Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame
3.6.2019 | Petr Prokopec
Tohle auto se objevilo v poněkud nemastném, neslaném třetím díle, samo o sobě ale sklidilo obdiv. Jedním z důvodů byl ovšem motor RB26 pod kapotou a ten v tomto Mustangu chybí.
Třetí díl filmové série Rychle a zběsile je všeobecně tím nejméně oblíbeným. Tvůrci se sice vydali do Tokia a ukázali nám, že jezdit se dá i do zatáček a nikoliv pouze v přímém směru, ovšem Paul Walker před kamerou chyběl úplně a Vin Diesel se stavil pouze na závěrečný štěk. Kromě toho nejsympatičtější postava zemře, jakkoliv by to většina z nás přála spíše hlavnímu hrdinovi. Pokud tedy pomineme třeba jednu z nejúžasnějších modifikací Mazdy RX-7, jaká se vůbec kdy objevila, pak ve snímku Tokyo Drift je toho špatně opravdu hodně.
Nicméně žijeme ve světě, kdy spojení s jakýmkoli známým filmem má cenu zlata. Proto by nás neměla překvapit opravdu vysoká cena, která je požadována za jeden z Fordů Mustang, který si ve třetím díle Rychle a zběsile zahrál a především, který jej jako jeden z mála přežil. Produkce měla k dispozici šest aut, ovšem na konci natáčení bylo parkoviště obsazené pouze z poloviny. Navíc pouze jedno auto reálně dostalo šestiválcový motor RB26 z Nissanu Skyline GT-R a byl jím exemplář používaný na detailní záběry.
Pokud jej čekáte i pod kapotou nabízeného auta, zklameme vás, nemá ho. Někteří toho jistě budou litovat, neboť přeplňovaná japonská jednotka jde lépe do otáček a k driftování se tak hodí lépe, jiní ale budou rádi - Mustangu je zkrátka vlastní osmiválec. Přesně ten má vůz na snímcích, který je jedním ze dvou kaskadérských vozů, jež přežily natáčení. Po jeho skončení byl prodán nadšenci z jihu Kalifornie, který jej až do roku 2011 ponechal v původním stavu, který navíc ani nevylepšoval.
Další majitel se proto rozhodl pro rozsáhlou a důkladnou renovaci, která zabrala neskutečných šest let. Během prací přitom byl na voze ponechán filmový bodykit, který byl inspirován hlavně kreacemi Carrolla Shelbyho. Stejně tak byla zachována i tmavě zelená barva karoserie či 19palcová litá kola Volk Racing. Interiér a technika však prošly radikální proměnou. Osmiválec o 5,7litrovém objemu tak po zásahu firmy Roush Performance dává k dobru 450 koní a 570 Nm.
Přenos výkonu na zadní kola dostal na starosti pětistupňový manuál Tremec, jemuž asistuje samosvorný diferenciál, deceleraci pro změnu zaštiťují brzdy Willwood. Nechybí ani zakázkový výfuk či palivová nádrž, zatímco dovnitř se nastěhovaly dekory a čalounění inspirované jak legendárním Shelby GT500, tak i Ferrari Daytona. Mimo to dorazil také moderní dotykový multimediální systém, který byl zakomponován do středové konzole tak, aby rušil co nejméně.
Suma sumárum tu tedy máme pohledný a jistě i nadmíru schopný a výkonný Mustang, který si jeho tvůrci cení na 179 900 USD (cca 4,1 mil. Kč). To se zdá být poměrně vysokou částkou, nicméně realita je taková, že exempláře z 60. let jsou drahé všeobecně, pokud tedy prošly rozsáhlou renovací, jež se snažila zůstat věrná originálním komponentům. Tento kousek se navíc může pochlubit i hereckou kariérou, stejně jako špičkovým technickým stavem. Ve výsledku tak drahý opravdu není.


















K mání je Ford Mustang z roku 1967, který si zahrál ve třetím díle Rychle a zběsile. Motoru od Nissanu se však naštěstí nedočkal, místo toho mu v rámci šestileté renovace přistála pod kapotou původní, byť upravená jednotka od Roush Performance
Zdroj: RK Motors
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva