoto stroje by mohl být ještě původní olej, ale tohle auto má za sebou 24 let provozu. Doufáme tedy, že původní olej nemá; podle fotek je na každý pád ve vynikajícím stavu. Však se podívejte na fotky spodku vozu a další detailní snímky jeho techniky - tohle auto prostě nikdy pořádně nejezdilo.
Co o stavu také hovoří dost jasně, je cena. Majitel svůj vůz považuje na 100 tisíc Eur, tedy 2,7 milionu korun - a za to dnes pořídíte úplně novou 650i a ještě vám zbude nějakých 130 tisíc korun na příplatky. Dostanete ale V8 a automatickou převodovku, ne V12 a manuál, a nových 650i teoreticky může jezdit hromada. Zánovních 850i ale už na světě bude jen hrstka...
Text podnadpisu
Tuhle 850i si můžete pořídit. Je jako nová, jen není levná
Dvanáctiválcové BMW řady 8 bylo ve výrobě v letech 1989 - 1999
Zdroj: Classic Driver přes Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva