Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jsou tohle nejlepší kryty plechových kol? Patří Škodě, u nás se s nimi ale neprodává
29.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ideálními koly jsou jistě ta z lehkých slitin, ani „plecháče” ale nemusí vypadat marně, pokud mají pěkné kryty. Vidíme zde ty nejpovedenější?
Jsou to vlastně hned dvě dilemata. Prvním je, zda autu dopřát kola z lehkých slitin nebo zda jej nechat na ocelových discích. Že je první řešení obecně lepší, netřeba zdůrazňovat, má ale i své stinné stránky - jednak jsou taková kola (pakliže mají být kvalitní) o něco dražší, nákladnější je i péče o ně (třeba dražší závaží při vyvažování ) a bylo by naivní si myslet, že jsou nezničitelná. Jednak jim do značné míry nevratně může ublížit trocha neopatrnosti a pak je tu zima se svými agresivními posypy, které jsou s to zdevastovat i zánovní kola renomovaných výrobců. Obojí u „plecháčů” buď nehrozí a nebo vám na tom nebude záležet.
Právě pro některý či některé z těchto důvodů volí část řidičů přinejmenším na zimu raději ocelová, obvykle černě lakovaná kola, která sama o sobě pobrala krásy jen o málo více než Fiat Multipla. Dát lesk lze i jim, kryty neboli okrasnými poklicemi, jenže tady přichází dilema druhé - jakými?
Není to jen věc vkusu, existují v zásadě dva typy. První, které se tváří, jako by byly koly z lehkých slitin a druhé, které se snaží být prostě elegantními kryty. Obvykle u nás na plné čáře vyhrávají ty druhé, neboť první si prostě hrají na něco, čím nejsou a je to faleš, která praskne na první pohled. Přesto nás zaujaly kryty, které jsou sice kombinací obojího, blíže ale mají k tomu prvnímu. A nejsou vůbec nezajímavé, máme tendenci zařadit je k tomu nejlepšímu, co jsme kdy na tomto poli viděli.
Patří Škodě Kodiaq, což vás zřejmě zarazí - u nás má tento model už v základu kola z lehkých slitin. Není tomu tak všude a kdysi jsme vám už ukazovali ten nejzákladnější základ nachytaný při testech. Prodává se kupodivu třeba v Německu, kde v základním provedení nedostanete ani automat, ani 4x4, ani ta kola z lehkých slitin. Dostanete „plecháče”, a to přesně ty, které jsme mohli vidět na onom testovacím kusu. Za jízdy si je ale pořádně prohlédnout dost dobře nešlo, teď se můžeme podívat fotky, které je naopak zachycují skvěle. A máme tendenci říci, že se nám i líbí.
Pochopitelně, ideál je jinde, ale podívejte se na první fotku - chvíli budete váhat, jestli vůbec jde o kryty. Prozradí je jasně až absence otvorů pro šrouby, která by vedla jedině k jedné centrální matici, kterou Kodiaq pochopitelně nemá. Bližší zkoumání pochopitelně jasně prozradí ocelové kolo s krytem, ale přesto - kryty vypadají velmi plasticky, kola se s nimi zdají být docela velká (také mají 17", to není úplně málo) a díry v „plecháčích” si přesně rozumí s otvory mezi „paprsky”.
Nemáme s takovými kryty problém, vy? Říkají si Borneo a určitě vám je Škoda prodá i u nás, jen ne k novému Kodiaqu. Podívejte se na ně a pokud byste věděli o nějakých zajímavějších, podělte se v diskuzi.
Mimochodem, tento Kodiaq je opravdu úplný německý základ a podívat se na něj můžete i zevnitř. V Německu stojí běžně 25 490 Eur, asi 684 000 Kč. Tento konkrétní kus může být váš hned, ale protože „Kouďák” je žádané zboží, ani tady se sleva nedává - stojí 25 990 Eur, tedy skoro 700 tisíc Kč. Za základní německé provedení ještě o citelně „základnější” než to české to je docela dost peněz...
Škoda Kodiaq v německém základu honosně nevypadá, zrovna kryty ocelových kol ji ale ostudu nedělají
Zdroj: stojí Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před hodinou - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 58 minutami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva