Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson míří do České televize, teď povede Top Beer
1.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Překvapivého rozuzlení se dočkala kauza slavného moderátora. Získala jej Česká televize a její nový pořad bude o autech jen částečně.
Poslední týdny začínají mnohé automobilové magazíny připomínat bulvární deníky. Stránky naprosté většiny periodik jinak sledujících hlavně novinky mezi auty plní další a další články zabývající osudem osoby, kterou lze nazvat i celebritou. Nejde snad o projev zoufalosti či náhlé masové bulvarizace, je to pouze odraz významu Jeremyho Clarksona a zejména jím vybudované poslední iterace pořadu Top Gear v automobilovém světě. Ať už se vám to líbí nebo ne, neexistuje žádný jiný člověk ani pořad, který by do sledování dění ve světě čtyř kol dokázal zatáhnout stovky milionů lidí z celého světa. Je to prostě fenomén, bez debat.
Přítomný čas v předchozí větě ale už zcela nereflektuje realitu. Jeremy Clarkson a Top Gear tedy fenomény jistě zůstanou i nadále, Clarksona ale můžeme v současné době nazvat pomalu nezaměstnaným a Top Gear zbořeným. Je velkou otázkou, co s tímto pořadem bude a zda BBC vůbec bude dále používat jeho jméno, neboť by se musela vypořádat se stínem jeho slavné minulosti zintenzivněným světlem jeho podivného konce. Osud samotného Clarksona je ale už znám.
Nikoli bez překvapení se ve vřavě televizních stanic o něj usilujících dokázala nejlépe zorientovat Česká televize. Přímo z osobní iniciativy ředitele Petra Dvořáka nabídla ČT Clarksonovi do začátku částku 10 milionů liber a roční plat další 2 miliony GBP. Pochopitelně i s horou šampaňského, hamburgerů a playstationů. Při pětileté smlouvě, která nabývá účinnosti již dnešním dnem, by si tak Clarkson měl v Česku přijít během dalších let k 20 milionům liber, v přepočtu asi 757 milionů Kč.
Při ročním rozpočtu ČT okolo 7 miliard Kč se to nezdá být nezaplatitená suma, zvláště s vědomím ekonomického potenciálu, který s sebou Clarkson přináší. Přesto je na místě otázka, jak zejména vysokou prvotní platbu do dávno schváleného rozpočtu na rok 2015 vměstná. Na to Petr Dvořák zareagoval s tím, že platba pro Clarksona prý „bude odkloněna”. „Bratr (Martin Dvořák, dlouholetý ředitel pražského dopravního podniku - pozn. red.) natiskl nějaké lístky s Rittigem (Ivo Rittig, český podnikatel - pozn. red.) a něco jim z toho zbylo. Tak to chtěli nějak vrátit lidem a nedopadnout jako kluci z Obecné školy s kruhy Rádži Tamila. Auta mají rádi oba a když Clarksonovi rozvázala ruce BBC...,” konstatoval ředitel ČT krčíc rameny.
A co přesně bude Clarkson v ČT dělat? „Napadlo nás dát jinak nepochybně automobilovému pořadu trochu český nádech. Spojení se Škodou by jistě ublížilo neutralitě, a tak nás napadl jiný typicky český produkt - pivo,” dodává Dvořák s vědomím toho, že Clarkson pivo rád i za volantem. „Pořad tak ponese označení Top Beer a krom aut v každém díle zviditelní i nějaké to 'top pivko',” říká s úsměvem a dvěma P blyštícími se v každém oku ředitel ČT.
Peníze od bratra sice už nevyzbyly na dva zbývající moderátory původního Top Gearu, kteří tedy v Top Beeru účinkovat nebudou. Ani to ale šéfa ČT nevyvádí z míry. „Angažovali jsme náhradníky, Hamouna a Máje. Pořad tedy budou uvádět Clarkson, Hamoun a Máj - většina pivařů podle mě nepozná rozdíl,” říká s vážnou tváří zkušený český manažer.
Těšme se tedy na první epizodu, bude jistě zajímavá. Jindy než 1. dubna bychom ji ale na obrazovkách České televize neočekávali...
Motivací pro Jeremyho Clarksona pro přechod k Top Beeru bylo i to, že nejkrásnější chvíle za volantem zažívá právě s pivem
„Jezzovo” grimasy brzy zaplaví jiný veřejnoprávní kanál než BBC2, zřejmě ČT D. Hammonda s Mayem nahradí Hamoun s Májem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva