Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 | Petr Miler
V Evropě se prodává po stovkách kusů za rok. A asi díky bohu, neboť za sebou každoročně zanechává jen stovky zruinovaných majitelů. Propad hodnoty Lucidu Air v čase je enormní navzdory minimálnímu nájezdu a dokonce vyměněné baterii.
Chcete letos přijít o hodně peněz? Kupte si elektromobil, to je stále platný tip, na kterém ani příchod roku 2025 nic nemění. Elektrická auta jsou dnes jednoznačně nejdražší auta, která si můžete koupit, nikoli však optikou pořizovací ceny. Ta nakonec už nemusí být tak vysoká, ještě o hodně, klidně řádově nižší ale bude ta, za kterou auto později (a nutně ne o tolik později) prodáte. A protože cena vlastnictví není pořizovací cena, ale všechny provozní náklady čítající v prvé řadě pokles hodnoty, tedy rozdíl mezi nákupní a pozdější prodejní cenou, je elektromobil extrémně drahým špásem.
Důvodů je řada a opakovali jsme je v řadě článků na toto téma. Jde jednak o o něco dražší vozy na pořízení, což nakonec také hraje roli. Především jde ale o auta, která jsou na trhu nových aut cpána kupcům do chřtánu jako šišky husám, což je efekt, který není replikován na trhu ojetin. Tam se pozná přirozenější verze poptávky, která v kombinaci s nepřirozeně velkou nabídkou takových aut dělá to, co takový převis obvykle dělá. Přidejte si k tomu celkově jinou křivku poklesu hodnoty, o kterou se stará omezená životnost extrémně drahých baterek, a také faktor v podobě postupně klesajících cen nových vozů. A výsledkem je FFF, což není francouzská fotbalová federace, ale spíš fatální finanční fiasko.
Mysleli jsme si, že už jsme viděli hodně, ale vždy, když dojdeme k závěru, že vrchol je za námi, přijde nová rána kapitána. Tentokrát se vůdcem smečky stává Lucid Air, výkonný luxusní elektromobil stvořený lidmi, kteří měli pocit, že Tesla nedělá svá auta dost dobře, a tak se od ní odtrhli. Jejich vozy mohou být lepší, ale Lucid jako takový velkou díru do světa nedělá a nebýt peněz arabských investorů, snad už by ani nebyl. Také kondice firmy ostatně může hrát roli v tom, proč se Air tak marně uchází o přízeň kupců, jako ojetý tím spíš.
Prodává se i v Evropě, kde se též najde pár ojetin, vzhledem k minimálním místním prodejům ale nelze hovořit o smysluplně si konkurující nabídce. V USA je situace jiná, a tak je na na čerstvém prodeji přes Bring A Trailer vidět, jak si tam Air stojí. Bída je slabé slovo, je to opravdu velká tragédie.
Jak shrnují kolegové z Auto Evolution, fešácky bílý Air na fotkách okolo si někdo v roce 2022 koupil za 139 tisíc dolarů (dnes asi 3,4 milionu Kč), koncem roku 2024 se jej ale po ujetí pouhých 19 tisíc km zbavil přes aukci BaT jen za 57 750 USD, tedy si 1,4 milionu Kč. Pokud vám v uších zní „au”, je to bolest bankovního konta majitele, kterého popsané neježdění přišlo na 2 miliony korun. Na tohle nemá nikdo soudný, to jsou prostě oknem vyhozené peníze, které letěly ven v tomto množství navzdory tomu, že auto má od srpna 2023 novou baterii, takže jeden z velkých strachů je aspoň o rok mladší.
Lucid Air se tedy zdá být novým králem ztráty hodnoty, ale nebojte, s dalšími přeborníky na tomto poli si nemá mnoho co vyčítat. Skoro to vypadá, že letošní 6. leden se ponese ve znamení nových tří králů - Kašpara, Melichara a Baltazara nahradí Air, Ocean a Taycan, zaděláno na to mají všichni tři sakra dobře.






















Lucid Air vypadá zajímavě, ale s jeho ztrátou hodnoty? Děkujeme, ale ne. Foto: Bring a Trailer, tiskové materiály
Zdroje: Bring a Trailer, Auto Evolution
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321