Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May prozradil, jaké si koupí příští auto či jaký je nejvýznamnější vůz historie
17.6.2019 | Petr Prokopec
Vcelku neformální rozhovor v parku přinesl odpovědi na několik zajímavých otázek. Moderátor The Grand Tour se podělil nejen o své osobní záměry.
Před dvěma týdny poklesly akcie Tesly pod hranici 180 dolarů (4 079 Kč), kalifornská automobilka tak během méně než roku ztratila více než polovinu své hodnoty. Momentálně šplhá zpátky nahoru, ovšem pomaleji než kdy předtím. Navíc se zdá, že loňská meta v podobě 380 dolarů (8 610 Kč) se zdá již nedosažitelnou, jakkoliv se značce zakrátko dostane nemalého mediálního stimulu - Model 3 si totiž chce koupit James May. A je více než jasné, že taková událost bude mít dopad.
Vše samozřejmě bude záviset na skutečnosti, zda se May nakonec skutečně stane majitelem elektrického sedanu. Momentálně James zmiňuje pouze tolik, že se v nejbližší době usadí za volant. Totéž platí v případě McLarenu 600LT, v jehož případě též může dojít na koupi. U Tesly je to ale pravděpodobnější ,a tak se zdá, May skutečně podlehl elektrifikaci, se kterou začal koketovat ve chvíli, kdy si pořídil BMW i3.
Asi byste neměli být překvapeni tím, že James najel na elektrickou cestu, v tomto ohledu jeho mediální image nemůže být vzdálenější od reality. Kapitána Šneka totiž všichni máme zafixovaného hlavně jako hračičku, který ujíždí na starých vozech, z části i proto, že na nich dokáže vše opravit naprosto sám. Skutečnost je však taková, že James si aktuálně již ani nedokáže představit, že by dlouhodobě jezdil s vozem nepřipojeným k internetu.
Nicméně i přesto, že James zjevně chytil druhou - moderní - mízu, díky své práci přichází se staršími auty často do kontaktu. A nejde zrovna o olítané krámy, jichž se zbavíte jen za předpokladu, že k nim ještě přihodíte nějakou zajímavou sumičku, ale naopak o jedny z nejcennějších kousků. Během natáčení druhé série The Grand Tour tak mohl usednout i za volant ikonických Ferrari a Fordu z Le Mans. A právě na díl pojednávající o jejich souboji je nejvíce hrdý.
Nejsou to však jediné věci, které na sebe May v nejnovějším rozhovoru z parku prozradil. Dále popsal, jaké auto je podle něj nejvýznamnější v celé automobilové historii a jaký supersport považuje za absolutní vrchol. Obě odpovědi nejspíše neuhádnete, rozhodně nejdou z davem, který se povětšinou rozhoduje na základě obliby té či oné značky. James však upřednostňuje spíše vědecký přístup, i proto vás jeho slova ještě překvapí.
V případě nejvýznamnějšího auta historie hovoří postupně o více vozech, nejdéle se ale rozplývá na Volkswagenem Brouk. Je fascinován jeho příběhem, přerodem z nacistického projektu pro široké vrstvy v nejprodávanější auto všech dob a vytouženou volbu kalifornských surfařů. Je to vůz, který je objektivně mizerný, zvláště dnešní optikou, je ale obtížné odolat jeho emotivním svodům.
Se supersporty je to podobny příběh - May jmenuje Lamborghini Countach, i když přiznává, že řídit jej po letech snění o takovém momentu s plakáty vozu na zdi je velké vystřízlivění. Je to podobný příběh jako v případě Brouku, tedy velmi emotivní záležitost postavená hlavně na jeho vnímání designu jako něčeho zcela jedinečného a dost možná historicky neopakovatelného. Prý vypadá dodnes moderně jako symbol toho, co má být superauatem, funguje podle Maye dodnes.
Na závěr zcela opustíme automobilový segment a přepřáhneme na jeho nejoblíbenější fakt, který nemá co do činění se čtyřmi koly. „Slon,“ jak říká James, „je jediným zvířetem, jehož všechna čtyři kolena jsou ohnutá kupředu. Slon je tedy skutečnou zvířecí čtyřkolkou.“ Pozoruhodné. May odpověděl ještě na pár drobností, které jsme necitovali, takže pokud vás zajímají reakce na úplně všechny dotazy, necháme prostor samotnému britskému žurnalistovi.


James May se nově vyznal z toho, že by rád vlastnil Teslu Model 3, koupit si může i McLaren 600LT. A nejvýznamnější auto historie je podle něj VW Brouk. Odpověděl ale i na řadu dalších, povětšinou zajímavých otázek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry