Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson říká, že moderní auta jsou... Nedá se to citovat doslova, o elektrických to prý platí do jednoho
26.9.2024 | Petr Miler
Přesnou citaci si domyslíte, konkrétní negativní hodnocení nakonec není až tak důležité. Slavný britský novinář a moderátor se loučí s aktivní kariérou v automobilovém světě a tohle označuje za jeden z hlavních důvodů, proč od něj raději dává ruce pryč.
Někteří říkají, že odmítavý pohled starších lidí na určité záležitostí nemusí být nutně dán jejich zkostnatělostí a neochotou se přizpůsobovat novým věcem, jak se s oblibou traduje, ale prostě tím, že na rozdíl od těch mladších poznali i jiné věci a mohou srovnávat. Možná to přichází s věkem, ale tíhnu k tomuto pohledu stále víc.
Nejsem nejmladší, což mě bude v očích některých z vás diskreditovat tak nějak z podstaty, ale pracuji celý život v IT, velmi dynamickém odvětví, kterém se jen během posledních 20 roků změnilo k nepoznání. A nikdy jsem neměl problém se přizpůsobit novinkám. Nesedím za čtyři-osm-šestkou, nestrkám do šachty 5,25palcové diskety, nejezdím po stole kuličkovou myší nebo neprogramuji v Pascalu. S chutí jsem se přizpůsobil každé pozitivní změně a nemám s tím problém dodnes, jinak bych jako pracovní síla dávno ztratil relevanci.
Se spoustou moderních aut ale problém mám. Ne, protože jsou nová, ale protože prostě nejsou lepší - ne komplexně, ne v tom podstatném, ne ve věcech, na kterých mi záleží.
Docela tedy rozumím pohledům Jeremyho Clarksona, o které se začal dělit s publikem po konci své aktivní kariéry coby automobilového novináře. Je pochopitelně třeba je brát clarksonovskou optikou. Jsou to v jistém smyslu hyperboly, věci záměrně malují černobíle, aby byla zvýrazněna jejich podstata, ta je ale díky tomu opravdu zřejmá - Clarkson očividně ztratil zájem o nová auta a nechce být součástí něčeho, co mu z valné většiny jednoduše nesedí.
I s kolegy se sice oficiálně vyjádřil, proč končí s The Grand Tour, tam ale nebyl tak ostrý jako v posledním díle samotném a při následujících veřejných vystoupeních. Níže můžete vidět záběry z akce, na které odpovídal na otázky diváků, a s moderními auty se vypořádal opravdu nekompromisně.
„Cítím po 35 letech kariéry tu samou lásku k autům jako dřív? Ne. Upřímně ne. Jsou to teď všechno ..ačky (a mráčky nemyslel - pozn. red.). Ne úplně všechny, ale asi vám můžu říci, protože budeme na stejné lodi - 80 % z nich, možná 90 % z nich, ani je nedokážu rozeznat. Nevím, co jsou zač a ani mě to nezajímá. 'Máme nový hybridní systém' - je mi to úplně ukradené,” pronesl Clarkson ve svém typickém duchu. Dále dodal, že dává přednost starším vozům už proto, že jsou podstatně lehčí. „Je to jako řídit baletku,” uvedl.
Ještě jednoznačněji to podle něj platí o elektrických autech, to řekl přímo v rozlučce s The Grand Tour. „Miluji tenhle zvuk,” pronesl, když řídil jednoho z hlavních automobilových hrdinů posledního dílu, pochopitelně starší auto se spalovacím motorem. „Vy všichni, kteří dnes vyrůstáte s elektrickými auty, to nikdy neuslyšíte. (...) Existuje řada důvodů, proč s touhle show končíme, ale pro mě jedním z těch hlavních je, že mě prostě nezajímají elektrická auta. Je to jen bílá technika, jsou to myčky, mikrovlnky, nemůžete o nich psát recenze, nemůžete si je užít. Jsou to prostě všechno ..ačky,” řekl tentokrát už zcela nekompromisně.
Samozřejmě můžete mít jiný názor, i my jsme obecně otevřenější, ostatně jinak bychom o autech nemohli dál psát stejně jako on. Takže souhlasím s ním? Ze sta procent nikoli, je třeba si nechávat otevřené hledí a nebýt předpojatě dogmatický směrem k čemukoli. Ale rozumím mu? Zcela jistě ano, poznal toho v automobilovém světě možná víc než kdokoli jiný a podobné soudy si na konci své kariéry může dovolit.
Jeremy Clarkson si v automobilovém světě užil své. A s koncem kariéry se nekompromisně vypořádal s moderními auty, s těmi elektrickými obzvlášť. Foto: Amazon Press Center
Zdroje: carandclassic@Instagram, the_nfs_gt500@Instagram
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 58 minutami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
včera - Majitel Tesly až po dvou letech pochopil, jak moc drahé ježdění s ní je, auto za tu dobu ztratilo na hodnotě 2,3 milionu Kč
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 07:59 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 07:54 - jerry
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien
- BMW Divize 10.31. 17:14 - pavproch
- Kudy do Dolomit 10.31. 13:28 - plutocannonball