Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejrychlejší Škoda Octavia na světě. Má 1 201 koní, porazí i Veyron
9.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+videa) V prodeji se objevila zřejmě nejrychlejší Škoda vůbec. Každý kůň jejích dvou motorů stojí 2 258 Kč.
Tip: Tento vůz je nyní k mání levněji. Podívejte se i na nové fotky a detaily.
Čas od času se zmíníme o výjimečném modelu Škody, jehož majitel je svolný k výměně exkluzivních plechů za šustivé papírky nemalé hodnoty. Jen letos jste mohli sáhnout třeba po historickém speciálu 130 RS, novějším, ale beztak vzácném Rapidu 135 RiC, případně pak po Octavii Scout s výkonem 350 koní. Ani v jednom případě však nešlo o takový extrém, jaký se v prodeji objevil nyní.
Zpočátku přitom nic nenaznačuje, že by mohlo jít o dobrý „kauf“. Jde o Škodu Octavia RS druhé generace, která byla vyrobena již před dlouhými osmi léty. Je tedy osazena benzinovým pohonným ústrojím a manuální převodovkou, což petrolhead jistě ocení, ale asi ne tak, aby z peněženky vytáhl požadovanou částku. Dále se již výčet informací začíná lepšit, neboť do technického průkazu byl za celou dobu zapsán pouze jeden majitel a na tachometrů má Octavia pouze 3 000 km.
Rozhodně se ale nedá předpokládat, že poslední dva zmiňované atributy jsou důvodem, proč by za modrý exemplář měl potenciální zájemce vyskládat na dřevo neskutečné 2 711 700 Kč, které majitel za tento stroj požaduje. Pravým důvodem není ani karoserie, která byla nemalým způsobem upravena. Jakmile ovšem nakoukneme pod ni, je vše více než jasné. Jde totiž o slavnou Octavii RS Bimoto, jíž dosavadní majitel, Rumun Bogdan Ghita Silviu, nadělil dva agregáty, z nichž každý má na svědomí pohon jedné z náprav. A dokázal tak mimo jiné, že ze dvou Octavií lze také postavit něco jiného než napravený vrak...
Ale zpět k této RS a jejím dvěma motorům. V obou případech jde o přeplňované dvoulitrové čtyřválce, které v prvotním naladění disponovaly souhrnným výkonem okolo 800 koní. Následně se však dočkaly ještě dalších modifikací, díky čemuž stádo pod kapotou vzrostlo na rovných 1 000 koní. Stovku tak upravený mladoboleslavský liftback zvládl za 2,5 sekundy a 190 km/h za 9 sekund, což z něj dělalo nejrychlejší Octavii RS na světě.
Minulý čas používáme záměrně, neboť od loňského měření na brzdě evidentně došlo k dalším úpravám. Oč jde konkrétně, to bohužel není známo, nicméně víme, že nově se vůz pyšní výkonem 1 201 koní, díky čemuž odsuzuje do role toho druhého v pořadí i Bugatti Veyron Super Sport. A to nejspíše nejen výkonem pod kapotou, ale prý i akcelerací. A dá se tomu věřit, uvážíme-li vyšší výkon a nižší hmotnost značně upraveného české stroje.
Aktuální přesná jízdní data ale bohužel nejsou k dispozici, pročež jen dodáme, že druhý motor se nastěhoval nad zadní nápravu na úkor druhé řady sedadel, což nejlépe dokumentuje přiložená galerie. Obě pohonné jednotky mají pracovat zcela nezávisle, pročež byste na běžných silnicích, které modifikované Škodě kupodivu nejsou zapovězeny (Rumunsko...), mohli kvůli úspoře paliva používat jen jeden motor.
Zda ale dozajista náročné mechanické řešení i extrémní výkon stojí bezmála za tři miliony korun, to necháme čistě na vás. Pokud se ovšem rozhodnete ke koupi, určitě nám dejte vědět - rychlejší Škodu, zřejmě nejen Octavia, svět patrně nezná. I takový bláznivý Yeti RS je vedle tohoto stroje chudým příbuzným. Však zhlédněte i přiložená videa...
Fotografie hotové Škody Octavia RS Bimoto






















Fotografie dokumentující stavbu vozu
Brutální Škoda Octavia RS druhé generace dostala do vínku dva motory o celkovém výkonu 1 201 koní. Nyní je k mání, ovšem za nemalých 2,7 milionu korun
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva