K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun

Když už si někdo koupí auto, které je schopné rychlostí až 305 km/h katapultovat posádku z jednoho konce Evropy na druhý, obvykle toho využívá a jezdí s ním. U tohoto kousku se na to nějak zapomnělo, on ale na ceně klesat nezapomněl. Pro nového majitele to může být výhra.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun

16.8.2024 | Petr Miler

K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun

/

Foto: Autohof San-Terra, publikováno se souhlasem

Když už si někdo koupí auto, které je schopné rychlostí až 305 km/h katapultovat posádku z jednoho konce Evropy na druhý, obvykle toho využívá a jezdí s ním. U tohoto kousku se na to nějak zapomnělo, on ale na ceně klesat nezapomněl. Pro nového majitele to může být výhra.

Pokud nepatříte mezi vyvolené z vyvolených, kteří si mohou dovolit koupi těch nejvýjimečnějších aut světa, která majitele mění jen dráž, musíte se chtě nechtě smířit s tím, že pořízení nového vozu nebude vaší nejlepší investicí. I když je pokles nominální hodnoty u obyčejných ojetin v posledních letech díky inflaci nižší, reálně pořád platí, že automobily ztrácí během prvního roku vlastnictví okolo 20 % své hodnoty, v průběhu dalších let to bývá okolo 10 % ročně. Po čtyřech letech tak auto s přiměřeným nájezdem prodáte asi za polovinu původní ceny a z kdysi vydaných např. 700 tisíc Kč přijdete o nějakých 350 tisíc.

To zabolí, utěšovat se ale lze tím, že někteří musí snášet i mnohem větší rány. Existují totiž auta, která navzdory své výjimečnosti ztrácí hodnotu ještě vyšším tempem a k tomu stojí nesrovnatelně víc. Obvykle se jedná o velké luxusní limuzíny a SUV s nejvýkonnějšími motory, které mají na trhu ojetin jen velmi omezené portfolio kupců. A a to se v jejich ceně pochopitelně odráží. Jeden z extrémních důkazů tohoto jevu je Audi S8 Plus předchozí generace. A poklesy jsou u něj o to krutější, když jde o sotva jetá auta, jejichž ztráta hodnoty se ani nerozptýlila do rozumného nájezdu.

Konkrétních případů bychom našli víc, dnes si ale posvítíme na vůz, který v říjnu 2017 vyjel z továrny ve výjimečné specifikaci podepsané divizí Audi Exclusive. Tohle auto stálo jako nové bezmála 160 000 Eur, dnešním kursem asi 4 miliony Kč. Jeho kupec na sobě nešetřil a vůz ve vrcholné technické specifikaci obdařil i dalšími vychytávkami včetně zakázkového černého paketu s karbonovým obložením s červenými intarziemi. A byť na palubě pořád tohoto vozu není zdaleka vše, co se dalo koupit, i docela rozmařilé příplatky typu palubní DVD přehrávač, zadní elektricky stahovatelná okenní roleta nebo vyhřívání zadních sedadel se v autě najde.

U verzí s písmenem S ve znaku je ale vždy důležitá i technika a ta je tu skutečně parádní. Pod kapotou je čtyřlitrový osmiválec naladěný na 605 koní, které míří přes automatickou převodovku na všechna kola. To autu umožňuje zrychlit z klidu na stovku za 3,8 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 305 km/h. Na velké auto plné prostoru a luxusu je to stále špičková dynamika, kterou krotí karbon-keramické brzdy.

Auto mělo dva majitele, nejezdil s ním ale ani jeden. Po téměř 7 letech tak má najeto pouhých 39 050 km, to opravdu není definice roků ježdění, to jsou roky neježdění - na vůz této třídy je to sotva pořádné zajetí. A auto podle toho vypadá, je po všech stránkách zánovní, přesto za něj německý dealer požaduje 51 645 Eur, tedy asi 1,3 milionu Kč. Jasně, pořád to nejsou úplně malé peníze, ale za takto zachovalou S8 Plus? Jen ony brzdy na tohle auto budou stát půl milionu jako nic a tyto si ani pořádně nesjely...

Tahle S8 Plus je pro nás ale nakonec pozoruhodná hlavně tím, kolik stála dosavadní majitele. Současná cena znamená ztrátu hodnoty 2,7 milionu Kč za zmíněnou kilometráž, což znamená asi 70 vydaných korun na každý ujetý kilometr jen optikou poklesu ceny. Není v tom benzin, nejsou v tom pneumatiky nebo brzdy, není v tom pojištění, není v tom žádný servis, prostě nic dalšího, co muselo stát další stovky tisíc, přesto je to 70 Kč/km. Otočte Brno z Prahy a za nějakých 420 km ujetých km jste o 29 400 Kč lehčí. Síla. Ještě máte pocit, že bohatí lidé si kupují Ferrari? Ta na tom jsou touto optikou kolikrát zásadně lépe...


K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 1 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 01K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 2 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 02K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 3 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 03K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 4 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 04K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 5 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 05K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 6 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 06K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 7 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 07K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 8 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 08K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 9 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 09K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 10 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 10K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 11 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 11K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 12 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 12K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 13 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 13K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 14 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 14K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 15 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 15K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 16 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 16K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 17 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 17K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 18 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 18K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 19 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 19K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 20 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 20K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 21 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 21K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 22 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 22K mání je německý král ztráty hodnoty, každý kilometr „neježdění” luxusní raketou stál majitele 70 korun - 23 - Audi S8 Plus Exclusive 2017 nejete prodej 23
Audi S8 Plus předchozí generace D4 dnes jako ojetina zaujme nakonec hlavně tím, jako finanční ránou se stalo pro dosavadní majitele, hlavně u méně jetých aut. Pro toho dalšího to může být výhoda. Foto: Autohof San-Terra, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autohof San-Terra@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.