Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je rychlejší motorka, nebo Formule 1? Hamilton jednu vyzval se svým Mercedesem
4.3.2019 | Petr Prokopec
Odvěká otázka nachází v přímém srovnání na okruhu vcelku jednoznačné rozuzlení. I když šlo o přátelsky pojaté klání, jeden pilot si s druhým hrál jako kočka s myší.
Nadcházející sezóně Formule 1 jsme se tento týden věnovali poměrně intenzivně, neboť letošní monoposty vyrazily do Barcelony za testováním. Zatím se zdá, že za nejsilnější konec tahá Ferrari, které u svého vozu možná i překvapivě zvolilo matnou barvu. Za to byla stáj sice nemalou měrou kritizována, nyní to ale zřejmě nikomu nepřijde podstatné, když jsou Italové o půlsekundu před Mercedesem.
Lewis Hamilton prozatím uklidňuje fanoušky s tím, že „neexistuje žádná odměna za to, že jste v testech rychlí“, čímž vtipně vystihuje realitu. Dle něj tak bude třeba odjet minimálně čtyři závody, aby bylo zjištěno skutečné rozložení sil ve startovním poli. I přestože ale s třícípou hvězdou v Barceloně nezajíždí žádné extra časy, nedostatkem sebevědomí rozhodně netrpí. Díky novým pravidlům přikazujícím jezdcům minimální váhu 80 kilogramů přes zimu změnil tréninkový plán a nabral dodatečné svalstvo.
Mohutnější postava by pak ostatně nemusela Hamiltonovi napomoci jen ve služebáku s logem Mercedesu, ale také ve chvíli, kdy bude krotit své privátní stroje. K těm se loni po skončení šampionátu přidala i jedna možná nečekaná novinka, Yamaha R1. Stejně jako řada Lewisových vozů se pyšní zakázkovými prvky, unikátní je třeba černý lak, na němž se skví startovní číslo 44, které závodník užívá v seriálu F1.
Hamilton si motocykl mohl hned od počátku jaksepatří užít, předán mu byl během akce sponzorské firmy Monster Energy na španělském okruhu v Jerezu. Zde se závodník setkal s jezdci Alexem Lowesem a Michaelem van der Markem, kteří jej na trati doprovodili v závodních Yamahách YZF-R1. Na pětinásobného šampiona pěli jen chválu a ani slovem nezmínili drobný incident, kdy Lewis havaroval.
Po své jízdě všechny přítomné překvapil prohlášením, že jednostopé stroje miluje daleko více než dvoustopé a že jeho dětským snem byla motorka. I proto měl svému otci zpočátku za zlé, že místo toho dostal motokáru. Dá se však předpokládat, že tato dětská křivda je již dávno minulostí, ostatně jen díky ní si Lewis nyní Yamahu mohl dovolit za drobné, tedy drobné pro něj.
Tuto historku zmiňujeme kvůli přiloženému videu, na kterém hraje hlavní roli on i Yamaha, tentokrát ovšem v roli protivníků, nikoli parťáků. Natočeno bylo na Festival rychlosti v Barbadosu, kam Hamilton zavítal ještě se strojem s atmosféricky plněným osmiválcovým monopostem.
Fanoušci se dočkali nejen jeho spanilé jízdy na okruh Bushy Park, ale rovněž i souboje právě s jednostopým strojem. Tím byla upravená Yamaha R1M a i když oba jezdci přistoupili ke klání velmi gentlemansky, naprosto jednoznačně odpověděli na otázku, zda je rychlejší superrychlá motorka a nebo superrychlé auto.
Vodítkem mohou být i časy z okruhů, na kterých se jezdí královské disciplíny světů dvou i jedné stopy, ale ty nám neukážou oba odlišné stroje bok po boku. Tady to vidět můžeme a ze záběrů je jasně patrné, že Hamilton v F1 Mercedesu si s motorkou pohrává jako kočka s myší. Srovnatelné výkony vidíme leda při akceleraci, ale pouze v přímém směru. Jakmile jde o výjezdy ze zatáček, brzdění do nich nebo průjezdy samotnými šikanami, je nadvláda dvoustopého stroje ohromná.
I když to z podstaty není dokonalé srovnání, jde o zajímavou a neobvyklou podívanou. A také milou vzpomínku na doby, kdy Formule 1 ještě nezněly jako splašené vysavače...
Lewis Hamilton si proti Yamaze zazávodil ještě s atmosférickou F1 během Festivalu rychlosti na Barbadosu...
...loni si ji již nadělil jako dárek za pátý mistrovský titul. Značka mu přitom R1 vyrobila v unikátním provedení
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 8 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 9 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 11 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva