Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jedno z nejošklivějších moderních BMW dnes koupíte za pakatel nevyužité i s technikou a luxusem řady 7
24.2.2023 | Mirek Mazal
Krasavec to opravdu není, pokud jste ale smířeni s tím, že na vzhled žádné auto nejezdí, můžete právě díky tomu udělat velmi zajímavý obchod. Možná vůbec nejošklivější moderní BMW je totiž technicky totéž co řada 7, jen za méně.
Kandidátem na jeden největších designových přehmatů historie BMW je model 5 Gran Turismo kombinující snad všechny karosářské varianty aut z mnichovské produkce. Je to kříženec MPV, SUV, kombíku, liftbacku i sedanu a našly by se snad i jisté podobnosti s kupé, třeba bezrámová okna. Vzhledově nepovedený pokus vymanit se z obvyklých mantinelů automobilové produkce ale pod svým svým nevábným kabátem skrývá velice zajímavou techniku a fakticky to není vůbec špatné auto.
Ačkoli si totiž říká řada 5, ve skutečnosti jde o auto vzniklé úpravou techniky dobové řady 7 generace F01. Používá jeho platformu, motory, převodovky, zkrátka všechno. Díky tomu je na jednu stranu ošklivé auto velmi pohodlným, prostorným a díky výklopným pátým dveřím i praktickým autem. Co „hatchback řady 7“ ztrácí vzhledem, to získává plavnou jízdou ocenitelnou zejména po českých tankodromech. Gran Turismo se v zatáčkách kvůli vyšší světlé výšce a hmotnosti cca 2,1 tuny necítí úplně jako ryba ve vodě, kvůli tomu ho ale v Mnichově nevyvinuli.
BMW 5 GT patří na dálnice nebo silnice první třídy, v nejtypičtější verzi dokáže pracovat se spotřebou 7,5 litru nafty na 100 kilometrů. Řeč je o provedení 530d xDrive vybaveném dieselovým šestiválcem o objemu tři litry. Dává výkon 180 kW (245 koní), který míří na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. Převlečená sedmička umí stovku překonat za 6,9 sekundy v maximálním komfortu, který BMW nabízí, přesto u zákazníků mnichovské automobilky neuspěla. Trochu se divíme, že Mnichov přesto vytáhl nepřímého nástupce v podobě šestkového GT, které je podobně „úspěšné”, ale to už je jeho boj.
Tento stav nyní mohou ocenit kupci, neboť nezájem na trhu nových aut se odráží i v bazarech. I když má tedy řada 7 daleko k cenovému držáku, Gran Turismo páté řady lze koupit ještě o desítky procent levněji než srovnatelné dárcovské limuzíny generace F01. 530d GT na fotkách níže lze koupit za pouhých 13 950 Eur (asi 329 tisíc Kč), ačkoli jde o do značné míry nevyužité auto s jen 133 tisíci km na tachometru, které má podle všeho ještě stovky tisíc najetých kilometrů před sebou. Sedmičky v obdobné specifikaci a stáří stojí klidně i o 50 % víc.
Pokud si tedy chcete užívat komfort BMW 7 a hodně ušetřit, třeba právě kus na fotkách níže z je vám po prvním majiteli a 0 nehodami na kontě k dispozici. Nejde o žádnou zbídačenou ojetinu, prodejce slibuje dobře udržovaného kočkopsa, který od pohledu nemá mnoho chyb. Šedá karoserie nemá jak ohromit, kožený béžový interiér s dřevěným obložením ale nepostrádá nádech luxusu. A výbava též není k zahození. Autu skutečně chybí jen atraktivnější vzhled a lepší reputace, racionálnímu člověku ale bude motor, podvozek i výbava bohatě stačit, zvlášť za takovou cenu. A není to zdaleka jediné takové auto, které se dnes dá v bazarech koupit, spíše jde příklad toho, nad čím má smysl popřemýšlet.
Toto BMW 5 Gran Turismo stojí jen 13 900 Eur, tedy asi 329 tisíc Kč. Na převlečenou řadu 7 s nepříliš velkým nájezdem a zachovalým stavem je to velmi lákavá nabídka. Foto: Autohaus Rubens, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus