Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá
28.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li se vozit v autě, které bylo před 30 lety určeny jen těm, kteří si byli rovnější než jiní, tohle je krásná možnost. Čekali bychom vyšší cenu.
Někdejší „papaláškára” Tatra 613 je dnes ceněným sběratelským kouskem, zejména je-li to některá ze zvláštních verzí. Má své nevýhody, pochopitelně, proto také ve srovnání s limuzínami ze „Západu” nemohla po revoluci soupeřit, i když se o to skutečně snažila. Byla mezi nimi unikátní minimálně jednou věcí - vzduchem chlazeným motorem, navíc umístěným za zadní nápravou.
Dnes těchto aut už moc není a pokud se objeví na prodej kousek, v dokonalém stavu nebývá. I tak stává hromadu peněz, která je tím větší, o čím zachovalejší exemplář se jedná. Jeden velmi zachovalý, opravdu výjimečný, teď máme před sebou, ovšem spíše po stránce onoho stavu.
Je z roku 1988, je to verze 613-3 a těsně před rozpadem komunistického bloku byla vyvezena do NDR, kde měla sloužit tamním papalášům. Toho už si moc neužila, a i proto dodnes vydržela ve výjimečném stavu. Podle popisu z nabídky dokonce druhý takový kus nenajdete. Něco takového neumíme potvrdit, že jde o neobvykle zachovalý exemplář ale můžeme říci bez okolků - fotky to dosvědčují, toto auto je opravdu v krásném stavu.
Prodávající uvádí, že vůz má najeto 121 500 km a že motor a převodovka byly před 3 000 km opraveny, takže z původních 168 koní tu asi bude drtivá většina a manuální čtyřkvalt by měl fungovat velmi dobře. Perfektně ovšem vypadá i lak a interiér, dokonce by se chtělo říci, že tohle auto je po renovaci, ale o ničem takovém zprávy nemáme. Tak či onak mělo péči, o které si většina „šestsettřináctek” mohla nechat jen zdát.
Čekáte-li cenu nad milion korun, máme příjemné překvapení - německý prodejce chce za vůz 22 950 Eur, tedy asi 623 tisíc korun. Kvůli provozním nákladům asi není nejlepší nápad chtít tohle auto místo nové Octavie, ale kdyby ta stará ještě nějaký rok vydržela, tohle by mohl být dobrý začátek sbírky. Může být trochu nevýhodou, že na veteránskou registraci dosáhnete až za dva roky. Ale kdo si počká...















Tahle Tatra vypadá krásně a není zas tak drahá
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva