Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je motor V10 z Schumacherovy F1 Ferrari, stojí jako dvě Octavie RS
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Pohonná jednotka se 730 koňmi míří do aukce. Německému pilotovi v roce 1997 přinesla pět vítězství a také spoustu kontroverze.
Není tajemstvím, že se stávající podobou Formule 1 nejsme příliš spokojeni. Navíc nejsme jediní, po změně volá i řada fanoušků kdysi neoddiskutovatelně královské disciplíny motorsportu. I proto se v pátek sešli techničtí šéfové jednotlivých stájí se zástupci FIA, aby prodiskutovali, jakým směrem se budou monoposty i samotné závodní víkendy vyvíjet od roku 2017. Jak se přitom dalo očekávat, extra plodná ona schůzka nebyla. Dospět se prý podařilo pouze k několika závěrům, o zbytku se musí nadále diskutovat. Čas na změnu se ovšem krátí, neboť změny pravidel musí být odsouhlaseny do konce února.
Budoucnost ale teď necháme plavat, místo toho se opětovně ohlédneme za minulostí. Konkrétně za rokem 1997, kdy se světovým šampiónem stal poprvé a také naposledy Jacques Villeneuve. Ten přitom po celý rok soupeřil zejména s Ferrari F310B Michaela Schumachera, jenž se v průběhu sezóny na stupně nejvyšší vyšplhal hned pětkrát. Naplněn tak byl příslib německého pilota z roku 1995, podle nějž mělo Ferrari „v roce 1996 vyhrát tři závody a v roce následujícím usilovat o titul“.
Vše se ale neobešlo bez nemalé kontroverze v posledním závodě, kdy oba rivaly dělil jediný bod. Během souboje navzájem kolidovali, což nakonec vyústilo v Schumacherovo odstoupení. Federací FIA byl navíc označen za viníka a potrestán diskvalifikací z celé sezóny, samotnému týmu ale jeho body zůstaly. Slavný Němec si pak musel počkat ještě dva roky, než opětovně získal korunu světového šampiona. Ta byla již třetí, další čtyři ovšem následovaly, a sice rovnou v řadě.
Tuto historii jsme ale probírali už loni kdy byl k mání právě vůz, s nímž Schumi Villeneuva „nabral”. Dnes se ke stejnému momentu nevracíme z nedostatku invence, ale proto, že tento monopost s označením F310B byl poháněn třílitrovým desetiválcem 046/2, který si k tomuto stroji nyní můžete „dokoupit”.
Motor V120 046/2 byl stejně jako Schumiho „služební vůz“ evolucí předchozí pohonné jednotky, nicméně u Ferrari zapracovali především na jeho spolehlivosti. Ta se meziročně skutečně zlepšila, což ovšem není až tak překvapivé. Původní verze agregátu byla totiž extrémně poruchová, což způsobilo hned osm odstoupení Eddieho Irvina v řadě. I když se ani nová varianta desetiválce nestala neprůstřelnou, o zlepšení se jednalo. Schumacher ostatně s tímto motorem kromě již zmiňovaných pěti vítězství v závodech dokázal třikrát ovládnout kvalifikaci a jednou zajet nejrychlejší kolo. K tomu mu napomáhalo 730 koní, jenž pohonná jednotka se čtyřiceti ventily, válci skloněnými v úhlu 75 stupňů a osazená nepřímým vstřikováním paliva Magneti Marelli produkovala.
Nově se majitelem přesně tohoto motoru můžete stát i vy, neboť za dva dny, tedy ve středu 3. února, bude dražen v aukční síni Sotheby‘s. Je to celkem unikátní šance - vyřazené monoposty se obvykle prodávají bez motorů, tento je navíc spjat se jménem jednoho z největších pilotů historie a na rozdíl od moderních jednotek zní jako víno, však si to připomeňte videem pod článkem.
Pochopitelně nejde o levné zboží, přesto vás cena může zaskočit. Očekává se totiž, že majitele změní tento agregát za 50 000 až 70 000 Eur, tedy asi 1,35 až 1,89 milionu korun - v nejlepším případě za cenu dvou špičkových Octavií RS. Pokud ovšem pro tento motor hoříte z jakéhokoli důvodu více než pro celkem tuctové auto, pak byste si nejspíše měli objednat letenku do Paříže...
Pohonná jednotka 046/2 z Ferrari F310B míří do aukce. Níže si můžete poslechnout, jak zněla ve Španělsku, kde Schumi v roce 1997 skončil čtvrtý
Zdroj: Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025 - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hybridní Škoda Octavia RS skončila a už se nevrátí. Nikdo ji zjevně nechtěl, ani neměl důvod ji chtít
11.12.2024 - Tavares byl skutečně žábou na prameni. Po rezignaci šéfa Stellantisu se z důchodu vrací manažer, který si nepřál konec velkých motorů
11.12.2024 - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024 - Brutální Ford Mustang GTD se prohnal po Ringu v rekordním čase. Nezklamal, každého ale neoslnil
11.12.2024 - Číňané začali za 330 tisíc prodávat 325koňové SUV větší než Škoda Kodiaq, říkají mu Hvězdná loď
11.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva