Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jízdu autem si nejvíce užívají majitelé BMW, nuda je ve Volvech ale i ve Ferrari
14.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výzkum britské pojišťovny AXA má v některých ohledech překvapivé výsledky. Kromě těch nejúspěšnějších totiž odhalují i nudu za volantem Ferrari.
Jedna známá píseň slovenského zpěváka glosuje o tom, že štěstí si za prachy nekoupíte, v případě jízdy automobilem to ovšem není tak docela pravda. Jak totiž dokazuje nejnovější výzkum britské pojišťovny AXA, za volantem si nejčastěji užívají majitelé luxusních značek. Také zde ale panují jisté výjimky, které byste nečekali. Například vlastníky Ferrari jízda v supersportu z Maranella vlastně ani nebaví, zábavnou ji totiž shledává pouze 57 procent. Oproti tomu řidiči BMW pobyt za volantem neskutečně těší, nadšeno je z něj hned 82 % majitelů, vůbec nejvíce ze všech.
Nepřekvapí ani odpovědi majitelů Astonu Martin, kteří se na řízení těší v 78 procentech. Stejnou měrou ale za volant spěchají také řidiči Lexusu, což je již v přímém rozporu se smýšlením veřejnosti, že vozy této japonské značky jsou poměrně nudné. Špatně na tom pak není ani Seat, jehož majitelé si pobyt na silnici užívají ze 75 %, o procento méně spokojenosti pak za volantem shledávají vlastníci modelů Hondy a Renaultu a na 73 procent se vyšplhalo Mini.
O poznání hůře dopadl výzkum mezi majiteli dalších mainstreamových značek jako Ford, Opel/Vauhall nebo Toyota. Za volant se totiž těší z 68, 65 nebo 64 procent. Kuriózní je pak případ značky Land Rover, která v loňském roce jako jedna z mála zaznamenávala prodejní růst. Za volantem však majitelé očividně nenacházeli takové uspokojení jako v showroomu, neboť jejich obliba řízení skončila 59 procenty - na SUV ale zase není tak málo.
Nejhorší výsledky pak AXA eviduje u vlastníků značky Volvo. Za volant se totiž netěší více než každý druhý řidič (konkrétně jen 46 %), přičemž každý pátý bere svůj vůz pouze jako dopravní prostředek, s nímž se přepraví z bodu A do bodu B. Je tak zřejmé, že pokud chce švédská značka udělat díru do světa, bude muset přijít i s něčím jiným než jen s novými a novými bezpečnostními technologiemi.
Po celkové stránce pak výzkum Motoring Census 2012 skončil veskrze pozitivně, pobyt za volantem si totiž užívá 69 % s dvou tisíc respondentů. Pro dvacet procent dotázaných je pak řízení nutným zlem, zatímco pro osm procent účastníků výzkumu je kočírování vozidla prací.
Zajímavé jsou ale také výsledky v rámci externích faktorů, které motoristům ztěžují jejich každodenní pohyb po vozovkách. Dvaašedesát procent z nich totiž jako značné negativum vidí zvyšující se náklady na provoz. S dopravními zácpami má pak problém 47 % dotázaných, zatímco pro osmnáct procent je překážkou stále více dopravních omezení.
I tato negativa se pak různí podle majitelů odlišných značek. Zatímco tak 78 procent vlastníků modelů Hondy a Peugeotu vidí daný problém hlavně ve vyšších cenách paliva a poplatcích, mezi které patří třeba poplatky za užívání dálnice, pro 46 % majitelů Alfy Romeo je největším klackem pod koly množství dopravních omezení. Kolon se pak nejvíce obávají vlastníci Fordu (58 %) následováni řidiči ve Volvech (54 %).
Můžeme tak jen doufat, že z daného výzkumu se poučí jak automobilky, tak vládní garnitury. Jak totiž dodává zástupkyně pojišťovny Amanda Edwards, „štěstí je pro motoristy opravdu důležité. Pokud jsou totiž řidiči nešťastní a stresovaní, stěží se mohou koncentrovat na silnici. A díky tomu vzniká více dopravních nehod“. Až tedy uvidíte nabourané Ferrari, víte čím to bylo, možná...






Majitelé BMW si podle výzkumu britské pojišťovny AXA užívají za volantem nejvíce. Pro všechny modely to neplatí, u některých bychom se ale nedivili ani lepšímu výsledku
Nejmenší zábavu pak nabízí automobily značky Volvo, které každý pátý řidič bere jen jako dopravní prostředky sloužící k přemístění z bodu A do bodu B. Zrovna V40 v tomto ohledu v testu překvapila opakem, pro ostatní modely to ale vesměs neplatí
Zdroj: AXA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins