Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jsou tohle nejlepší kryty plechových kol? Patří Škodě, u nás se s nimi ale neprodává
29.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ideálními koly jsou jistě ta z lehkých slitin, ani „plecháče” ale nemusí vypadat marně, pokud mají pěkné kryty. Vidíme zde ty nejpovedenější?
Jsou to vlastně hned dvě dilemata. Prvním je, zda autu dopřát kola z lehkých slitin nebo zda jej nechat na ocelových discích. Že je první řešení obecně lepší, netřeba zdůrazňovat, má ale i své stinné stránky - jednak jsou taková kola (pakliže mají být kvalitní) o něco dražší, nákladnější je i péče o ně (třeba dražší závaží při vyvažování ) a bylo by naivní si myslet, že jsou nezničitelná. Jednak jim do značné míry nevratně může ublížit trocha neopatrnosti a pak je tu zima se svými agresivními posypy, které jsou s to zdevastovat i zánovní kola renomovaných výrobců. Obojí u „plecháčů” buď nehrozí a nebo vám na tom nebude záležet.
Právě pro některý či některé z těchto důvodů volí část řidičů přinejmenším na zimu raději ocelová, obvykle černě lakovaná kola, která sama o sobě pobrala krásy jen o málo více než Fiat Multipla. Dát lesk lze i jim, kryty neboli okrasnými poklicemi, jenže tady přichází dilema druhé - jakými?
Není to jen věc vkusu, existují v zásadě dva typy. První, které se tváří, jako by byly koly z lehkých slitin a druhé, které se snaží být prostě elegantními kryty. Obvykle u nás na plné čáře vyhrávají ty druhé, neboť první si prostě hrají na něco, čím nejsou a je to faleš, která praskne na první pohled. Přesto nás zaujaly kryty, které jsou sice kombinací obojího, blíže ale mají k tomu prvnímu. A nejsou vůbec nezajímavé, máme tendenci zařadit je k tomu nejlepšímu, co jsme kdy na tomto poli viděli.
Patří Škodě Kodiaq, což vás zřejmě zarazí - u nás má tento model už v základu kola z lehkých slitin. Není tomu tak všude a kdysi jsme vám už ukazovali ten nejzákladnější základ nachytaný při testech. Prodává se kupodivu třeba v Německu, kde v základním provedení nedostanete ani automat, ani 4x4, ani ta kola z lehkých slitin. Dostanete „plecháče”, a to přesně ty, které jsme mohli vidět na onom testovacím kusu. Za jízdy si je ale pořádně prohlédnout dost dobře nešlo, teď se můžeme podívat fotky, které je naopak zachycují skvěle. A máme tendenci říci, že se nám i líbí.
Pochopitelně, ideál je jinde, ale podívejte se na první fotku - chvíli budete váhat, jestli vůbec jde o kryty. Prozradí je jasně až absence otvorů pro šrouby, která by vedla jedině k jedné centrální matici, kterou Kodiaq pochopitelně nemá. Bližší zkoumání pochopitelně jasně prozradí ocelové kolo s krytem, ale přesto - kryty vypadají velmi plasticky, kola se s nimi zdají být docela velká (také mají 17", to není úplně málo) a díry v „plecháčích” si přesně rozumí s otvory mezi „paprsky”.
Nemáme s takovými kryty problém, vy? Říkají si Borneo a určitě vám je Škoda prodá i u nás, jen ne k novému Kodiaqu. Podívejte se na ně a pokud byste věděli o nějakých zajímavějších, podělte se v diskuzi.
Mimochodem, tento Kodiaq je opravdu úplný německý základ a podívat se na něj můžete i zevnitř. V Německu stojí běžně 25 490 Eur, asi 684 000 Kč. Tento konkrétní kus může být váš hned, ale protože „Kouďák” je žádané zboží, ani tady se sleva nedává - stojí 25 990 Eur, tedy skoro 700 tisíc Kč. Za základní německé provedení ještě o citelně „základnější” než to české to je docela dost peněz...









Škoda Kodiaq v německém základu honosně nevypadá, zrovna kryty ocelových kol ji ale ostudu nedělají
Zdroj: stojí Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva