Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jsou tohle nejlepší kryty plechových kol? Patří Škodě, u nás se s nimi ale neprodává
29.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ideálními koly jsou jistě ta z lehkých slitin, ani „plecháče” ale nemusí vypadat marně, pokud mají pěkné kryty. Vidíme zde ty nejpovedenější?
Jsou to vlastně hned dvě dilemata. Prvním je, zda autu dopřát kola z lehkých slitin nebo zda jej nechat na ocelových discích. Že je první řešení obecně lepší, netřeba zdůrazňovat, má ale i své stinné stránky - jednak jsou taková kola (pakliže mají být kvalitní) o něco dražší, nákladnější je i péče o ně (třeba dražší závaží při vyvažování ) a bylo by naivní si myslet, že jsou nezničitelná. Jednak jim do značné míry nevratně může ublížit trocha neopatrnosti a pak je tu zima se svými agresivními posypy, které jsou s to zdevastovat i zánovní kola renomovaných výrobců. Obojí u „plecháčů” buď nehrozí a nebo vám na tom nebude záležet.
Právě pro některý či některé z těchto důvodů volí část řidičů přinejmenším na zimu raději ocelová, obvykle černě lakovaná kola, která sama o sobě pobrala krásy jen o málo více než Fiat Multipla. Dát lesk lze i jim, kryty neboli okrasnými poklicemi, jenže tady přichází dilema druhé - jakými?
Není to jen věc vkusu, existují v zásadě dva typy. První, které se tváří, jako by byly koly z lehkých slitin a druhé, které se snaží být prostě elegantními kryty. Obvykle u nás na plné čáře vyhrávají ty druhé, neboť první si prostě hrají na něco, čím nejsou a je to faleš, která praskne na první pohled. Přesto nás zaujaly kryty, které jsou sice kombinací obojího, blíže ale mají k tomu prvnímu. A nejsou vůbec nezajímavé, máme tendenci zařadit je k tomu nejlepšímu, co jsme kdy na tomto poli viděli.
Patří Škodě Kodiaq, což vás zřejmě zarazí - u nás má tento model už v základu kola z lehkých slitin. Není tomu tak všude a kdysi jsme vám už ukazovali ten nejzákladnější základ nachytaný při testech. Prodává se kupodivu třeba v Německu, kde v základním provedení nedostanete ani automat, ani 4x4, ani ta kola z lehkých slitin. Dostanete „plecháče”, a to přesně ty, které jsme mohli vidět na onom testovacím kusu. Za jízdy si je ale pořádně prohlédnout dost dobře nešlo, teď se můžeme podívat fotky, které je naopak zachycují skvěle. A máme tendenci říci, že se nám i líbí.
Pochopitelně, ideál je jinde, ale podívejte se na první fotku - chvíli budete váhat, jestli vůbec jde o kryty. Prozradí je jasně až absence otvorů pro šrouby, která by vedla jedině k jedné centrální matici, kterou Kodiaq pochopitelně nemá. Bližší zkoumání pochopitelně jasně prozradí ocelové kolo s krytem, ale přesto - kryty vypadají velmi plasticky, kola se s nimi zdají být docela velká (také mají 17", to není úplně málo) a díry v „plecháčích” si přesně rozumí s otvory mezi „paprsky”.
Nemáme s takovými kryty problém, vy? Říkají si Borneo a určitě vám je Škoda prodá i u nás, jen ne k novému Kodiaqu. Podívejte se na ně a pokud byste věděli o nějakých zajímavějších, podělte se v diskuzi.
Mimochodem, tento Kodiaq je opravdu úplný německý základ a podívat se na něj můžete i zevnitř. V Německu stojí běžně 25 490 Eur, asi 684 000 Kč. Tento konkrétní kus může být váš hned, ale protože „Kouďák” je žádané zboží, ani tady se sleva nedává - stojí 25 990 Eur, tedy skoro 700 tisíc Kč. Za základní německé provedení ještě o citelně „základnější” než to české to je docela dost peněz...
Škoda Kodiaq v německém základu honosně nevypadá, zrovna kryty ocelových kol ji ale ostudu nedělají
Zdroj: stojí Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch