Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejeté BMW M5 F10 s manuálem, jiné teď v Evropě nekoupíte
4.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Stále aktuální M5 se s manuálním řazením vyrábí, dokonce v Evropě, ale ne pro Evropu. Toto je jeden z mála kusů, který byl dovezen zpět z USA.
Od dob desetiválce pod kapotou BMW M5 a M6 v těchto autech těžko narazíte na spojkový pedál. Tedy, v Evropě - v USA, zemi automatům zaslíbené, naopak BMW nabídlo ještě i M5 generace F10 a M6 generace F13 s manuální převodovkou. A jsou to zřejmě poslední M5 a M6 s ručním řazením, které BMW vyrobí - zájem o ně v USA je sice stabilní a starají se o desítky procent odbytu, automobilky ale manuály nemají rády.
Proč, je na delší debatu, malá poptávka to ale vážně není. Např. u BMW X1 první generace si manuální řazení vybralo 70 procent zákazníků, což si můžete sami ověřit i prozkoumáním současné nabídky na trhu ojetin - rozložení manuál/automat je tu podobné. Více jak dvě třetiny zákazníků chtějící manuál, to zní jako dobrý důvod, proč by výrobce měl i u druhé generace ruční řazení těžce preferovat a vyjít tak zákazníkům vstříc. Co na to BMW? Pravý opak - X1 se dnes vůbec nedá koupit mj. se čtyřválcovým benzinem a manuálem, prostě neexistuje. Manuál je v nabídce spíše okrajová věc, výsledek? 70 procent X1 se prodává s automatem, protože... jiné nejsou v rozumných specifikacích k mání. A o co, že nám Mnichov za pár let řekne něco jako: „Prodejní čísla jasně dokládají, že zájem o manuály v X1 silně poklesl.”
Podobně nelogicky se mnichovská automobilka chová i v případě výkonných modelů. M5 a M6 tak vyrábí v Mnichově, ale neprodává je nikde v Evropě. Chcete-li tedy novou M5 s manuálem, musíte hledat ve Spojených státech. Anebo na trhu ojetin, protože se občas nějaká prodává i na Starém kontinentu. Je však potřeba být rychlý, neboť zatímco nabídka M5 s automatickým řazením je široká, s manuály jich najdete naprosté minimum.
Černý kousek níže je aktuálně jedinou M5 F10 s manuálem (pomineme-li kusy, které hlásají „manuální převodovka”, ale ve skutečnosti mají automat), který jsme dokázali najít na všech významných prodejních webech a zajímavý je nejen proto. Však si přečtěte náš někdejší test „manuální” M6 se stejnou technikou - jen tahle věc dělá z poněkud inertního stroje řidičsky zajímavou volbu. A také vůz, který bude lépe držet cenu, však se podívejte, kolik dnes stojí třeba Ferrari 612 s automatem (skoro nic, je to jedno z nejlevnějších Ferrari té doby) a kolik s manuálem (několikanásobně tolik).
Jinak na této M5 v podstatě není nic zajímavého. Nemá nijak zvlášť zajímavou kombinaci barev karoserie a interiéru (i když černo-černou kombinaci ocení přinejmenším ruská mafie...), není to kus po Homeru Simpsonovi, nic takového. Je to prostě „jen” M5 s manuálem a to bude v Evropě vždycky horké zboží. Tenhle exemplář je navíc ve velmi dobrém stavu, jak ukazují fotografie. Má ostatně najeto jen 6 500 kilometrů.
Během téhle relativně krátké vzdálenosti - leckdo to najede za měsíc - se původnímu majiteli podařilo vůz nabourat. Byla opravována příď, záď a pravá strana. Jak velké bylo poškození, nevíme, ale berte to spíš jako indicii, že je potřeba prohlídce vozu věnovat extra péči. Jinak věříme, že nepůjde o žádný vrak, prodejce dle veřejně dostupných zdrojů obchází dobrá pověst.
Cena je 56 889 Eur, tedy asi 1,54 milionu korun, což nevypadá jako vysoká cifra na kilometrově prakticky novou M5 v u nás tak výjimečné specifikaci. Inzerát najdete zde a pokud máte zájem, neváhejte dlouho - za daných okolností jde o vážně výjimečnou nabídku. A místní zájem o tahle auta nejlepší důkaz, jak moc se BMW mýlí, když je Evropanům nenabízí ani na zvláštní přání...
Pokud byla oprava provedena kvalitně, tohle může být zajímavý kup
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 36 minutami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 3 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch