K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál

Děsí vás budoucnost BMW? Ohlédněte se s tímto strojem do minulosti. Je to taková svatá dvojice, dva z nej kusů bavorské techniky v jednom balení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál

7.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Děsí vás budoucnost BMW? Ohlédněte se s tímto strojem do minulosti. Je to taková svatá dvojice, dva z nej kusů bavorské techniky v jednom balení.

BMW dnes slavilo 100 let od svého vzniku. Byla to velká věc a automobilka pro ni slibovala představení vozu, který se vhodně ohlédne za její minulostí a pohlédne také do budoucnosti. Čekali jsme opravdu zajímavý stroj s úchvatnou technikou, dočkali jsme se ale... hnědé ryby na kolech, u níž se BMW ani neobtěžovalo sdělit veřejnosti co ji pohání. Výhled do budoucnosti? Budiž, možná i realistický. Ohlédnutí za minulostí? Ani trochu. Od firmy, která po mnoho dekád dělala jedny z nejlepších motorů na světě a stvořila řadu úžasných sportovních modelů jimi poháněných, jsme prostě očekávali více než toto.

Plakat nad rozlitým mlékem lze, lepší ale bude připomenout si minulost BMW po svém. Jistě, tady nejde o tovární stroj, ale o tovární techniku ano a bylo s ní zacházeno v rámci „sportu”, který je nadšeným majitelům BMW tuze vlastní - instalování co největších motorů do co nejmenších aut. Měli jsme tu třeba 350i, kompakt řady 3 s V12, nebo také 1 M CSL, které bylo C a S, ale L moc ne, protože mělo desetiválec z M5 E60. A nedávno jsme zmiňovali třeba i BMW 570i Touring E39, což sice není zrovna malé auto, ale na sedmilitrový motor?

Dnes máme před sebou další stroj z podobného vrhu, vzniklý ve Francii. Začínal svůj život jako BMW M3 generace E30, tedy se čtyřválcem pod kapotou. Dnes však vpředu pracuje V10 s označením S85B50, chválená do nebes v M5 a M6 z doby před pár lety - čtyřikrát za sebou byla motorem roku ve své třídě. Nápad dostat ji pod kapotu právě M3 E30 není unikátní, pokaždé ale potěší. Však je to spojení dvou z největších mechanických ikon BMW vzniklých v rozmezí asi 20 let a právě pro ohlížení do minulosti bavorské značky je to docela půvabná dvojka.

V M5 a M6 dával motor tohoto stroje dával 507 koní, pod kapotou této M3 má díky blíže neupřesněným úpravám (obvykle ale stačí elektronika a modifikace sání a výfuku) 550 koní. Právě zakázkový výfuk tu je - má podobu dvou trubek o průměru 67 mm. A sluší se i dodat, že motor byl před instalací do E30 kompletně zrenovován.

Seznam dalších úprav je vážně dlouhý - tohle není sleeper, autor přestavby budoval okruhovou hračku. Standardní interiér musel pryč, vůz dostal ochrannou klec a řidič a spolujezdec sedí ve skořepinách Sparco EVO2+ se šestibodovými pásy. Je tu také hydraulická ruční brzda, pedály Wilwood, hlavní brzdový válec od AP Racing a manuální šestikvalt z M3 E92 dostal zkrácené dráhy řazení a chladič oleje.

Nesmí také chybět lepší spojka, kterou dodala firma Tilton. Diferenciál má 75% svornost a převodový poměr 3,64. Brzdy Alcon mají vpředu průměr kotoučů 365 mm a šestipístkové třmeny, vzadu jsou 343mm kotouče a čtyřpístky. Kola BBS i druhá sada kol Team Dynamics mají 18" v průměru a za nimi vidíme tlumiče K Sport, pravděpodobně nastavitelné.

Tomuto vozu se dostalo také odlehčení, a to jednak již zmíněným vyházením všeho možného z interiéru, ale také spoustou karbonových dílů. Z karbonu je kromě sání motoru také střecha, přední lízátko, dveřní panely a nástavec zadního křídla. Několik dalších dílů je laminátových, např. kapota, která dostala karbonový povlak, přední a zadní nárazník a také víko zavazadelníku. A většina dílů karoserie dostala nový modrý lak; postup lakování si můžeme částečně prohlédnout na fotkách.

Majitel uvádí, že do auta bylo investováno přes 45 tisíc Eur (přes 1,2 milionu korun) jen na nových součástkách, bez práce a ceny originálního auta. Ne že by se chlubil, tohle auto zrovna prodává. Možná tímhle číslem připravuje případného zájemce na bombu o mnoha nulách, kterou mu sdělí po telefonu; konkrétní cenu neuvádí. Můžete se zeptat, půjde tu jistě o miliony korun. Ale podívejte se na to, co dostanete. Ať už to vnímáte jakkoli, BMW vám už nikdy nic takového neprodá...


K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 1 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 00K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 2 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 01K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 3 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 01aK mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 4 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 02K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 5 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 03K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 6 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 04K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 7 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 05K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 8 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 06K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 9 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 07K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 10 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 08K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 11 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 09K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 12 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 10K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 13 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 11K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 14 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 12K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 15 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 13K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 16 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 14K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 17 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 15K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 18 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 16K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 19 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 17K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 20 - bmw m3 e30 v10 modre prodej 18
Tenhle vůz může někomu přijít až příliš nápadný, na okruhu ale bude vážně schopný

K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 21 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 01K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 22 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 02K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 23 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 03K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 24 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 04K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 25 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 05K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 26 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 06K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 27 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 06aK mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 28 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 07K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál - 29 - bmw m3 e30 v10 modre prodej stavba 08
Pár fotek z lakování trochu přiblíží práce na této M3, více jsme zatím nezískali

Zdroj: Racecars Direct

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.